Devátý závod zavedl smečku F1 do horského prostředí rakouských Alp. Na okruhu s bohatou historií a nezapomenutelných závodů to zpočátku vypadalo na poklidný závod, ale závěr byl skutečně strhující.
Jestliže většina pilotů a týmových zástupců predikovali déšť, tak jejich přání se nenaplnilo, ale nakonec to nebylo vůbec důležité. Závod měl sice prostřední část poněkud fádní, ve které se mnoho nedělo, ale závěr to divákům na Red Bull Ringu vynahradil se vším všudy. Závod se jel na velice horké trati, kde teplota oscilovala mezi 47 a 49 stupni Celsia.
Start se ukázal být jako jeden ze zásadních bodů závodu. Max Verstappen měl dle vlastních slov problémy se spojkou a ze šestého místa se odlepil jen velice pomalu. Toho využili jeho soupeři a dostali se před něj, ovšem nikdo nečekal s poněkud ukvapeným manévrem Daniila Kvjata, který do první zatáčky nedokázal dobrzit, trefil pravé zadní kolo Fernanda Alonsa a ten následně vyprovodil z trati Holanďana. Oba postižení ještě zkoušeli pokračovat, ale bylo jasné, že poškození jejich vozů je natolik vážné, že závod pro ně skončil vlastně dříve, než začal.
Do čela se tak dostal Bottas sledovaný Vettelem. Německý pilot ihned po startu hlásil, že podle jeho názoru Valtteri předvedl předčasný start, ale špičková technologie pouze potvrdila, že Fin se skutečně "trefil" do okamžiku, kdy světla zhasla. Ostatně jeho reakce činila 0,201 vteřiny, zatímco Vettelova 0,426 vt. Boj o třetí místo svedli Räikkönen a Ricciardo, přičemž agresivnější Australan dokázal zaujmout v zatáčce Remus lepší pozici a přinutil Fina vyjet mimo trať. Ten se propadl až za Grosjeana, od nějž si vzal sice brzy pozici zpět, ale na třetího Daniela už se nedotáhl.
Zatímco se čelo vzdalovalo, Lewis Hamilton, jako jediný z první desítky startující na superměkké směsi, se snažil dohnat svůj handicap v podobě startu z 8. místa, kam ho srazila výměna převodovky. Zůstal na počátku závodu mezi Force Indiemi Péreze a Ocona, ale Mexičana zdolal v 6. kole, o dvě kola později byl před Grosjeanem a na konci první dvacítky kol už se vynořil za zádí Räikkönenova Ferrari. Nejblíž k útoku měl ve 22. kole v zatáčce Remus, ale jeho snaha skončila neúspěchem a poté se až do 32. kola, kdy Brit zajel do boxů a odstartoval tak sérii výměn. Od 34. kola tam prakticky co kolo to jeden pilot putovali i jeho soupeři - Ricciardo, Vettel, Pérez, Grosjean. Bottas si zastávku schoval na 41. okruh, Raïkkönen, u nejž možná Ferrari doufalo, že trochu pozdrží Bottase, až ve 44. kole.
V závěru to nejdřív vypadalo, že druhé Ferrari stáhne Hamiltona a zkusí usilovat o 4. místo, jenže se v 56. kole dopustil v zatáčce Remus chyby a vyjel mimo trať, takže na další stíhání ho přešla chuť, a pak Hamilton zavelel k útoku na Daniela Ricciarda a postupně se dostal do jeho závětří. Jeho snahy trošku kazili piloti o kolo zpět, zejména Ocon a Massa, ale v předposledním kole Lewis za zatáčkou Remus zaútočil, ale Ricciardo předvedl výborný obranný manévr v zatáčce Schlossgold a v posledním kole už Lewis nenašel způsob, jak útok zopakovat. Vpředu se rovněž pokoušel Vettel dostihnout Bottase, dostal se také do zóny DRS, ale jednak i jemu tak trochu překážel Pérez, jednak byl přeci jenom daleko. Ale pokud by závod trval ještě dvě kola, kdo ví?
Osamělý závod jel Romain Grosjean, který sice zpočátku poněkud povyskočil, ale vzápětí se vrátil na šestou příčku, kterou uhájil bez potíží až do konce. Za ním jeli konstantní závod oba piloti Force Indie, i když Ocon musel odolávat tlaku velice dobře naladěného Massy. Piloti Williamsu nejvíce vydělali na postartovní skrumáži a polepšili si o osm míst. Stroll měl sice trochu potíží nejdříve s Magnussenem, kterého po nedobrovolném odstoupení zastoupil Palmer, ale nakonec své třetí bodované umístění v řadě uhájil.
Hříšník dne Daniil Kvjat dostal za způsobení kolize v úvodu závodu průjezd boxovou uličkou, což ho srazilo zcela na chvost startovního pole a nenašel žádný způsob, jak se posunout kupředu. Potíže na startu měli i Carlos Sainz jr., který měl také problémy s tím vyrazit do závodu, podobně jako Hülkenberg. A ještě jeden trest udělili komisaři: dostal ho Vandoorne, protože před Räikkönenem ignoroval modré vlajky.
Na vozech Bottase a Ricciarda, ale i Hamiltona bylo vidět, že pneumatiky mají poměrně dost značné opotřebení v podobě výrazných stop na okrajích nebo uprostřed, ale nakonec do cíle všichni piloti vydrželi. Hamilton sázel jedno nejrychlejší kolo za druhým, ale také si vydatně stěžoval, že není s vozem spokojen. Räikkönen zase hlásil problémy s elektronikou, ale i on nakonec celou délku Grand Prix přežil.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.