Poslední příprava před kvalifikací, do níž po odmávnutí šachovnicovou vlajkou chyběly dvě a půl hodiny, neměla žádné dramatické momenty, pokud pomineme několik drobných nedorozumění na trati, které ani komisaři nehodlali řešit.
Odpolední jízdy za teploty 27°C (trať měla o 16 stupňů víc), 59% vlhkosti vzduchu a poklidného větru o rychlosti 4,6 km/h odjeli piloti na směsích v rozsahu C2-C4. Prvních deset minut se mohly po trati procházet klidně mažoretky, protože kromě zaváděcích kol v podání Aston Martinu se na okruhu nedělo nic. Smutný byl pohled do boxu Nycka de Vriese, jehož vůz byl doslova rozpůlen a mechanici se potýkali s poškozenou pohonnou jednotkou. Odhad, že si Holanďan může vybrat neplánované volno, se nakonec potvrdil.
První čas zajel Nico Hülkenberg (1:32,449), ale vzápětí ustanovil porovnání smysluplnou hranici George Russell - 1:30,476. Většina pilotů nasadila nejměkčí směs, pouze Ferrari zkoušelo žlutě označené pneumatiky a Stroll dokonce zvolil tvrdé a chvíli s nimi figuroval na druhé příčce. Pak ale začaly úřadovat Red Bully a překvapivě to byl Pérez, jenž dlouho držel pomyslný trůn - 1:29,417. Verstappen na něj ztrácel 465 setin vteřiny. Trápil se Hamilton, jeden pokus musel pozastavit kvůli provozu na trati, druhý mu nevyšel technicky. V závěru první půlhodiny ztrácel na Russella (1:30,250) sice celkem nicotných, ale přesto 171 tisícin. Velice solidně si vedly podle očekávání zelené Astony, jimž šlapal na paty Gasly.
Druhá půlhodina se nesla v duchu kvalifikačních pokusů a časy tím pádem logicky zrychlovaly. Hranici 1:30,0 zdolávali další a další piloti, zatímco piloti Ferrari na středně tvrdé směsi klesli na samý chvost - Leclerc 1:34,449 a Sainz o další tři desetiny horší. Poté rudé oře zaparkovaly v garážích a čekaly až na samotný konec. Menší drama se odehrálo mezi Norrisem a Verstappenem - Holanďan se připletl Britovi do cesty, vzápětí se mu gestem omluvil a přes vysílačku "seřval" boxy, že ho včas nevarovaly. Tento incident se nijak na jeho rozpoložení neprojevil, doslova deklasoval celé pole i týmového kolegu. Ferrari v samotném závěru na měkké směsi aspoň trochu napravily nemastný neslaný dojem, naproti tomu slušné umístění se povedlo oběma pilotům McLarenu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.