Rakouský Red Bull Ring je tak trochu strašákem pro piloty kvůli problémům s dodržováním traťových limitů. Ve včerejší kvalifikaci na sprint bylo smazáno 47 časů a v závodě létaly černobílé vlajky a pětivteřinové pokuty jak na běžícím páse.
Po včerejším mokrém sprintu sice nebylo nebe nad Red Bull Ringem čistě modré, ale déšť se dostavit neměl, proto se nečekala žádný přírodní zásah. Ovzduší vykazovalo příjemných 26°C, trať byla o šest stupňů teplejší. Pirelli dovezlo na okruh směsi v rozmezí C5-C3 a prakticky celé pole s výjimkou Alonsa, Bottase a Magnussena sáhlo po středně tvrdých pneumatikách. Dán společně s de Vriesem navíc startovali z pit-lane.
Netrpělivě očekávaný start zodpověděl otázku, zda se Leclercovi podaří znepříjemnit Verstappenovi život, jen napůl. Monačan byl v těsném závěsu Red Bullu, ale jen do osmé zatáčky, pak byl na trať vyslán safety car, protože za zatáčkou 1 byly rozesety trosky předního křídla Cunodova vozu, když si ho zničil o Oconovu Alpine. Bernd Mayländer kroužil na trati do konce třetího okruhu, po restartu se Verstappen Leclercovi utrhl a věci nabyly obvyklý řád. Drama vzbuzovaly jen oba vozy Ferrari, kdy Sainz jr. byl evidentně rychlejší, ale vedení stáje odmítlo jakoukoli změnu pořadí.
Ovšem jen do 14. kola. Hülkenberg, jenž si dvě kola předtím zajel pro tvrdou směs, odstavil s dýmícím motorem svůj vůz do únikové zóny zatáčky Remus. Očekávané se záhy stalo skutkem, ale vedení závodu jakoby čekalo, až vedoucí trojice Verstappen, Leclerc, Sainz jr. mine nájezd do depa a poté vyhlásilo režim virtuálního safety caru. Do boxů tedy zajeli Hamilton, Norris, Gasly, Albon, Russell, Ocon, Piastri a Sargeant (14. kolo), v dalším to stihly při double-pit-stopu obě Ferrari, ale zastávka to byla bídná (Leclerc 4,4, Sainz jr. 4,8), v začínajícím 16. kole také oba piloti Aston Martinu.
Po ukončení VSC v průběhu 16. kola tedy jela TOP 10 v pořadí Verstappen, Leclerc, Pérez, Hamilton, Norris, Sainz jr., Alonso, Cunoda a Magnussen. Z toho je zřejmé, že Red Bull nestavěl, stejně jako Cunoda, jenž v prvním kole musel měnit poškozený přední spoiler. Sainz jr. hned v dalším kole pokořil Norrise - a začaly padat první trestné pětivteřinovky. Vypočítávat jejich udělení by byl hodně dlouhý sloupek, takže jenom uveďme, že postupně byli postiženi Hamilton, Cunoda, Sainz jr., Albon, Gasly, Sargeant a Magnussen. Další trojice měla nad hlavou Damoklův meč v podobě varování.
Verstappen zajel do boxů v 25. kole a tím poprvé od Miami přepustil vedoucí pozici někomu jinému. Ne ovšem nadlouho - po deseti kolech si vzal vedení od Leclerca zpět, zvláště když Charles v Remusu ještě lehce probrzdil. Až do cíle pak v pohodě navyšoval náskok, který na konci 69. kola činil 23,780 vteřin. Proto si Holanďan mohl dovolit zastavit u mechaniků, nazout nejměkčí směs (jako jediný za celé odpoledne) a vyrazit za prémiovým bodem. A získal ho impozantně, byl o 1,101 vteřiny rychlejší než dosavadní držitel nejrychlejší kola Pérez. Jak musel Red Bull upalovat dokazuje ještě jedno číslo: v nájezdu do rekordního okruhu ztrácel Leclerc na Maxe 2,177 vteřiny, v cíli pak více než pět vteřin...
Pérez zachraňoval co se dalo a v jistém směru těžil ze Sainzova trestu. Španěl stavěl ve 46. kole a s penalizací byla zastávka nekonečná (9,4) - spadl na páté místo za Norrise, ale s ním se vypořádal hned po výjezdu z boxů. Nemohl se ho však zbavit a navíc Mexičan, jenž byl v boxech o pět kol později, se mílovými kroky přibližoval. V 56. kole hravě předjel Norrise, ale Carlos byl mnohem tvrdší oříšek. Od 59. do 61. kola předváděli ti dva boj kolo na kolo, zejména v úseku od zatáček Remus po Schlossgold. Sainz jr. volil taktiku postoupení pozice v Remusu, aby měl na následující rovince k dispozici DRS. Vycházelo mu to až do onoho 61. kola, pak už neměl šanci, ačkoliv si několikrát postěžoval, že ho Mexičan tlačil z trati. "Checo" se však tímto dramatickým duelem zdržel a "vyčerpal" natolik, že z dvanáctivteřinové ztráty na Leclerca (ten stavěl ve 48. kole) už nedokázal ukrojit žádný významný čas.
Norris vydoloval s lepšícího se McLarenu maximum - během závodu sváděl bitvu s Hamiltonem, kterou však virtuálně ovlivnil Lewisův trest. Nakonec se Lando až do závěru třásl, zda penalizace nepostihne i jeho, ale s odřenýma ušima vyvázl a mohl ho potěšit i titul Pilota dne od hlasujících fanoušků. Alonso s obrácenou strategií chytil dech až v posledních kolech a poslední tři byl téměř o vteřinu rychlejší než McLaren, ale na posun v pořadí to nestačilo. Stroll zase předvedl hned tři zastávky v boxech - po společné pod VSC stavěl ještě v 37. a poté 55. kole. I tak si dokázal vybojovat bod útěchu na velmi dobře jedoucím Albonovi. Tentokrát se vytáhl i jeho kolega Sargeant, jenž nemalou část závodu držel 10. místo.
Ještě slovíčko k trestům - nepadaly jen za nerespektování bílých čar vymezujících trať. Při výměnách pod VSC zazmatkovali mechanici Alpine a vyslali Ocona přímo do cesty Sargeantovi - takže pět vteřin navíc. V 35. kole v zatáčce Würth vůbec nebral De Vries ohled na Magnussena a vytlačil ho z trati - také on vyfasoval pět vteřin. A konečně Cunoda po pětivteřinové penalizaci za limity dostal nádavkem dalších 10 vteřin, protože si první trest odpykal neodpovídajícím způsobem...
Verstappen kráčí mílovými kroky k titulu, Ferrari lehce pozvedlo hlavu a McLaren zaskočil Aston Martin i Mercedes. Pravda, třícípé hvězdy neměly v Rakousku svůj den a Hamilton, když mu bylo neustále připomínáno, že si má hlídat limity, jenom zoufale odpovídal, že jeho auto vůbec nechce zatáčet. Proto je o důvod víc se za týden setkat v Silverstone.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.