Nevyrovnanost počasí u Severního ledového oceánu pokračuje. Podle předpovědi se nad Zandvoortem opět rozpršelo, což platilo před začátkem třetího tréninku - ze včerejška ovšem víme, že se během několika minut mohou povětrnostní podmínky rychle změnit.
Sobotní podmínky v dějišti 15. Grand Prix této sezóny byly srovnatelné s prvním tréninkem - pršelo, i když vítr nebyl tak intenzivní, a nad tratí visel šedivý příkrov. Piloti nijak nespěchali s výjezdem na trať, i když třeba Saznz jr., Hülkenberg či Russell do vozů usedli. Nakonec to byl právě pilot Haasu, jenž se po tříminutovém čekání vydal na pneumatikách do deště na okruh, následován Magnussenem a Bottasem.
Obdobně jako včera piloti zajeli pouze instalační kolo - Hülkenberg po návratu do boxů potvrdil, že podmínky na trati vyžadují modře označené pneumatiky. Dalšími piloty na okruhu byli Piastri, Zhou, Sainz jr. a Ricciardo - Piastri zkusil intermediates, ale měl problémy udržet vůz na trati, což bylo vidět především v šikaně. Nakonec se Australan pustil do měřeného kola a dosáhl času 1:24,176.
Dalšími vozy mimo boxy byly oba Aston Martiny a Cunoda - zelené monoposty rovněž jely na zeleně označené sadě. V rozporu se svým postřehem vyjel na trať znovu i Hülkenberg doprovázený Magnussenem, také na intermediates. Alonso za Piastrim zaostal (1:25,240), bohužel Hülkenberg pokračoval ve svých eskapádách a před šikanou (zatáčka 11) nezatočil a přímo zamířil do bariéry, po nárazu si urazil pravou část předního spoileru. Do boxů vyslal znepokojivou zprávu: "Jen jsem se dotkl brzd a vše se zablokovalo!" K mechanikům se dokázal vrátit i s tímto poškozením, za což si však vysloužil pozornost komisařů pro jízdu v nebezpečných podmínkách. Mezitím si opět nástrahy první zatáčky vyzkoušeli Magnussen, Alonso a Russell, ale bez důsledků, ačkoliv George se zastavil pouhý metr před svodidly..
Mnohem horší to bylo po čtvrthodině, když zažil déjà vu Logan Sargeant. Po výjezdu ze zatáčky 3 jeho williams dostal smyk, narazil v následné zatáčce 4 pravým bokem do levých svodidel a po další otáčce se zastavil uprostřed trati, kde se mu stačil vyhnout Norris a po něm další piloti. Než se Logan z vozu dostal, dokonce se v oblasti pohonné jednotky objevil oheň. Podle pohledu z kokpitu bylo zřejmé, že Američan najel zeširoka obrubník a poté se dostal pravými koly na trávu, což ho roztočilo. Pilot se dokázal dostat ven, samozřejmě následovaly červené vlajky a komisaře po definitivní likvidaci požáru čekal rychlý úklid. Měřený čas v té chvíli měla přesně polovina pilotů, žádný záznam neměli piloti Ferrari, Red Bullu či Alpine.
Po čtvrt hodině převezl transportér MAN trosky havarovaného vozu do boxů - Williams měl zcela zničenou zadní partii, kterou navíc zachvátily plameny. Komisaři mezitím intenzivně pracovali na opravě svodidel v zatáčce 4. kde museli vyměnit minimálně deset metrů bariéry. Na trati se objevily nákladní vozy a stavební stroje, takže se nabízela otázka, zda se vůbec podaří práce ukončit do konce tréninku. Mezitím přestalo pršet, příkrov nad tratí zvolna ztrácel na intenzitě, nicméně nadále vanul silný vítr. Byla to dobrá vyhlídka pro kvalifikaci, i když spoléhat v Zandvoortu na nějaké jistoty ohledně počasí je názor rovnající se sci-fi.
Ředitelství závodu nakonec oznámilo, že restart tréninku bude stanoven na 12:25 místního času, jenže v té době ještě na trati byly stroje, takže čas se posunul o dvě minuty. V boxové uličce panovalo obrovské napětí, v daný čas byly na čele řady pilotů oba Haasy v pořadí Magnussen, Hülkenberg, za nimi pak zelené Saubery. Ovšem vzápětí se čas restartu posunul o další minutu a tím pádem bylo evidentní, že v následném shluku vozů na trati bude těžké nějaký výsledek zajet. Piloti vyrazili na intermediates a třeba Verstappen se prodral přes Piastriho vnitřkem ještě před boxovou zatáčkou a poté venkem před Russela, na výjezdu z boxů, za což vyfasoval černobílou vlajku; nájezd do rychlého kola stihl o dvě vteřiny.
Trať sice byla sušší, ale startovní pole vlastně předvedlo dva sprinty - nejdřív co nejrychlejší instalační kolo a poté ono rychlé. Výhodu tak měli ti, co byli na začátku boxové uličky, ostatní už vlastně jeli regulérní závodní kolo, takže není divu, že jejich časy byly propastně nižší. Za dvě minuty se toho moc stihnout nedá. Proto se na stupních vítězů objevují neobvyklí piloti, a aniž bychom chtěli snižovat jejich schopnosti, umístění vůbec neodráží momentální rozložení sil ve startovním poli. Ale i to jsou závody, byť v tomto případě ještě o nic zásadního nešlo. Ovšem před kvalifikací si většina zúčastněných trať příliš "neosahala".
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.