Málokdo asi čekal tak dramatický závod, ve kterém se nakonec pozornost maximálně upírala nikoli na čelo, ale na boj o bronzovou příčku a potažmo o důležité body. Nakonec to byla řežba do posledního metru.
V Austinu si smečka F1 užívala opravdu krásného počasí. Také v neděli se teplota vyšplhala na 27°C, trať dokonce sálala silou 46°C! Od rána bylo jasné, že Russell bude kvůli opravě svého vozu startovat z boxové uličky. Na startu se seřadilo tedy 19 vozů - některé s odlišným image: McLareny nahradily černý pás uprostřed vozu stříbrným, Alpine zase vsadily na oranžovou, což byla úlitba reklamě na Indiandu Jonese a kruh osudu... Kromě Strolla, Colapinta, Hamiltona, Lawsona a Russella si nasadilo celé startovní pole žluté pneumatiky. Hamilton ze své startovní pozice si jenom povzdechl: „Jsem tak strašně daleko...“
Na startu si Norris pečlivě hlídal Verstappena, čehož využil Leclerc a protáhl se po vnitřku do čela. Sainz jr. překvapil Landa o chvíli později, takže v prvních zatáčkách bylo zbrusu nové pořadí - Leclerc, Verstappen, Sainz jr. a Norris. Carlos byl při chuti a ještě v prvním kole zkoušel zaútočit na Maxe, ale poté jeho snahu zhatil - podobně jako v kvalifikaci - Mercedes. Ovšem ne Russell: na stejném místě a stejným způsobem vyletěl v zatáčce 19 z trati Hamilton, a i když zůstal stát ve štěrku, jeho monopost musel být odklizen a na trať se na tři kola nastěhoval Safety car.
Restart v 6. kole proběhl v pořadí Leclerc, Verstappen, Sainz jr., Norris, Piastri, Gasly, Magnussen, Cunoda, Pérez, Alonso, Hülkenberg, Stroll, Lawson, Zhou, Colapinto, Bottas, Russell, Ocon a Albon. Dál se závod vyvíjel poměrně monotónně, Leclerc v čele ujížděl, Sainz jr. ztrácel na Verstappena a Španěla zase nedotahoval Norris. Ačkoliv byly předpovídány dvě zastávky v boxech, nakonec piloti vystačili s jednou, a při sérii návštěv depa dokázal Sainz jr. (stavěl ve 22. kole) postoupit před Verstappena. Pak už mohli diváci na okruhu COTA sledovat spanilou jízdu Ferrari - piloti bez problémů drželi zbytek startovního pole od těla a poprvé od GP Austrálie 2024 vybojovala opět double. Pohodu narušilo snad jen 9. kolo, kdy Carlos hlásil ztrátu výkonu a pocítil v kokpitu zápach paliva. Po třech kolech se ale situace uklidnila a další problémy nehlásil.
Drama se odehrávalo za jejich zády. Verstappen zastavil v boxech ve 26. kole, zatímco Norris přešel na tvrdou směs až o šest kol později. Odstup mezi oběma byl 6,6 vteřiny, ovšem Lando ho vytrvale ukrajoval, až se ve 44. kole dostal na dosah DRS. Max se mezitím vztekal, že pneumatiky nejsou vůbec dobré, nemůže brzdit ani útočit. Od zmíněného kola chvíle nastala nesmlouvavá bitva, v níž Lando neustále útočil a Max se perfektně bránil. Kritický okamžik přišel v 52. kole, kdy v zatáčce 12 skončil pro oba boj za hranicí trati, ovšem Lando Maxe mimo vyznačený pruh předjel. Záhy byl incident vyšetřován a oba piloti byli o tomto postupu zpraveni. Norris se v předposledním kole dozvěděl, že byl penalizován pěti vteřinami za získání nedovolené výhody, navíc mu boxy hlásily, že mu byla udělena černobílá vlajka za porušování traťových limitů. V posledním kole se snažil smazat rozdíl, znamenající pro něj stupně vítězů, ale o necelou vteřinu neuspěl.
Dalším hrdinou byl George Russell. Jemu padaly klacky pod nohy zpočátku závodu, když ve 14. kole předjížděcím manévrem vystrnadil z trati Bottase, za což dostal pět vteřin navíc. Mohl ale na trati zůstat podstatně déle, takže stavěl ve 41. kole a z 8. místa pak dohnal, co se dalo. Hülkenberg byl lehkým soustem (45. kolo), to Pérez vzdoroval o něco déle, ale čerstvější pneumatiky rozhodly - předposledním kole George Mexičana zdolal a zachránil čest třícípé hvězdy. Checo opět nebyl v nejlepším rozpoložení, dlouho se nemohl dostat přes zarputile bojujícího Cunodu, takže nakonec se opět zařadil na samý konec silné čtveřice.
Svou sílu ukázaly „mladé pušky“. Lawson také odložil zastávku až do druhé poloviny závodu (37. kolo) a při návratu se dostal bez potíží před Cunodu, jenž tím byl nejspíš tak rozladěn, že ve 41. kole vykroužil v zatáčce 1 hodiny, čímž zaskočil za sebou jedoucí dvojici Colapinto-Magnusse, a propadl se v pořadí. Navíc ještě za souboj s Albonem v zatáčce 12 také jako někteří další vyfasoval pětivteřinovou penalizaci. Colapinto stavěl jako předposlední kolo před Russellem a dokázal tvrdým způsobem uhájit svou pozici před Magnussenem. Dlouho to dokonce vypadalo, že si připíše i prémii za nejrychlejší kolo, ale nakonec vše dopadlo jinak.
Haasy na domácí půdě zajely solidní závod s trochou smůly. Hülkenbergovi utekl zatáček, ale pak se dokázal dobrou strategií dostat až na sedmé místo, které ovšem neuhájil před Russellem - za ním už zela dost velká časová díra. Magnussen sváděl velmi tvrdé souboje a byl zjevně při chuti, ale jeho rozlet zastavil pokyn týmu v 39. kole, aby ihned zajel do boxů. Nejspíš šlo o ,plíživý platfuß', jenž stál bohužel bojovného Dána bod. Svedl sice souboj s Colapintem, ale v esíčkách došlo k mírnému kontaktu, z Kevinovy přídě coli ulétlo a poté už se Argentince nedokázal udržet.
Nadějný výkon z kvalifikace doslova promrhal Gasly. Sice se držel v první desítce, ale při výměně kol v 19. kole se mechanici potýkali s problémy, další rána přišla v 33. kole, kdy dostal pět vteřin navíc za porušování traťových limitů - nepomohlo varování ve 29. kole černobílou vlajkou. Ocon hned v první zatáčce kolidoval lehce s Albonem a závod odjel na posledních pozicích, tak alespoň v 53. kole zavítal do boxů pro nejměkčí směs a udělal si radost nejrychlejším kolem - i když jen coby zápis do statistik.
Zcela neviditelné, nepočítáme-li souboje v poslední třetině, byly Aston Martiny a tentokrát Albon. Saubery se chvíli držely kolem 15. pozice, ale Zhou v 10. kole udělal v zatáčce 1 hodiny a pohřbil byť jen teoretickou šanci.
Max Verstappen si tedy připsal v USA pět bodů k dobru a dobrý pocit, že se dokázal ubránit lavinovým útokům největšího soupeře - o to očekávanější bude následující závod už za týden v Mexiku.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.