Přebudovaný okruh Autodromo Hermanos Rodriguez přivítá závody F1 po více než dvou desítkách let (naposledy se tu jelo v roce 1992). Dodavatelé motorů nyní vyhlížejí, jaké pasti jim letošní nováček v kalendáři závodů F1 připraví.
Dodejme ještě, že posledním vítězem ve zmíněném roce 1992 byl Nigel Mansell na voze Williams - Renault, jenž se ve stejné sezóně konečně stal mistrem světa. Pořadatelé na něj nezapomněli a na jeho vítězství ocenili originálním způsobem.
Co tedy mohou motoráři od okruhu čekat? Problémy. Ty představuje především značná nadmořská výška (2200 m). Tím pádem se tu všichni budou potýkat s řidším vzduchem. Stačí vzpomenout na olympijské hry (1968) a dvojí fotbalové mistrovství světa (1970, 1986) a potíže, jaké sportovci s tímto jevem měli.
Pro motory to znamená určité potíže s chlazením, ale také určitou ztrátu výkonu turbomotorů. Ostatně to z dřívější éry těchto pohonných jednotek piloti moc dobře znali z jihoafrického Kyalami, i když tam byla nadmořská výška o nějakých 500 metrů nižší. Zástupce Renaultu Rémi Taffin říká, že v moderní turboéře nemá Mexiko srovnání, radí zapomenout na São Paulo, protože to leží "jen" 750 metrů nad mořem.
Čeká nás dost práceTaffin na otázku konkrétních opatření odvětil: "Bude to zejména chlazení, protože řidší vzduch představuje problém se vstřebáním energie, kterou motor vydává. Ale především, abyste udrželi výkon, bude třeba navýšit otáčky nad obvyklou hodnotu. Pochopitelně jsme zkoušeli řadu simulací, ale přesto to pro nás bude určitý krok do neznáma... " popisuje situaci Taffin.
Současná pravidla Formule 1 omezují u turba počet otáček za minutu na 125 000, přičemž běžně a hlavně spolehlivě motory běží v režimu 100 000 otáček. Taffin říká, že motoráři mohou řešit situaci tak, že vyladí pohonné jednotky k horní povolené hranici, což může přinést nemálo potíží.
Je otázkou, jaké kompromisy týmy zvolí. Mohou s ohledem na lepší chlazení upravit aerodynamiku, kvůli spolehlivosti jít na nižší počet otáček. "Máme pevné limity, takže v případě jejich vědomého překonání se můžeme dočkat mnoha překvapení. Pokud se tým rozhodne neměnit rozvržení chladičů, bude ho to stát určitý čas na jedno kolo. Pokud výrobce motoru nebude chtít hnát otáčky k limitu, lze předpokládat, že také ztratí. Každý bude mít možnost si vybrat," komentuje situaci Taffin.
"Každopádně je jisté, že motory v tomto prostředí projdou doslova peklem. Těžko si představit, jak budou po závodním víkendu vypadat. Možná se už v pátek dočkáme katastrofy. Ale všechno, co se stane, bude jenom důsledkem našich rozhodnutí. Pokud někdo nebude chtít upravit chlazení, moc dobře ví, co se může stát. To samé platí pro rozhodnutí ohledně otáček motoru," uzavírá Taffin.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.