Přebudovaný okruh Autodromo Hermanos Rodriguez přivítá závody F1 po více než dvou desítkách let (naposledy se tu jelo v roce 1992). Dodavatelé motorů nyní vyhlížejí, jaké pasti jim letošní nováček v kalendáři závodů F1 připraví.
Dodejme ještě, že posledním vítězem ve zmíněném roce 1992 byl Nigel Mansell na voze Williams - Renault, jenž se ve stejné sezóně konečně stal mistrem světa. Pořadatelé na něj nezapomněli a na jeho vítězství ocenili originálním způsobem.
Co tedy mohou motoráři od okruhu čekat? Problémy. Ty představuje především značná nadmořská výška (2200 m). Tím pádem se tu všichni budou potýkat s řidším vzduchem. Stačí vzpomenout na olympijské hry (1968) a dvojí fotbalové mistrovství světa (1970, 1986) a potíže, jaké sportovci s tímto jevem měli.
Pro motory to znamená určité potíže s chlazením, ale také určitou ztrátu výkonu turbomotorů. Ostatně to z dřívější éry těchto pohonných jednotek piloti moc dobře znali z jihoafrického Kyalami, i když tam byla nadmořská výška o nějakých 500 metrů nižší. Zástupce Renaultu Rémi Taffin říká, že v moderní turboéře nemá Mexiko srovnání, radí zapomenout na São Paulo, protože to leží "jen" 750 metrů nad mořem.
Čeká nás dost práceTaffin na otázku konkrétních opatření odvětil: "Bude to zejména chlazení, protože řidší vzduch představuje problém se vstřebáním energie, kterou motor vydává. Ale především, abyste udrželi výkon, bude třeba navýšit otáčky nad obvyklou hodnotu. Pochopitelně jsme zkoušeli řadu simulací, ale přesto to pro nás bude určitý krok do neznáma... " popisuje situaci Taffin.
Současná pravidla Formule 1 omezují u turba počet otáček za minutu na 125 000, přičemž běžně a hlavně spolehlivě motory běží v režimu 100 000 otáček. Taffin říká, že motoráři mohou řešit situaci tak, že vyladí pohonné jednotky k horní povolené hranici, což může přinést nemálo potíží.
Je otázkou, jaké kompromisy týmy zvolí. Mohou s ohledem na lepší chlazení upravit aerodynamiku, kvůli spolehlivosti jít na nižší počet otáček. "Máme pevné limity, takže v případě jejich vědomého překonání se můžeme dočkat mnoha překvapení. Pokud se tým rozhodne neměnit rozvržení chladičů, bude ho to stát určitý čas na jedno kolo. Pokud výrobce motoru nebude chtít hnát otáčky k limitu, lze předpokládat, že také ztratí. Každý bude mít možnost si vybrat," komentuje situaci Taffin.
"Každopádně je jisté, že motory v tomto prostředí projdou doslova peklem. Těžko si představit, jak budou po závodním víkendu vypadat. Možná se už v pátek dočkáme katastrofy. Ale všechno, co se stane, bude jenom důsledkem našich rozhodnutí. Pokud někdo nebude chtít upravit chlazení, moc dobře ví, co se může stát. To samé platí pro rozhodnutí ohledně otáček motoru," uzavírá Taffin.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.