MONZA - KVALIFIKACE; Čekal se tvrdý boj Red Bullu a McLarenu o nejlepší postavení na startu, nakonec z něj ale nebylo nic - za oranžovými vozy se startovní pole promíchalo a Verstappen s Pérezem tahali za krátký konec.
Teplota se po dvou a půl hodinách prakticky nehnula, takže piloti mohli plně využít své zkušenosti z posledního tréninku. Nikdo nemusel opravovat, jen jak se zdá, stále větším strašákem se stává zatáčka Lesmo 2. Nemalé množství pilotů tady nebylo daleko havárii jako Magnussen v druhém tréninku.
Q1 - 18 minutJako první se na trať vydal Zhou, následován vozy Alpine, Haas a Ferrari. Výchozí čas 1:21,968 měl minimální výpovědní hodnotu, protože záhy se měřené výsledky diametrálně měnily. Hned na začátek pastička Lesmo 2 sklapla v případě Sainze jr. a Verstappena - ovšem zatímco Španěl ztratil téměř tři vteřiny, Max dokázal dotáhnout kolo k uspokojivému času (1:20,226). Opakovat musel i Piastri, jemuž nevyšel při prvním pokusu nájezd do Variante del Rettifilio a šikanu si zkrátil. Predikce odhadovala, že na postup do Q2 by měl stačil čas 1:20,2, ovšem nešlo se spoléhat, že počítač vše určí přesně. Každopádně nejrychlejší čas zajel Norris (1:19,911) a stejně jako Verstappen, Leclerc (1:20,074) a poněkud překvapivě Alonso (1:20,617) už jenom sledoval soupeře.
Mercedesy čekaly na výjezd téměř deset minut, ale i jejich časy se zdály být dostačující (Hamilton 1:20,477, Russell 1:20,320). George si po výjezdu stěžoval: "Pneumatiky nikde nefungují... masivně kloužou", ale dokázal se druhým výkonem zlepšit (1:20,169). Horkou kaši navařili Piastrimu mechanici, kteří ho vypustili přímo do cesty Verstappenovi, jenž musel přibrzdit a z toho důvodu už druhý pokus vypustil.
Závěrečná bitva byla strhující - překvapení dne, Argentinec Colapinto, bohužel 80 vteřin před šachovnicovou vlajkou slušně rozjeté kolo ztratil... hádáte správně, v Lesmo 2, kde jentaktak nezpůsobil velký karambol. Magnussen zase vyjel v druhé části Curva Parabolica mimo trať a způsobil krátké vyvěšení žluté vlajky, na což si stěžoval zejména Bottas, protože kvůli tomu nemohl dokončit poslední rychlé kolo. Bratrovražedný boj svedli piloti VISA Cash App RB - nejdřív Cunoda průběžně poskočil do Q2, aby ho z ní vzápětí vyšoupl Ricciardo. Překvapením byl výkon Strolla, jenž v trénincích rozhodně nejezdil špatně.
Do Q2 nepostoupili: Cunoda, Stroll, Colapinto, Bottas, Zhou.
Q2 - 15 minutAby mohli pořadatelé očistit trať v inkriminovaném úseku Lesmo 2 od štěrku, posunul se začátek druhé kvalifikační části na 16:29. Poté na trať vyjely vozy Ferrari, Alpine a Haas. Rudé vozy neměly první pokus přesvědčivý, ale Sainz jr. a Leclerc ho absolvovali na použitých pneumatikách. Pérez zajel 1:20,602, Max i přes určité potíže vystrčil drápy (1:19,874). Jisti svou věcí si byli u McLarenu (Norris 1:19,727, Piastri 1:19,808) a Mercedesu (Hamilton 1:19,641, Russell 1:19,877), takže vyčkávali, jak se situace vyvine.
Záhy se ukázalo, že čtyři top týmy opravdu nebudou mít s postupem potíže, takže pozornost se zaměřila zejména na Albona a Haasy. Magnussenovi ale druhý pokus vůbec nevyšel (1:20,933), Ferrari se dokázalo zlepšit jen na 5. a 6. příčku, přičemž Leclerc svůj čas 1:20,007 komentoval stížností: "Auto prostě... nezatáčí. Znovu!" Albonovu hozenou rukavici v podobě času 1:20,460 dokázal zvednout Hülkenberg a o 49 setin Alexe překonal. Jenže pilot Williamsu mu oplatil stejnou mincí, ostatní pokusy Alonsa, Ricciarda a pilotů Alpine už nic neovlivnily.
Do Q3 nepostoupili: Alonso, Ricciardo, Magnussen, Gasly, Ocon
Q3 - 12 minutRed Bull si byl vědom slabší formy, proto jako první vyjel Pérez, následován Piastrin, Norrisem, Sainzem jr. a Verstappenem. A Max si mohl podruhé zanadávat, protože Španěl mu podobně jako v Q1 Piastri vjel přímo před jeho příď. Obhájce titulu ho zkusil objet, ale nakonec se zařadil za něj. Komisaři oba incidenty zaznamenali.
Pérez stanovil výchozí čas, na nějž Verstappen ztrácel 10 setin, ale jen proto, že v Curva Parabolica se jeho vůz lehce smýkl. Navíc si na boxovou zídku už rozladěně stěžoval: "Nemám v tomhle nastavení žádný *** přítlak, šokující!" U Ferrari se lépe vedlo Sainzovi (1:19,701); Leclerc ztrácel nicotné tři tisíciny a poprvé se dostal pod hranici 1:20,0. Prozatímní první řadu držely McLareny a čekalo se na druhé pokusy, kdo se dokáže zlepšit. Povedlo se to Verstappenovi, jenž si vylepšil předchozí výkon 1:20,072, ale ani tentokrát hranici 1:20,0 nezdolal. Vlastně jediní, kdo druhý pokus nezvládli podle svých představ, byli Piastri a především Pérez, jenž naplnil prokletí Lesmo 2, kde lízl zadním kolem štěrk a bylo po nadějích. Když pak viděl spurtujícího Verstappena, pokoušel se mu vytvořit lepší podmínky a tím vlastní druhý pokus zahodil, ale jeho snaha žádný praktický efekt neměla.
McLaren zasadil do náhrdelníku letošní povedené sezóny další cenný kámen, naproti tomu Red Bull musí v posledních sezónách dlouze hledat, kdy s výjimkou penalizací obsadil až čtvrtou řadu.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.