Monackou kvalifikaci překvapivě vyhrává Schumacher. Jeho radost je ale pouze poloviční. Kvůli penalizaci tak bude z prvního místa startovat Webber.
Jedna z nejvýznamnějších kvalifikací je tady. Víkend v Monaku přitáhl na tribuny kromě fanoušků také mnoho známých osobností, které si každoročně nemohou nechat takovou příležitost ujít. Už předem je jisté, že Pastor Maldonado a Michael Schumacher budou na konci kvalifikace penalizováni. Jaké bude pořadí dalších závodníků? Dokáže se Lotus probojovat na první místo na zítřejší startovní rošt?
První část kvalifikace je tu a na trať vyjíždějí hned ze začátku všichni jezdci, což je ojedinělý úkaz. Na průběžné první místo se dostává Alonso s časem 1:17.128., prozatím mám vteřinový náskok. V ten okamžik ale Sergio Perez agresivně přejíždí jeden z vysokých monackých obrubníků a rozbíjí svou přední nápravu o svodidla a poničení mu ani neumožňuje dojet do boxů. Závod je tak po necelých 4 minutách pozastaven. Čas má prozatím zajetý 12 jezdců.
Po restartu první části kvalifikace se dostává na první místo Schumacher s nejrychlejším druhým sektorem. Tento sektor ale v zápětí trumfuje Rosberg, následně přidává nejrychlejší i třetí sektor a dostává se na první místo. Na trati je velmi rušno, tentokrát nikdo netaktizuje a nečeká do posledních 6 minut.
Devět minut před koncem se dopředu prodírají také jezdci předních týmů, na čtrté a páté místo se dostávají Hamilton s Webberem. Mezitím se svodidel dotýká také Kobayashi. Oproti Perezovi měl ale o něco více štěstí a auto prozatím otřesům odolává. Na třetí místo se dostává Massa, o první místo se bije Schumacher s Rosbergem. Nejlepší čas je prozatím 1:15.873 (Schumacher).
Velmi dobré kolo má rozjeté Grosjean s prozatimním nejrychlejším časem v prvním sektoru. Na druhém mezičase ztrácí a nakonec se dostává na průběžné 9. místo. Na první místo se dostává Hülkenberg a těsně za něj se dostává v dalším kole Grosjean. S časem otálí Räikkönen, kterému se letmé kolo nedaří a zajíždí ze 17. místa do boxů. Stihnout může už jen jedno rychlé kolo.
Ani Vettel na tom není o moc lépe, minutu a půl před koncem je na 16. místě. Räikkönen uniká před 18. místem na místo páté, Vettel se dostává na čtvrté. Jako poslední dojíždí Kovalainen, který ale i přes zlepšení času nemá na lepší než na 18. místo. Nejrychlejším jezdcem první části se stává Hülkenberg. Uvidíme, zda prvenství ještě jednou (nebo dvakrát) zopakuje.
Z první části kvalifikace nepostupují 18. Kovalainen, 19. Petrov, 20. Glock, 21. de la Rosa, 22. Pic, 23. Karthikeyan. Perez nestihl před nehodou zajet žádný čas, a proto bude muset žádat o připustění do závodu.
Nejrychlejší muž Q2 - Felipe Massa (foto: Scuderia Ferrari)
Do druhé patnáctiminutové části vjíždí piloti pěkně zhurta, na prvním místě se to střídá po každém průjezdu cílovou rovinkou. Na trati jsou všichni jezdci, a proto kromě rychlosti bude o konečném čase rozhodovat také provoz a taktika týmu. Uhnízdit se na čelním místě podařilo Rosbergovi, jenž je jen o 13 tisícin sekundy rychlejší než Webber.
V prostřední části okruhu ničí svůj přední spojler Vergne po smyku v tunelu a pomalu se sune do boxů. Závod tentokrát pozastaven není, a tak se čile pokračuje dál, i přesto, že na silnici leží velké úlomky křídla.
Do boxů jede Vettel, který si žádá změnu přítlaku na přední křídlo. Vettela následují do boxů i další jezdci a připravují se na závěrečné pokusy. Všichni nasazují super měkké pneumatiky.
O rychlé kolo se pokouší Räikkönen a Grosjean, ale ani jeden si nezajišťuje jisté místo mezi postupujícími. Průběžně jsou na 10. a 12. místě. Na místo první se dostává Massa, který jako první boří hranici 1:15 s. Za Massu se řadí Rosberg a Maldonado. Räikkönen ani na další pokus nezlepšuje svůj čas a zůstává třináctý. Stíhá ještě jeden pokus. Zlepšuje se také Grosjean absolutně nejrychlejším prvním sektorem, ve zbytku ale ztrácí a dostává se na osmé místo. Räikkönen nakonec s odřenýma ušima získává 10. místo. Naopak nemilé překvapení čeká na Buttona, který zůstává 13. a do finálové části nepostupuje. Massovo prvenství už nikdo nepřekonal. Všichni postupivší jezdci se vešli do jedné sekundy.
Z druhé části kvalifikace nepostupují 11. Hülkenberg, 12., Kobayashi, 13. Button, 14. Senna, 15. di Resta, 16. Ricciardo.
Vítěz kvalifikace (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Začíná poslední část kvalifikace, ta, která nás zajímá nejvíce. První místo si jako první zabírá Maldonado, za okamžik jej trumfuje Rosberg, Grosjean a Schumacher. Čas kvalifikace už je stlačen k 1:14.572.
V polovině části ještě nemá žádný čas Vettel, Massa a Alonso. Třetí jmenovaný se prozatím ani na trať nechystá, klidně si hoví v garáži – to vše necelé čtyři minuty před koncem. Vettel zajíždí svůj čas na tvrdší sadě gum, ale žádný čas ani nezajíždí a míří znovu do garáže a hrozí, že už ani žádný čas zajet nestihne. Massa mezitím protíná cílovou čáru, ale jeho čas je prozatím nejpomalejší. Na trať vyjíždí konečně také Alonso a řadí se prozatimně 5. místo. Rosbergovo prvenství si pro sebe krade Webber. O to samé snaží také Hamilton, ale nakonec se řadí až za Rosberga. O jaké překvapení postaral Schumacher, když prvenství vyfoukl Webberovi! Radost týmu je ale polovičatá, protože zítra z prvního místa nevyjede.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.