Zopakujme si situaci - v samotném závěru první části kvalifikace se v nájezdu na cílovou rovinku roztočil sauber Antonia Giovinazziho a narazil na levou stranu bariéry. Vzápětí projelo kolem vraku, který zůstal stát zhruba uprostřed trati, několik vozů.
Musel to pro ně být značně frustrující pocit, protože minimálně Romain Grosjean a Jolyon Palmer se pokoušeli v posledním možném okamžiku zlepšit svůj čas a proklouznout do Q2. Zpomalit nejspíš oba museli, ale jak ukázaly následující chvíle, asi ne dostatečně. Neboť po skončení kvalifikace byli oba piloti potrestáni posunem o pět míst vzad na startovním roštu.
Ačkoliv ani Grosjean - který měl mimochodem velmi podobný incident na začátku kvalifikace, ale svůj rotující haas dokázal zastavit, aniž by kolidoval s nějakou překážkou - ani Palmer své časy nezlepšili, po skončení kvalifikace byli oba piloti potrestáni posunem o pět míst vzad na startovním roštu.
"Ztratil jsem asi vteřinu v posledním sektoru, hodně jsem zpomalil, protože jsem věděl, že v poslední zatáčce došlo k nějakému problému. Pokud se podíváme na data, tak zjistíme, že jsem přes cílovou čáru jel rozhodně pomaleji," uvedl na svou obhajobu Jolyon Palmer. Grosjean si pouze ulevil do radiokomunikace a dále se k incidentu nevyjadřoval. Je přitom důležitým poznatkem, že u obou pilotů - i přes avizované zpomalení - byly jejich časy v inkriminované době na digitální časomíře v zelené barvě, což znamenalo zlepšení.
So apppatently I made no effort to slow down and didn't abandon the lap... data shows a different point of view. Btw didn't even open my DRS pic.twitter.com/ONsbzb62hT
— Romain Grosjean (@RGrosjean) April 8, 2017Komisaři zaujali k incidentu stanovisko, že kterého vyplývá, že "... piloti se nepokusili signifikantní redukce své rychlosti v oblasti, kde se objevila signalizace dvojí žluté vlajky." V souladu s článkem 38.3 odstavce g) sportovních pravidel se proti následnému potrestání nelze odvolat. Oba piloti rovněž dostali tři trestné body. U Grosjeana se jedná ve dvanáctiměsíčním období o první postih, Palmer jich má na svém kontě sedm.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.