Devátý závod zavedl smečku F1 do horského prostředí rakouských Alp. Na okruhu s bohatou historií a nezapomenutelných závodů to zpočátku vypadalo na poklidný závod, ale závěr byl skutečně strhující.
Jestliže většina pilotů a týmových zástupců predikovali déšť, tak jejich přání se nenaplnilo, ale nakonec to nebylo vůbec důležité. Závod měl sice prostřední část poněkud fádní, ve které se mnoho nedělo, ale závěr to divákům na Red Bull Ringu vynahradil se vším všudy. Závod se jel na velice horké trati, kde teplota oscilovala mezi 47 a 49 stupni Celsia.
Start se ukázal být jako jeden ze zásadních bodů závodu. Max Verstappen měl dle vlastních slov problémy se spojkou a ze šestého místa se odlepil jen velice pomalu. Toho využili jeho soupeři a dostali se před něj, ovšem nikdo nečekal s poněkud ukvapeným manévrem Daniila Kvjata, který do první zatáčky nedokázal dobrzit, trefil pravé zadní kolo Fernanda Alonsa a ten následně vyprovodil z trati Holanďana. Oba postižení ještě zkoušeli pokračovat, ale bylo jasné, že poškození jejich vozů je natolik vážné, že závod pro ně skončil vlastně dříve, než začal.
Do čela se tak dostal Bottas sledovaný Vettelem. Německý pilot ihned po startu hlásil, že podle jeho názoru Valtteri předvedl předčasný start, ale špičková technologie pouze potvrdila, že Fin se skutečně "trefil" do okamžiku, kdy světla zhasla. Ostatně jeho reakce činila 0,201 vteřiny, zatímco Vettelova 0,426 vt. Boj o třetí místo svedli Räikkönen a Ricciardo, přičemž agresivnější Australan dokázal zaujmout v zatáčce Remus lepší pozici a přinutil Fina vyjet mimo trať. Ten se propadl až za Grosjeana, od nějž si vzal sice brzy pozici zpět, ale na třetího Daniela už se nedotáhl.
Zatímco se čelo vzdalovalo, Lewis Hamilton, jako jediný z první desítky startující na superměkké směsi, se snažil dohnat svůj handicap v podobě startu z 8. místa, kam ho srazila výměna převodovky. Zůstal na počátku závodu mezi Force Indiemi Péreze a Ocona, ale Mexičana zdolal v 6. kole, o dvě kola později byl před Grosjeanem a na konci první dvacítky kol už se vynořil za zádí Räikkönenova Ferrari. Nejblíž k útoku měl ve 22. kole v zatáčce Remus, ale jeho snaha skončila neúspěchem a poté se až do 32. kola, kdy Brit zajel do boxů a odstartoval tak sérii výměn. Od 34. kola tam prakticky co kolo to jeden pilot putovali i jeho soupeři - Ricciardo, Vettel, Pérez, Grosjean. Bottas si zastávku schoval na 41. okruh, Raïkkönen, u nejž možná Ferrari doufalo, že trochu pozdrží Bottase, až ve 44. kole.
V závěru to nejdřív vypadalo, že druhé Ferrari stáhne Hamiltona a zkusí usilovat o 4. místo, jenže se v 56. kole dopustil v zatáčce Remus chyby a vyjel mimo trať, takže na další stíhání ho přešla chuť, a pak Hamilton zavelel k útoku na Daniela Ricciarda a postupně se dostal do jeho závětří. Jeho snahy trošku kazili piloti o kolo zpět, zejména Ocon a Massa, ale v předposledním kole Lewis za zatáčkou Remus zaútočil, ale Ricciardo předvedl výborný obranný manévr v zatáčce Schlossgold a v posledním kole už Lewis nenašel způsob, jak útok zopakovat. Vpředu se rovněž pokoušel Vettel dostihnout Bottase, dostal se také do zóny DRS, ale jednak i jemu tak trochu překážel Pérez, jednak byl přeci jenom daleko. Ale pokud by závod trval ještě dvě kola, kdo ví?
Osamělý závod jel Romain Grosjean, který sice zpočátku poněkud povyskočil, ale vzápětí se vrátil na šestou příčku, kterou uhájil bez potíží až do konce. Za ním jeli konstantní závod oba piloti Force Indie, i když Ocon musel odolávat tlaku velice dobře naladěného Massy. Piloti Williamsu nejvíce vydělali na postartovní skrumáži a polepšili si o osm míst. Stroll měl sice trochu potíží nejdříve s Magnussenem, kterého po nedobrovolném odstoupení zastoupil Palmer, ale nakonec své třetí bodované umístění v řadě uhájil.
Hříšník dne Daniil Kvjat dostal za způsobení kolize v úvodu závodu průjezd boxovou uličkou, což ho srazilo zcela na chvost startovního pole a nenašel žádný způsob, jak se posunout kupředu. Potíže na startu měli i Carlos Sainz jr., který měl také problémy s tím vyrazit do závodu, podobně jako Hülkenberg. A ještě jeden trest udělili komisaři: dostal ho Vandoorne, protože před Räikkönenem ignoroval modré vlajky.
Na vozech Bottase a Ricciarda, ale i Hamiltona bylo vidět, že pneumatiky mají poměrně dost značné opotřebení v podobě výrazných stop na okrajích nebo uprostřed, ale nakonec do cíle všichni piloti vydrželi. Hamilton sázel jedno nejrychlejší kolo za druhým, ale také si vydatně stěžoval, že není s vozem spokojen. Räikkönen zase hlásil problémy s elektronikou, ale i on nakonec celou délku Grand Prix přežil.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.