MONZA - KVALIFIKACE; Čekal se tvrdý boj Red Bullu a McLarenu o nejlepší postavení na startu, nakonec z něj ale nebylo nic - za oranžovými vozy se startovní pole promíchalo a Verstappen s Pérezem tahali za krátký konec.
Teplota se po dvou a půl hodinách prakticky nehnula, takže piloti mohli plně využít své zkušenosti z posledního tréninku. Nikdo nemusel opravovat, jen jak se zdá, stále větším strašákem se stává zatáčka Lesmo 2. Nemalé množství pilotů tady nebylo daleko havárii jako Magnussen v druhém tréninku.
Q1 - 18 minutJako první se na trať vydal Zhou, následován vozy Alpine, Haas a Ferrari. Výchozí čas 1:21,968 měl minimální výpovědní hodnotu, protože záhy se měřené výsledky diametrálně měnily. Hned na začátek pastička Lesmo 2 sklapla v případě Sainze jr. a Verstappena - ovšem zatímco Španěl ztratil téměř tři vteřiny, Max dokázal dotáhnout kolo k uspokojivému času (1:20,226). Opakovat musel i Piastri, jemuž nevyšel při prvním pokusu nájezd do Variante del Rettifilio a šikanu si zkrátil. Predikce odhadovala, že na postup do Q2 by měl stačil čas 1:20,2, ovšem nešlo se spoléhat, že počítač vše určí přesně. Každopádně nejrychlejší čas zajel Norris (1:19,911) a stejně jako Verstappen, Leclerc (1:20,074) a poněkud překvapivě Alonso (1:20,617) už jenom sledoval soupeře.
Mercedesy čekaly na výjezd téměř deset minut, ale i jejich časy se zdály být dostačující (Hamilton 1:20,477, Russell 1:20,320). George si po výjezdu stěžoval: "Pneumatiky nikde nefungují... masivně kloužou", ale dokázal se druhým výkonem zlepšit (1:20,169). Horkou kaši navařili Piastrimu mechanici, kteří ho vypustili přímo do cesty Verstappenovi, jenž musel přibrzdit a z toho důvodu už druhý pokus vypustil.
Závěrečná bitva byla strhující - překvapení dne, Argentinec Colapinto, bohužel 80 vteřin před šachovnicovou vlajkou slušně rozjeté kolo ztratil... hádáte správně, v Lesmo 2, kde jentaktak nezpůsobil velký karambol. Magnussen zase vyjel v druhé části Curva Parabolica mimo trať a způsobil krátké vyvěšení žluté vlajky, na což si stěžoval zejména Bottas, protože kvůli tomu nemohl dokončit poslední rychlé kolo. Bratrovražedný boj svedli piloti VISA Cash App RB - nejdřív Cunoda průběžně poskočil do Q2, aby ho z ní vzápětí vyšoupl Ricciardo. Překvapením byl výkon Strolla, jenž v trénincích rozhodně nejezdil špatně.
Do Q2 nepostoupili: Cunoda, Stroll, Colapinto, Bottas, Zhou.
Q2 - 15 minutAby mohli pořadatelé očistit trať v inkriminovaném úseku Lesmo 2 od štěrku, posunul se začátek druhé kvalifikační části na 16:29. Poté na trať vyjely vozy Ferrari, Alpine a Haas. Rudé vozy neměly první pokus přesvědčivý, ale Sainz jr. a Leclerc ho absolvovali na použitých pneumatikách. Pérez zajel 1:20,602, Max i přes určité potíže vystrčil drápy (1:19,874). Jisti svou věcí si byli u McLarenu (Norris 1:19,727, Piastri 1:19,808) a Mercedesu (Hamilton 1:19,641, Russell 1:19,877), takže vyčkávali, jak se situace vyvine.
Záhy se ukázalo, že čtyři top týmy opravdu nebudou mít s postupem potíže, takže pozornost se zaměřila zejména na Albona a Haasy. Magnussenovi ale druhý pokus vůbec nevyšel (1:20,933), Ferrari se dokázalo zlepšit jen na 5. a 6. příčku, přičemž Leclerc svůj čas 1:20,007 komentoval stížností: "Auto prostě... nezatáčí. Znovu!" Albonovu hozenou rukavici v podobě času 1:20,460 dokázal zvednout Hülkenberg a o 49 setin Alexe překonal. Jenže pilot Williamsu mu oplatil stejnou mincí, ostatní pokusy Alonsa, Ricciarda a pilotů Alpine už nic neovlivnily.
Do Q3 nepostoupili: Alonso, Ricciardo, Magnussen, Gasly, Ocon
Q3 - 12 minutRed Bull si byl vědom slabší formy, proto jako první vyjel Pérez, následován Piastrin, Norrisem, Sainzem jr. a Verstappenem. A Max si mohl podruhé zanadávat, protože Španěl mu podobně jako v Q1 Piastri vjel přímo před jeho příď. Obhájce titulu ho zkusil objet, ale nakonec se zařadil za něj. Komisaři oba incidenty zaznamenali.
Pérez stanovil výchozí čas, na nějž Verstappen ztrácel 10 setin, ale jen proto, že v Curva Parabolica se jeho vůz lehce smýkl. Navíc si na boxovou zídku už rozladěně stěžoval: "Nemám v tomhle nastavení žádný *** přítlak, šokující!" U Ferrari se lépe vedlo Sainzovi (1:19,701); Leclerc ztrácel nicotné tři tisíciny a poprvé se dostal pod hranici 1:20,0. Prozatímní první řadu držely McLareny a čekalo se na druhé pokusy, kdo se dokáže zlepšit. Povedlo se to Verstappenovi, jenž si vylepšil předchozí výkon 1:20,072, ale ani tentokrát hranici 1:20,0 nezdolal. Vlastně jediní, kdo druhý pokus nezvládli podle svých představ, byli Piastri a především Pérez, jenž naplnil prokletí Lesmo 2, kde lízl zadním kolem štěrk a bylo po nadějích. Když pak viděl spurtujícího Verstappena, pokoušel se mu vytvořit lepší podmínky a tím vlastní druhý pokus zahodil, ale jeho snaha žádný praktický efekt neměla.
McLaren zasadil do náhrdelníku letošní povedené sezóny další cenný kámen, naproti tomu Red Bull musí v posledních sezónách dlouze hledat, kdy s výjimkou penalizací obsadil až čtvrtou řadu.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.