Za ranního kuropění u nás, za oceánem v hodině, kdy se mohou uvádět v televizi pořady s hvězdičkou - kvalifikace na 22. Grand Prix letošního roku byla hodně dramatická, plná taktizování a také další velké bouračky, po níž kredit jednoho z nadějných nováčků opět poklesl.
Nadále jsme v ulicích „města hazardu“, či spíše v boxech, mohli vidět mechaniky s kulichy na hlavách - teploty opravdu nebyly vysoké: vzduch 12°C, vozovka oproti třetímu tréninku chladnější (14°C), zato povylezla vlhkost vzduchu (25 %) a mírně zesílil i vítr 3,2 km/h jihozápadním směrem. Byla otázka, zda se mechanikům Aston Martinu podaří dát dohromady Strollův monopost, jinak se 19 ostatních vozů pustilo do boje o startovní pozice.
Q1 - 18 minutPiloty vedl George Russell, vítěz posledního tréninku. Většina pilotů ale záhy zjistila, že první pokusy bude třeba zajet až ve druhém rychlém kole po sobě, jinak se časy pohybovaly daleko za dosaženými výkony ve třetím tréninku. Byl to případ Verstappena, Péreze, Leclerca, Piastriho, Alonsa, Colapinta či Gaslyho. Navíc piloti Ferrari, Haasu a Hamiltona s výjezdem na trať otáleli, na Strollově voze se nadále pracovalo.
Mercedes nadále třímal pochodeň nejlepšího vozu, ale záhy mu začali šlapat na paty ostatní. Ovšem bylo zjevné, že trať vůbec nevyhovuje Pérezovi, jehož výkony byly tristní a dokonce se před něj dostal i „věčně poslední“ Zhou! Verstappen se zmátožil a v jednu chvíli dokonce byl na čele, ale nakonec ho za sebe odsunuli Russell a Hamilton. Haasům vyšel jejich risk - vyjely na trať až po osmi a půl minutách, i když se zpočátku zdálo, že přetaktizovali - nakonec se dokázali posunout do TOP 10 a své pozice uhájili.
Chmurná nálada musela panovat u Williamsu, protože Albon zajel čas 1:34,425, jenž by v té době stačil na postup - ale přišly opět tolik neoblíbené traťové limity a Alex o svůj výkon přišel. Dodejme, že to byl v kvalifikaci jediný případ. Daleko horší byla situace v Red Bullu, kde Pérez opět nezvládl situaci a kvalifikace pro něj skončila už v Q1: na dvojici Zhou-Lawson ztrácel 0.068 resp. 0,078 vteřiny, ovšem na čas vedoucího Russella (1:33,185) bez tří setin celou vteřinu. Nakonec se na trati v samotném závěru Q1 objevil i Stroll a narychlo absolvoval jediný a neúspěšný pokus.
Do Q2 nepostoupili: Pérez, Alonso, Albon, Bottas, Stroll.
Q2 - 15 minutTentokrát do boje vyrazil jako první Verstappen, následován Russellem a Hülkenbergem. První pokusy už byly důraznější, což ovšem neplatilo pro Ferrari, které čekalo téměř čtyři minuty, než se jeho piloti vydali na trať - a jejich časy byly více než bídné. Na opačném konci kraloval Hamilton časem 1:33,136 a nejblíž se k němu dostal Piastri - byl o pouhou tisícinu pomalejší.
Maranellští hoši si svou situaci komplikovali sami - Sainz jr. první rychlé kolo začal chybou, proto ho vypustil, Leclerc byl hodně pomalý. Riziko se tím jenom zvětšovalo, protože stačily žluté vlajky nebo nějaký karambol - což na městském okruhu není nic výjimečného - a bylo by po nadějích. Nakonec ale proběhly bez potíží i druhé pokusy a Hamilton nadále držel standardu Mercedesu vysoko - jeho čas 1:32,567 jednak nikdo nepřekonal a jednak potvrdil, že trať je stále „rychlejší“.
Poslední, kdo usiloval o zlepšení času v rychlém kole už po po vypršení času, byl Colapinto. Argentinec jedoucí v těsném závěsu za Gaslym ale nezvládl zatáčku 16, chytil levými koly bariéru, svůj vůz poslal do svodidel na protější straně a další stovku metrů už klouzal se sešrotovaným monopostem. Bez zranění se z něj vysoukal a vlastně bylo pro ostatní štěstí, že už byl na trati jako poslední (před ním jedoucí Gasly ještě stihl projet cílem, Lawson nepovedený pokus vzdal). Bylo nutné opravit TecPro bariéru, takže začátek Q3 se posunul na 23:09 místního času.
Do Q3 nepostoupili: Ocon, Magnussen, Lawson, Zhou, Colapinto.
Q3 - 12 minutS avizovaným zpožděním vyrazila na trať devítka pilotů - Russell vyčkával v boxech. První Verstappen ale nejel dost rychle, proto uvolnil místo Piastrimu a australský mladík stanovil limit na 1:33,520. Bylo ovšem jasné, že kdo chce figurovat v prvních dvou řadách, musí se dostat pod 1:33,0. Russell se výkonem 1:32,811 dostal na provizorní pole-position, ale trápily ho dvě věci: v zatáčce 5 „lízl“ levou stranou bariéru, což hned hlásil do boxů. Poté se mu zdálo, že vyjel příliš brzy: „Chtěl jsem spíš být vzadu, myslím, že jsme vyjeli předčasně. Trať se stále více ohřívá.“ Nicméně po prvním kole vedl, za ním se seřadili Sainz jr., Verstappen, Norris, Piastri, Gasly, Hülkenberg, Leclerc, Cunoda a Hamilton. Monačan byl hodně široký v zatáčce 8 a ztráta byla v tak vyrovnané konkurenci citelná.
Těsně před závěrem se vydala smečka na lov časů podruhé - první Piastri a Norris, poslední Russell a Verstappen. A záhy Mercedes věděl, že jedno želízko v ohni ztratil, protože Hamilton hlásil problém se zadní částí vozu. Nakonec mu nebyl zaznamenán ani jeho druhý pokus (1:35,181), ačkoliv nikde nebylo uvedeno, že by se nějak provinil. V samotném závěru to vypadalo hodně dramaticky - nejdřív provizorní první řadu držela stáj Ferrari: Leclerca překonal Sainz jr., pak se mezi ně vklínil Gasly, aby nakonec všem vypustil rybník Russell. Mercedesy tedy budou mít vůz na obou pólech startovního roštu. Russell se z této výhody letos raduje už potřetí.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.
Sebastian Vettel se opět vrátil do světa Formule 1, aby na Velké ceně Sao Paula vzdal hold legendárnímu Ayrtonu Sennovi. Tento čtyřnásobný mistr světa se během závodního víkendu na okruhu Interlagos podílel na speciální akci, jejímž středobodem byla obří helma v ikonických brazilských barvách.