Po 210 minutách se piloti opět posadili do svých kokpitů a vydali se k další části závodního víkendu v ulicích luxusních hotelů a světoznámých hráčských doupat. Čekalo se, jak se změní rozložení sil z prvního tréninku.
Povětrnostní podmínky prakticky stejné, 10°C dokonce přimělo Jamese Vowlese (Williams) nasadit vlněnou čepici, trať také nebyla bůhvíjak teplá (13°C), vlhkost vzduchu (28 %) a vítr (3,6 km/h jižním směrem) byly prakticky identické s předchozí částí.
Opět si na trať pospíšili piloti Alpine následovaní Bottasem, jehož čas 1:39,493 měl ale pouze archivní hodnotu. Záhy ho překonal Magnussen (1:37,711) a poté se do akce vrhli i ostatní piloti na středně tvrdých pneu. Russell a Pérez si stěžovali, že jim do přileb proniká příliš chladný vzduch, Alonso po prvním výjezdu a 12 minutách instruoval boxy, že bude třeba změnit nastavení. Verstappen si stěžoval na nulový přítlak.
Žluté pneumatiky na vozech vydržely první třetinu tréninku, nejlepším časem se blýskl Leclerc (1:34,476), ale bylo zřejmé, že tendence zrychlujících se výkonu bude pokračovat i na měkkých směsích. Tato sada se prozatím netýkala Albona, na jehož voze v garáži se usilovně pracovalo - jak uvedli komentátoři, mělo jít o problémy s palivovým systémem.
První nasadil měkkou směs Colapinto (1:36,234), ale ani na ní nepřekonal nejlepší časy pilotů na středně tvrdých pneumatikách. Spolu s ním vyjeli Saubery a Stroll, poté už se do červené obléklo celé startovní pole. Opět se o nejlepší časy přetahovala stejná pětice jako v prvním tréninku, byť poněkud odlišně poskládaná - navíc Verstappen doplatil na vlastní chybu a poté na nepříznivý souběh okolností: třiadvacet minut před koncem druhé části závodního víkendu se konečně dostal na trať Albon, ale hned bylo jasné, že vůz nefunguje správně. Alex také dojel jen do zatáčky 6, kde musel zastavit - učinil tak naštěstí natolik chytře, že byl jeho williams ihned odtlačen do únikové zóny za svodidla a červená vlajka neměla dlouhého trvání. Jenže kvůli ní vlastně Red Bully nezaregistrovaly pokusy na měkké směsi a zůstaly v hloubi pole. Poté, co se znovu mohlo jezdit naplno, už vsadily týmy na závodní simulace - jen Magnussen si ještě zlepšil čas, než také on nasadil středně tvrdou směs a zajížděl časy o 3 - 5 vteřin pomalejší.
Opět bylo rušno v zatáčkách 1, 5, 7 a 14. V první měli problémy Norris, Leclerc a hned dvakrát Hamilton, ten ještě v samotném závěru nezkrotil „pětku“ a na trať se musel vrátit efektním smykem. V zatáčce 7 volili průjezd mimo vyznačenou trať Pérez, Alonso, v závěru i Verstappen a Piastriho rozhodila tato pasáž natolik, že se lehce otřel o zeď. Ve „čtrnáctce“ piloti často nezvládli brzdný bod a museli se otáčet ve slepé uličce - větší či menší potíže tu měli Magnussen, Leclerc, Verstappen, Pérez a v závěru Colapinto - krátce poté v tu svedl souboj s Norrisem a Brit si musel také vypomoci únikovou zónou.
Celkové shrnutí prvních dvou tréninků: poměrně hodně chyb a přes úspěch Mercedesu vyrovnaná pětka - možná by sem patřil i Verstappen, ale z výše uvedených důvodů nezajel měřitelný výkon. Naopak Piastri se zdá být trochu nejistý, čehož využili Gasly a Haasy.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.
Sebastian Vettel se opět vrátil do světa Formule 1, aby na Velké ceně Sao Paula vzdal hold legendárnímu Ayrtonu Sennovi. Tento čtyřnásobný mistr světa se během závodního víkendu na okruhu Interlagos podílel na speciální akci, jejímž středobodem byla obří helma v ikonických brazilských barvách.