Zopakujme si situaci - v samotném závěru první části kvalifikace se v nájezdu na cílovou rovinku roztočil sauber Antonia Giovinazziho a narazil na levou stranu bariéry. Vzápětí projelo kolem vraku, který zůstal stát zhruba uprostřed trati, několik vozů.
Musel to pro ně být značně frustrující pocit, protože minimálně Romain Grosjean a Jolyon Palmer se pokoušeli v posledním možném okamžiku zlepšit svůj čas a proklouznout do Q2. Zpomalit nejspíš oba museli, ale jak ukázaly následující chvíle, asi ne dostatečně. Neboť po skončení kvalifikace byli oba piloti potrestáni posunem o pět míst vzad na startovním roštu.
Ačkoliv ani Grosjean - který měl mimochodem velmi podobný incident na začátku kvalifikace, ale svůj rotující haas dokázal zastavit, aniž by kolidoval s nějakou překážkou - ani Palmer své časy nezlepšili, po skončení kvalifikace byli oba piloti potrestáni posunem o pět míst vzad na startovním roštu.
"Ztratil jsem asi vteřinu v posledním sektoru, hodně jsem zpomalil, protože jsem věděl, že v poslední zatáčce došlo k nějakému problému. Pokud se podíváme na data, tak zjistíme, že jsem přes cílovou čáru jel rozhodně pomaleji," uvedl na svou obhajobu Jolyon Palmer. Grosjean si pouze ulevil do radiokomunikace a dále se k incidentu nevyjadřoval. Je přitom důležitým poznatkem, že u obou pilotů - i přes avizované zpomalení - byly jejich časy v inkriminované době na digitální časomíře v zelené barvě, což znamenalo zlepšení.
So apppatently I made no effort to slow down and didn't abandon the lap... data shows a different point of view. Btw didn't even open my DRS pic.twitter.com/ONsbzb62hT
— Romain Grosjean (@RGrosjean) April 8, 2017Komisaři zaujali k incidentu stanovisko, že kterého vyplývá, že "... piloti se nepokusili signifikantní redukce své rychlosti v oblasti, kde se objevila signalizace dvojí žluté vlajky." V souladu s článkem 38.3 odstavce g) sportovních pravidel se proti následnému potrestání nelze odvolat. Oba piloti rovněž dostali tři trestné body. U Grosjeana se jedná ve dvanáctiměsíčním období o první postih, Palmer jich má na svém kontě sedm.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.