Britský Silverstone už dávno nepřipomíná onen "zlomený kufr" (broken luggage), jak se mu někdy kvůli tvaru okruhu říkalo. Při pohledu na současnou podobu získáte dojem, že jde o dvě zcela rozdílné trati. Tady se pustili piloti do desátého pokračování sezóny 2017.
Před závodem se spřádaly dohady, zda do průběhu nezasáhne počasí, ale ačkoliv bylo kolem trati dost mraků a oblačnost nepolevovala, tato varianta se nenaplnila. Vzduch měl teplotu od 15 do 18°C, trať byla jen neznatelně teplejší: 19 - 22°C. Daleko větší drama přineslo posledních pět kol, díky nimž se z Grand Prix na Silverstone nestala nudná podívaná.
První obětí závodu se stal vlastně ještě před jeho začátkem Jolyon Palmer. V zahřívacím kole na rovince Hangar hlásil nejdřív problém s brzdovým pedálem, vzápětí oznámil totální výpadek všeho možného. Vůz musel odstavit a Charlie Whiting dal traťovým hlídkám čas na odsunutí nepojízdného renaultu zařazením druhého zaváděcího kola. Na jeho konci se pozornost diváků soustředila na záď Vettelova Ferrari, odkud se kouřilo víc než obvykle a snad dokonce probleskl i nějaký plamínek. Naštěstí pro Sebastiana se po startu všechno vrátilo k normálu.
Na startu zhasly naděje týmu Toro Rosso, když oba piloti kolidovali - na vině byl opět Daniil Kvjat, který vyjel z trati a po návratu se trefil do Carlose Sainze jr. Obrovskou kliku měl Kevin Magnussen, jehož rotující Španělův vůz trefil do pravého zadního kola předním spoilerem, ale pro Dána z toho žádné komplikace nevznikly. Pole po startu závodu jelo v sestavě Hamilton, Räikkönen, Verstappen, Vettel, protože Holanďan po krátkém souboji po startu dokázal zdolat průběžně vedoucího pilota. Na trať po kolizi Toro Rosso vyjel safety car a po jeho návratu ruský pilot v 10. kole za "nebezpečný návrat na trať" obdržel další penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou. Hamilton ujížděl, Räikkönen ho v uctivé vzdálenosti sledoval a Vettel marně bojoval s Verstappenem. Proto se u Ferrari rozhodli povolat Vettela v 19. kole do boxů, což mělo později důležitý význam. Red Bull reagoval o kolo později stejným způsobem u Verstappena, ale drobné problémy s levým zadním kolem protáhly zastávku o půl vteřiny, takže Vettel se zadarmo dostal před Holanďana.
Hamilton v čele neměl žádné potíže, Bottas měnil měkké za superměkké v 33. kole a začal radikálně Vettela stahovat. Dostihl ho devět kol před cílem, první pokus ještě Vettel odrazil, ale za cenu masivního probrždění. Ve 43. kole na Hangar Straight už Bottas Sebastiana hladce zdolal. Räikkönen byl mimo jeho možnosti, ale rozhodla "vyšší moc". V 50. kole postihl Kimiho defekt levé přední pneumatiky a nešťastný Fin musel svému krajanovi ustoupit bez boje. Ale tím sportovní tragédie v Británii pro Ferrari neskončila. Ve stejném, tedy 50. kole v polovině okruhu se roztrhla také levá přední i Vettelovi. Místo třetího místa následoval pád a nic na tom nezměnil ani fakt, že podobně jako obě Ferrari musel do boxů i Verstappen (rovněž v 50. kole).
Daniel Ricciardo se systematicky probíjel polem a celkem mu nedělalo potíže se dostat až na dosah první šestky. Finální souboj s Hülkenbergem, který jel spolehlivý, nenápadný závod, nakonec rozhodl Australan pro sebe v předposledním kole - tady se naplno projevila převaha vozů první šestky nad zbytkem světa.
Sevřenou formaci tvořili obě Force Indie, Magnussen, Massa a Vandoorne. Dánský pilot dlouho setrvával na trati, ale ani pozdní výměna pneu mu nepomohla. Grosjean měl problémy hned na startu a z 10. místa klesl na třináctou příčku. Haasy nedokázaly využít potenciálu, navíc Grosjean měl ve 45. kole při předjíždění Ericssona velké problémy a dostal se dokonce mimo trať.
Zázrak posledních závodů Lance Stroll nemohl tentokrát spoléhat na fakt, že se před ním třetina startovního pole vytluče. Za ním zůstal jen pomalejší z obou Sauberů. Felipe Massa předvedl mnohem bojovnější výkon a dokázal odolávat Vandoorneovi, ale na obě Force Indie před sebou neměl nárok, třebaže při předjíždění špičky mohl využít závětří vozů a dotáhnout se k nim a využít jejich tradiční řevnivost. Tentokrát to byl Pérez, kdo několikrát naznačil útok, ale na Ocona recept nenašel. A komu chybí v našem výčtu Alonso, tak vězte, že v jeho případně není nic nového pod sluncem - opět odstoupil kvůli poruše motoru.
Štastný Hamilton po závodě pochopitelně slavil s diváky na okruhu i skutečnost, že se dostal v průběžné klasifikaci Vettelovi na odstup jediného bodu. U Ferrari mohou dumat, proč se nechali vyprovokovat ke strategii, která byla evidentně špatná, vždyť oba piloti, kteří měnili pneumatiky v 19. resp. 20. kole museli v závěru do boxů. Räikkönen tam zamířil až v 25. kole a měl stejný problém. Zatímco Bottas a Ricciardo měnili pneu až ve 33. okruhu (Bottas z měkkých na superměkké a Ricciardo naopak) a dojeli závod zcela bez potíží.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.