Evropskou část sezóny zahájila loni odvolaná GP Emilia Romagna a většina příznivců, zejména stáje Ferrari, čekala, zda vylepšení dovezená na trať v Imole splní očekávání.
Největší potíže představoval pro piloty poměrně silný vítr, jinak bylo slunečno a příjemné teploty 23°C (vzduch), 43°C (trať) a 36% vlhkost vzduchu. K dispozici byly pneumatiky škály C5-C3 a piloti jich zpočátku využívali velmi variabilně. Prakticky celé pole se vydalo na trať a zatímco například Ferrari začalo na tvrdé směsi, Mercedes volil středně tvrdou a Red Bull po celý trénink nepoužil jinou než červenou směs.
Časy se od prvního měřeného výkonu (Sainz jr. - 1:21,249 na bílých pneumatikách) postupně snižovaly - kupodivu ale Verstappen a Pérez na nejměkčí směsi nebyli proroky - agilně si vedl především Russell na žlutých pneumatikách a sázel jeden nejrychlejší čas za druhým (1:19,704; 1:19,024; 1:18,193 a 1:17,909). Ferrariho duo s ním dokázalo poměrně dlouho držet krok na tvrdých gumách a tato přetahovaná pokračovala po celou první dvacetiminutovku, kdy se nad tratí rozevlály červené vlajky.
Alex Albon najel do série zatáček Acqua Minerali, když jeho Williamsu zhasl motor. Šlo o zcela náhlé zastavení, na němž pilot nenesl žádnou vinu. Odklizení nepojízdného vozu trvalo něco kolem pěti minut, poté se opět rozezvučely pohonné jednotky zbylých devatenácti vozů. Většina pilotů s výjimkou Gaslyho už nasadila červeně označené pneumatiky a zkoušela kvalifikační simulace. Překvapivě dobře si vedl Cunoda, pohybující se na hranici TOP 5.
První trénink provázelo hned několik výjezdů mimo trať, naštěstí bez jakékoli újmy. Překvapivé ovšem byli autoři těchto výletů. Hamilton byl překvapivě nepřesný, v první třetině tréninku jentaktak nevyletěl z trati v zatáčce Rivazza a na konci druhé třetiny při výjezdu ze zatáčky 12 (Acqua Minerali) předvedl klasické "hodiny". Ale nebyl sám - Sainz jr. podcenil šikanu Alta a druhou zatáčku projel přes trávu, Sargeant nejdřív vyjel v Rivazze, aby poté napodobil v Alta Chicane pilota Ferrari. Ricciardo rovněž nezvládl nástrahy Rivazzy a doputoval štěrkem téměř k bariéře a Verstappen v poslední minutě jako další neukočíroval svůj vůz v Acqua Minerali; poté, co zajel fialový první sektor, nezvládl nájezd do zatáčky 12 a projel štěrkovým polem - naděje na dobrý čas byla ta tam.
U Haasu dostal příležitost Bearman a mohl si tak napravit šok z tréninku F2, kde nezvládl výjezd z šikany Tamburello a po smyku narazil přídí do bariéry. Mladý Brit byl také nejpilnějším v tréninku se 30 absolvovanými koly, za ním figurovali Leclerc (29) a Cunoda (28). Zajímavé byly i některé radiokomunikace - od technických jako v případě Verstappena, stěžujícího si na činnost brzd, přes stížnosti, kdy Gasly (zvolil pro daný víkend přilbu v brazilských barvách) prohlásil, že za celou sezónu se tady ovládá jeho vůz nejhůř, až po sdělení Guanyu Zhoua: "Auto hopsá jako klokan, všude!"
Je zřejmé, že letošní závod se bude odehrávat v duchu vzpomínek na třicet let starou tragédii. Byly vystaveny repliky přileb Ayrtona Senna a Rolanda Ratzenbergera a Sebastian Vettel v pátek uspořádal v deštivém prostředí symbolický běh po trati, i když někteří piloti - svorně odění do žlutozelených triček s nápisem Forever - volili koloběžky či kola.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.