Tradiční sloupky Felipe Massy jsou velmi oblíbené, brazilský pilot svým hodnocením po závodě získal velké množství příznivců. Po belgické Grand Prix se nechal slyšet, jak jsme uvedli i v prohlášeních, že osmé místo pro něj bylo prakticky totéž, co vítězství.
Před dvanácti měsíci jsem se v těchto dnech připravoval na Grand Prix Itálie, plný emocí a připraven oznámit svůj odchod do závodního důchodu. Tentokrát se chystám na běžný závodní víkend s týmem Martini Williams Racing. Ale kdykoli jsem na Monze, mám zvláštní pocit.
Italský závod beru jako druhý domácí, vždy jsem se tu těšil velké podpoře zdejších tifosi, ať to bylo ve Formuli 1 nebo při mých závodech v juniorských kategoriích. Když jsem vyrazil z rodné Brazílie, abych závodil na mezinárodní scéně, tak jsem při každé účasti na Monze snil o tom, že tu vystoupím na proslulé stupňovité pódium před publikum, které se sem sbíhá poté, co je závod odmávnut.
Nedostatečný pokrokVždy tak nějak doufáte, že v F1 uspějete a dostanete se mezi první tři, ale poslední čtyři závody pro nás byly velmi obtížné kvůli potížím, které jsme měli v kvalifikaci. Náš problém začal v Rakousku a nic se nezlepšilo na Silverstone, Hungaroringu ani ve Spa. Jedná se o problém s rychlostí jako takovou a stále neznáme příčiny - je to hodně zvláštní zejména proto, že pro závod se zase výkon v našem voze objeví.
V Belgii jsem dojel osmý, ale já i tým jsme měli pocit, jako kdybych ten závod vyhrál. Nečekali jsme, že o tomto víkendu budeme mít stejné tempo jako naši přímí protivníci: Renault, Haas a Force India.
V našem týmu se nadále tvrdě pracuje, abychom se dostali k jádru našeho problému, co je třeba udělat, abychom se vrátili na pozici čtvrtého nejlepšího týmu v šampionátu. Podle mého názoru existuje více než jeden důvod pro problémy, které v posledních závodech vedly ke ztrátě našeho výkonu. Vylepšení, která jsme zavedli před Red Bull Ringem nás nevynesly nijak vysoko, ne tak, jak jsme doufali. Naši přímí soupeři udělali v témže okamžiku větší krok. To všechno se sešlo nějak dohromady.
Složitý návrat s vysvětlenímBelgický víkend pro mě nebyl jednoduchý. Vracel jsem se na závodní dráhu po absenci v Maďarsku, kde jsem trpěl problémy se závratěmi, navíc mi start nevyšel zcela podle představ. Ve spěchu, abych získal opět dobrý pocit v autě, jsem udělal v prvním kole chybu a narazil do bariéry. To jsme rozhodně nechtěli, protože oprava auta znamenala hodně práce a současně mi to znemožnilo dokončit běžný denní program.
Hodně lidí svedlo mylně moji chybu na důsledek zdravotních potíží přetrvávajících z Maďarska. Byl to absolutní nesmysl a dost mě to rozčílilo. Všechny, kteří se mě ptali, jsem ujistil, že jde o dvě naprosto rozdílné věci, že to jednoduše byla moje chyba.
Když jsem se vrátil na trať v sobotu, všechny jsem uklidnil a prokázal, že jsem připraven odvést co nejlepší práci. Že je všechno v naprostém pořádku jsem předvedl v neděli, kdy jsem vynaložil veškeré úsilí, zvláště když uvážíme mou výchozí pozici a výkon vozu.
Žlutá vlajkaZe Spa-Francorchamps odjíždím se čtyřmi body, ale pořád s trochou hořkosti za trest, který jsem dostal kvůli ignorování žluté vlajky. Když mi tým oznámil "jedna žlutá vlajka, vůz zastavil mimo trať", zpozorněl jsem s tím, že to nebude nijak nebezpečná situace. Pak jsem ale zjistil, že jde o dvojitou žlutou, a když se to stalo, věci se začaly odvíjet odlišně. Projel jsem sektor o čtyři desetiny pomaleji než mé nejrychlejší kolo, takže kdyby tam byla opravdu jednoduchá žlutá, bylo by mé chování správné. Ale pro dvojitou žlutou jsem jel příliš rychle.
Byl jsem povolán ke stewardům a ačkoliv si poslechli radiokomunikaci mezi mnou a týmem, potrestali mě ztrátou pěti míst na startu a pokutou tří bodů do mé závodní licence. Podle mého názoru šlo o přehnaný trest, protože to nebyla moje chyba; v minulosti byly uděleny mnohem mírnější tresty za podstatně nebezpečnější situace.
Ohledně bezpečnosti ve Formuli 1 jsem byl vždy velmi opatrný a myslím, že jsem jeden z pilotů, kteří mají ve své licenci asi nejméně bodů. Ale v této situaci jsem nemohl udělat nic, abych přesvědčil ty, co mě potrestali, o mých dobrých úmyslech.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.