Red Bull v Silverstone soupeřům opět nadělil pořádný výprask. V kvalifikaci jej od soupeřů dělila opět obrovská vteřinová propast. V závodu již o tolik rychlejší nebyl. Po teoriích o systému pro řízení světlé výšky na počátku sezóny se objevily další pokusy o výklad toho, v čem by mohla spočívat jejich rychlost.
Red Bullu sedí rychlé zatáčky - v Barceloně měl v zatáčce č. 9 o o 15 km/hod rychlejší průjezdu, podobné to bylo i v Silverstone v rychlé pravotočivé zatáčce č. 11. Hovoří se nyní o tom, že dokáže lépe využívat horké výfukové plyny hnané přes difuzor - a to nejen tehdy, když jezdci mají plynový pedál na podlaze, ale i při brzdění.
Výfuky položené nízko u podlahy jsou současným hitem Formule 1, na němž pracuje většina týmu - něco, co musí všichni mít (podobně jako před pár týdny F-kanál). Pod plným plynem horké plyny opravdu přispívají v oblasti difuzoru ke generování podstatně vyššího přítlaku.
Problém ale nastává, když jezdci sundají nohu z plynu - horký vzduch přestává proudit k difuzoru a přítlak pro změnu klesá. Změna umístění výfuků proto není náročná pouze pro konstruktéry monopostů, ale i pro piloty, kteří těmto výkyvům v přítlaku na zádi musí přizpůsobit svůj styl.
Red Bull na tohle má na rozdíl od konkurence zřejmě recept. Je docela možné, že se s tím vyrovnali přeprogramováním řídící jednotky motoru a velkým zpožděním zážehu v motoru, což vede k tomu, že směs hoří ve výfukovém potrubí i při brzdění a vytváří horkých vzduch s vysokou energetickou hodnotou i při nízkých otáčkách motoru.
Tímto dochází samozřejmě k velkému namáhání výfukového potrubí a dalšímu nárůstu teplot. Krom toho se podstatně zvyšuje i spotřebu paliva. Tyto nevýhody prakticky znemožňují použití takového řešení během závodu, jeho krátkodobé využití v kvalifikaci je však možné.
Vlevo (A): klasický proces - při sundání nohy z plynu dochází ke spalování min. množství vzduch/paliva;vpravo (B): možné řešení Red Bullu se zpožděným zážehem, kdy do motoru stále proudí směs, i když jezdce nepřidává plyn; dochází k jejímu spalování až při otevření výfukového ventilu, což netlačí válec dolů, ale způsobuje únik zapálené směsi do výfukového potrubí
Sam Michael z Williamsu k tomu o víkendu řekl: "Není to nic, co byste využívali během závodu, pouze v kvalifikacích. Trvá to pouze jednu či dvě vteřiny, když brzdíte, takže se zpožděnou směsí nemusíte jezdit po celou dobu. Je vcelku reálné, aby to fungovalo."
Další výhodou Red Bullu je, že s horkými plyny pracuje v zadní části monopostu jinak, než ostatní týmy, (Ferrari, Renault, Mercedes, McLaren) které okopírovaly jeho umístění výfuků. Ty totiž neobtékají pouze horní patro difuzoru, ale díky vertikálním otvorům vstupují i do něj. Tento způsob od něj převzal zatím pouze Williams.
Týmy nyní mají ve spolupráci s výrobci motorů po přemístění výfuků k podlaze opět na čem usilovně pracovat. Je jen zajímavé, že se Red Bullu tato věc podařila utajit před konstruktéry Renaultu, od nichž odebírají motory, resp. že francouzské oddělení motoru toto tajemství dokázalo tak dlouho držet pod pokličkou. Pokud tento koncept stojí částečně za tajemstvím rychlosti rakouské stáje, mohl by mít závodní tým Renaultu ulehčenou práci a vůz R30 by brzy mohl učinit další pokrok.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.