Jestliže se po testech zdálo, že by mohlo dojít k jistému posunu sil, tak úvodní závod rozmetal jakékoli pochybnosti - Red Bull či spíš Max Verstappen stále dominuje startovnímu poli a to způsobem, jakému se obvykle říká dominantní
Začátek sezóny pod umělým osvětlením v Bahrajnu se nesl v podobném duchu jako druhý trénink a kvalifikace - teplota kolem 18°C, o něco teplejší dráha (24°C) a vlhkost vzduchu blížící se 35 % - alespoň že vítr tentokrát byl minimální. Do prvního závodu odstartovalo celé pole na nejměkčí směsi ze škály C3-C1.
Hned po startu se pokusil zaútočit Leclerc na Verstappena, ale ten jeho snahu s přehledem eliminoval - a pak už v podstatě neměl soupeře. Postupně si budoval náskok na všechny piloty, kteří se dostali na 2. příčku a nepolevil ani ve chvíli, kdy už mu prakticky nehrozilo žádné nebezpečí. S přehledem zvládl i výměny v 18. resp. 38. kole a v režimu červená / bílá / červená směs projel cílem s náskokem přes dvacet vteřin na týmového kolegu Péreze.
Čím méně se toho dělo na čele, o to zajímavější byly souboje o stupně vítězů. Pravda, nejlépe ze všeho vyšel Pérez, jedoucí stejnou strategii jako vítěz. Hned na startu se dostal před Sainze jr., v 7. kole zdolal Leclerca na protilehlé rovince a ve 14. kole v zatáčce 4 předstihl Russella. V naprostém klidu však být nemohl, protože se k němu přibližoval Sainz jr. Piloti Ferrari svedli dva identické souboje na konci cílové rovinky a vždy Španěl pokořil Monačana - poprvé v 11. kole, reprízu si připravil po prvních zastávkách v kole s číslem 17. Poté se Carlos vydal za Russellem a o kolo později už byl třetí. K Pérezovi se maximálně přiblížil na 1,6 vteřiny, ale druhá zastávka v boxech nejspíš rozhodla - Sainz ve 36. kole nazul druhou sadu tvrdé směsi, Pérez o kolo zpět nejměkčí - to byla ona ušetřená sada z kvalifikace. Třináct kol před cílem byl Španěl ubezpečen, že bílé pneumatiky začínají být rychlejší než červené, ale na dotáhnutí soupeře to nestačilo.
Další pohlednou bitvu svedli Russell a Leclerc. Poprvé Brit pilota Ferrari vyškolil ve 3. kole a Leclerc si následně stěžoval, že vůz při brzdění táhne doprava. Podruhé se tito dva piloti sešli v poslední třetině - Russell (první zastávka v 12. kole společně s Leclercem) měnil podruhé ve 32. okruhu, ovšem Charles až tři kola po něm. Ve 43. kole už mohl využívat Leclerc systém DRS, ale o všem rozhodla až hrubá Georgeova chyba ve 46. okruhu, kdy probrzdil před zatáčkou 10, vyjel mimo trať a Charles byl rázem vpředu. Ostatně ona "desítka" připravila horkou chvíli mnoha dalším, za jejím vnějším okrajem se potulovali kromě zmíněných i Sainz jr., Ricciardo, Hamilton a Magnussen.
Právě sedminásobný mistr světa sváděl boj s oběma piloty McLarenu - aby neměl málo problémů, ve 25. kole hlásil do boxů: "My seat is broken", ale povahu onoho "prasknutí" nerozvedl. Poporvé stavěl v 13. kole (společně s ním Pérez, Piastri, Gasly a Bottas) a druhá zastávka v 34. kole byla načasovaná kvalitně - zvládl najet na Piastriho rozhodující desetiny a když Oscar v 35. kole zastavil, Hamilton ho na konci cílové rovinky předjel. Až do konce ale zůstal zaseklý mezi oběma oranžovými vozy a stěžoval si, že jsou opravdu rychlé. Norris v samotném závěru stahoval odstup od Russella, ale víc už nestihl.
Tak nějak v zóně nikoho se ocitly Aston Martiny. Na soupeře před sebou neměly, vozy za nimi je zase nedokázaly dostihnout. Jediným "vzrušením" mohla být plánovaná výměna pozic ve 48. kole, na níž Fernando vydělat jeden bod...
Velmi dobře se představil Guanyu Zhou, jenž se po startu protáhl díky zmatkům v první zatáčce na 13. pozici, v polovině závodu odolával statečně Cunodovi a nakonec dovezl zeleným Sauberům čestný výsledek. Zato za ním to vřelo. V závěru závodu se dvojice Cunoda - Ricciardo dotáhla na dvanáctého Magnussena. Ricciardo v 50. kole požadoval výměnu, protože se cítil být rychlejší. Když vedení v 52. kole zahlásilo Drivers swap (výměna pozic), Cunoda podrážděně reagoval: "Teď si ze mě děláte srandu, že?" Když Daniel nakvašeně oznámil, že podruhé svůj požadavek opakovat nehodlá, Japonec mu pozici uvolnil, ale neodpustil si o kolo později jedovatou poznámku: "Děkuji, pánové, opravdu to oceňuji." Asi by byl klid, kdyby se Ricciardo před Magnussena dostal, ale tomu se to nepovedlo a Juki naposled několikrát zopakoval, že není dost rychlý. Jak se zdá v týmu Visa Cash App RB (ten název asi ještě budeme chvíli budeme zažívat) hned na úvod planou emoce.
Ještě je dobré zmínit, že Hülkenberg pokazil start a propadl se o pět pozic, ve snaze dohnat ztrátu v první zatáčce zezadu ťukl do Strolla a roztočil ho. Nakonec na incident doplatil nejvíc Nico, protože musel už na konci 1. kola do boxů a měnit přední spoiler. Další záhadný výlet mimo trať předvedl Sargeant v 10. kole, kdy vyjel ze zatáčky 10 a zdálo se, že je mimo hru, dokonce zavlály žluté vlajky (jedinkrát v závodě). Pak ale znovu uvedl motor do chodu a pokračoval.
V hlasování o Pilota dne celkem zaslouženě získal nejvíc hlasů Sainz jr., ale ani to nemůže nijak zmírnit skutečnost, že "zbytek světa" bude mít opět co dělat, aby na Verstappena něco vymyslel - pokud se to vůbec povede.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.