Evropskou část sezóny zahájila loni odvolaná GP Emilia Romagna a většina příznivců, zejména stáje Ferrari, čekala, zda vylepšení dovezená na trať v Imole splní očekávání.
Největší potíže představoval pro piloty poměrně silný vítr, jinak bylo slunečno a příjemné teploty 23°C (vzduch), 43°C (trať) a 36% vlhkost vzduchu. K dispozici byly pneumatiky škály C5-C3 a piloti jich zpočátku využívali velmi variabilně. Prakticky celé pole se vydalo na trať a zatímco například Ferrari začalo na tvrdé směsi, Mercedes volil středně tvrdou a Red Bull po celý trénink nepoužil jinou než červenou směs.
Časy se od prvního měřeného výkonu (Sainz jr. - 1:21,249 na bílých pneumatikách) postupně snižovaly - kupodivu ale Verstappen a Pérez na nejměkčí směsi nebyli proroky - agilně si vedl především Russell na žlutých pneumatikách a sázel jeden nejrychlejší čas za druhým (1:19,704; 1:19,024; 1:18,193 a 1:17,909). Ferrariho duo s ním dokázalo poměrně dlouho držet krok na tvrdých gumách a tato přetahovaná pokračovala po celou první dvacetiminutovku, kdy se nad tratí rozevlály červené vlajky.
Alex Albon najel do série zatáček Acqua Minerali, když jeho Williamsu zhasl motor. Šlo o zcela náhlé zastavení, na němž pilot nenesl žádnou vinu. Odklizení nepojízdného vozu trvalo něco kolem pěti minut, poté se opět rozezvučely pohonné jednotky zbylých devatenácti vozů. Většina pilotů s výjimkou Gaslyho už nasadila červeně označené pneumatiky a zkoušela kvalifikační simulace. Překvapivě dobře si vedl Cunoda, pohybující se na hranici TOP 5.
První trénink provázelo hned několik výjezdů mimo trať, naštěstí bez jakékoli újmy. Překvapivé ovšem byli autoři těchto výletů. Hamilton byl překvapivě nepřesný, v první třetině tréninku jentaktak nevyletěl z trati v zatáčce Rivazza a na konci druhé třetiny při výjezdu ze zatáčky 12 (Acqua Minerali) předvedl klasické "hodiny". Ale nebyl sám - Sainz jr. podcenil šikanu Alta a druhou zatáčku projel přes trávu, Sargeant nejdřív vyjel v Rivazze, aby poté napodobil v Alta Chicane pilota Ferrari. Ricciardo rovněž nezvládl nástrahy Rivazzy a doputoval štěrkem téměř k bariéře a Verstappen v poslední minutě jako další neukočíroval svůj vůz v Acqua Minerali; poté, co zajel fialový první sektor, nezvládl nájezd do zatáčky 12 a projel štěrkovým polem - naděje na dobrý čas byla ta tam.
U Haasu dostal příležitost Bearman a mohl si tak napravit šok z tréninku F2, kde nezvládl výjezd z šikany Tamburello a po smyku narazil přídí do bariéry. Mladý Brit byl také nejpilnějším v tréninku se 30 absolvovanými koly, za ním figurovali Leclerc (29) a Cunoda (28). Zajímavé byly i některé radiokomunikace - od technických jako v případě Verstappena, stěžujícího si na činnost brzd, přes stížnosti, kdy Gasly (zvolil pro daný víkend přilbu v brazilských barvách) prohlásil, že za celou sezónu se tady ovládá jeho vůz nejhůř, až po sdělení Guanyu Zhoua: "Auto hopsá jako klokan, všude!"
Je zřejmé, že letošní závod se bude odehrávat v duchu vzpomínek na třicet let starou tragédii. Byly vystaveny repliky přileb Ayrtona Senna a Rolanda Ratzenbergera a Sebastian Vettel v pátek uspořádal v deštivém prostředí symbolický běh po trati, i když někteří piloti - svorně odění do žlutozelených triček s nápisem Forever - volili koloběžky či kola.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.