Zopakujme si situaci - v samotném závěru první části kvalifikace se v nájezdu na cílovou rovinku roztočil sauber Antonia Giovinazziho a narazil na levou stranu bariéry. Vzápětí projelo kolem vraku, který zůstal stát zhruba uprostřed trati, několik vozů.
Musel to pro ně být značně frustrující pocit, protože minimálně Romain Grosjean a Jolyon Palmer se pokoušeli v posledním možném okamžiku zlepšit svůj čas a proklouznout do Q2. Zpomalit nejspíš oba museli, ale jak ukázaly následující chvíle, asi ne dostatečně. Neboť po skončení kvalifikace byli oba piloti potrestáni posunem o pět míst vzad na startovním roštu.
Ačkoliv ani Grosjean - který měl mimochodem velmi podobný incident na začátku kvalifikace, ale svůj rotující haas dokázal zastavit, aniž by kolidoval s nějakou překážkou - ani Palmer své časy nezlepšili, po skončení kvalifikace byli oba piloti potrestáni posunem o pět míst vzad na startovním roštu.
"Ztratil jsem asi vteřinu v posledním sektoru, hodně jsem zpomalil, protože jsem věděl, že v poslední zatáčce došlo k nějakému problému. Pokud se podíváme na data, tak zjistíme, že jsem přes cílovou čáru jel rozhodně pomaleji," uvedl na svou obhajobu Jolyon Palmer. Grosjean si pouze ulevil do radiokomunikace a dále se k incidentu nevyjadřoval. Je přitom důležitým poznatkem, že u obou pilotů - i přes avizované zpomalení - byly jejich časy v inkriminované době na digitální časomíře v zelené barvě, což znamenalo zlepšení.
So apppatently I made no effort to slow down and didn't abandon the lap... data shows a different point of view. Btw didn't even open my DRS pic.twitter.com/ONsbzb62hT
— Romain Grosjean (@RGrosjean) April 8, 2017Komisaři zaujali k incidentu stanovisko, že kterého vyplývá, že "... piloti se nepokusili signifikantní redukce své rychlosti v oblasti, kde se objevila signalizace dvojí žluté vlajky." V souladu s článkem 38.3 odstavce g) sportovních pravidel se proti následnému potrestání nelze odvolat. Oba piloti rovněž dostali tři trestné body. U Grosjeana se jedná ve dvanáctiměsíčním období o první postih, Palmer jich má na svém kontě sedm.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.