Red Bull v Silverstone soupeřům opět nadělil pořádný výprask. V kvalifikaci jej od soupeřů dělila opět obrovská vteřinová propast. V závodu již o tolik rychlejší nebyl. Po teoriích o systému pro řízení světlé výšky na počátku sezóny se objevily další pokusy o výklad toho, v čem by mohla spočívat jejich rychlost.
Red Bullu sedí rychlé zatáčky - v Barceloně měl v zatáčce č. 9 o o 15 km/hod rychlejší průjezdu, podobné to bylo i v Silverstone v rychlé pravotočivé zatáčce č. 11. Hovoří se nyní o tom, že dokáže lépe využívat horké výfukové plyny hnané přes difuzor - a to nejen tehdy, když jezdci mají plynový pedál na podlaze, ale i při brzdění.
Výfuky položené nízko u podlahy jsou současným hitem Formule 1, na němž pracuje většina týmu - něco, co musí všichni mít (podobně jako před pár týdny F-kanál). Pod plným plynem horké plyny opravdu přispívají v oblasti difuzoru ke generování podstatně vyššího přítlaku.
Problém ale nastává, když jezdci sundají nohu z plynu - horký vzduch přestává proudit k difuzoru a přítlak pro změnu klesá. Změna umístění výfuků proto není náročná pouze pro konstruktéry monopostů, ale i pro piloty, kteří těmto výkyvům v přítlaku na zádi musí přizpůsobit svůj styl.
Red Bull na tohle má na rozdíl od konkurence zřejmě recept. Je docela možné, že se s tím vyrovnali přeprogramováním řídící jednotky motoru a velkým zpožděním zážehu v motoru, což vede k tomu, že směs hoří ve výfukovém potrubí i při brzdění a vytváří horkých vzduch s vysokou energetickou hodnotou i při nízkých otáčkách motoru.
Tímto dochází samozřejmě k velkému namáhání výfukového potrubí a dalšímu nárůstu teplot. Krom toho se podstatně zvyšuje i spotřebu paliva. Tyto nevýhody prakticky znemožňují použití takového řešení během závodu, jeho krátkodobé využití v kvalifikaci je však možné.
Vlevo (A): klasický proces - při sundání nohy z plynu dochází ke spalování min. množství vzduch/paliva;vpravo (B): možné řešení Red Bullu se zpožděným zážehem, kdy do motoru stále proudí směs, i když jezdce nepřidává plyn; dochází k jejímu spalování až při otevření výfukového ventilu, což netlačí válec dolů, ale způsobuje únik zapálené směsi do výfukového potrubí
Sam Michael z Williamsu k tomu o víkendu řekl: "Není to nic, co byste využívali během závodu, pouze v kvalifikacích. Trvá to pouze jednu či dvě vteřiny, když brzdíte, takže se zpožděnou směsí nemusíte jezdit po celou dobu. Je vcelku reálné, aby to fungovalo."
Další výhodou Red Bullu je, že s horkými plyny pracuje v zadní části monopostu jinak, než ostatní týmy, (Ferrari, Renault, Mercedes, McLaren) které okopírovaly jeho umístění výfuků. Ty totiž neobtékají pouze horní patro difuzoru, ale díky vertikálním otvorům vstupují i do něj. Tento způsob od něj převzal zatím pouze Williams.
Týmy nyní mají ve spolupráci s výrobci motorů po přemístění výfuků k podlaze opět na čem usilovně pracovat. Je jen zajímavé, že se Red Bullu tato věc podařila utajit před konstruktéry Renaultu, od nichž odebírají motory, resp. že francouzské oddělení motoru toto tajemství dokázalo tak dlouho držet pod pokličkou. Pokud tento koncept stojí částečně za tajemstvím rychlosti rakouské stáje, mohl by mít závodní tým Renaultu ulehčenou práci a vůz R30 by brzy mohl učinit další pokrok.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.