Poslední příprava před kvalifikací, do níž po odmávnutí šachovnicovou vlajkou chyběly dvě a půl hodiny, neměla žádné dramatické momenty, pokud pomineme několik drobných nedorozumění na trati, které ani komisaři nehodlali řešit.
Odpolední jízdy za teploty 27°C (trať měla o 16 stupňů víc), 59% vlhkosti vzduchu a poklidného větru o rychlosti 4,6 km/h odjeli piloti na směsích v rozsahu C2-C4. Prvních deset minut se mohly po trati procházet klidně mažoretky, protože kromě zaváděcích kol v podání Aston Martinu se na okruhu nedělo nic. Smutný byl pohled do boxu Nycka de Vriese, jehož vůz byl doslova rozpůlen a mechanici se potýkali s poškozenou pohonnou jednotkou. Odhad, že si Holanďan může vybrat neplánované volno, se nakonec potvrdil.
První čas zajel Nico Hülkenberg (1:32,449), ale vzápětí ustanovil porovnání smysluplnou hranici George Russell - 1:30,476. Většina pilotů nasadila nejměkčí směs, pouze Ferrari zkoušelo žlutě označené pneumatiky a Stroll dokonce zvolil tvrdé a chvíli s nimi figuroval na druhé příčce. Pak ale začaly úřadovat Red Bully a překvapivě to byl Pérez, jenž dlouho držel pomyslný trůn - 1:29,417. Verstappen na něj ztrácel 465 setin vteřiny. Trápil se Hamilton, jeden pokus musel pozastavit kvůli provozu na trati, druhý mu nevyšel technicky. V závěru první půlhodiny ztrácel na Russella (1:30,250) sice celkem nicotných, ale přesto 171 tisícin. Velice solidně si vedly podle očekávání zelené Astony, jimž šlapal na paty Gasly.
Druhá půlhodina se nesla v duchu kvalifikačních pokusů a časy tím pádem logicky zrychlovaly. Hranici 1:30,0 zdolávali další a další piloti, zatímco piloti Ferrari na středně tvrdé směsi klesli na samý chvost - Leclerc 1:34,449 a Sainz o další tři desetiny horší. Poté rudé oře zaparkovaly v garážích a čekaly až na samotný konec. Menší drama se odehrálo mezi Norrisem a Verstappenem - Holanďan se připletl Britovi do cesty, vzápětí se mu gestem omluvil a přes vysílačku "seřval" boxy, že ho včas nevarovaly. Tento incident se nijak na jeho rozpoložení neprojevil, doslova deklasoval celé pole i týmového kolegu. Ferrari v samotném závěru na měkké směsi aspoň trochu napravily nemastný neslaný dojem, naproti tomu slušné umístění se povedlo oběma pilotům McLarenu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.