Tradiční sloupky Felipe Massy jsou velmi oblíbené, brazilský pilot svým hodnocením po závodě získal velké množství příznivců. Po belgické Grand Prix se nechal slyšet, jak jsme uvedli i v prohlášeních, že osmé místo pro něj bylo prakticky totéž, co vítězství.
Před dvanácti měsíci jsem se v těchto dnech připravoval na Grand Prix Itálie, plný emocí a připraven oznámit svůj odchod do závodního důchodu. Tentokrát se chystám na běžný závodní víkend s týmem Martini Williams Racing. Ale kdykoli jsem na Monze, mám zvláštní pocit.
Italský závod beru jako druhý domácí, vždy jsem se tu těšil velké podpoře zdejších tifosi, ať to bylo ve Formuli 1 nebo při mých závodech v juniorských kategoriích. Když jsem vyrazil z rodné Brazílie, abych závodil na mezinárodní scéně, tak jsem při každé účasti na Monze snil o tom, že tu vystoupím na proslulé stupňovité pódium před publikum, které se sem sbíhá poté, co je závod odmávnut.
Nedostatečný pokrokVždy tak nějak doufáte, že v F1 uspějete a dostanete se mezi první tři, ale poslední čtyři závody pro nás byly velmi obtížné kvůli potížím, které jsme měli v kvalifikaci. Náš problém začal v Rakousku a nic se nezlepšilo na Silverstone, Hungaroringu ani ve Spa. Jedná se o problém s rychlostí jako takovou a stále neznáme příčiny - je to hodně zvláštní zejména proto, že pro závod se zase výkon v našem voze objeví.
V Belgii jsem dojel osmý, ale já i tým jsme měli pocit, jako kdybych ten závod vyhrál. Nečekali jsme, že o tomto víkendu budeme mít stejné tempo jako naši přímí protivníci: Renault, Haas a Force India.
V našem týmu se nadále tvrdě pracuje, abychom se dostali k jádru našeho problému, co je třeba udělat, abychom se vrátili na pozici čtvrtého nejlepšího týmu v šampionátu. Podle mého názoru existuje více než jeden důvod pro problémy, které v posledních závodech vedly ke ztrátě našeho výkonu. Vylepšení, která jsme zavedli před Red Bull Ringem nás nevynesly nijak vysoko, ne tak, jak jsme doufali. Naši přímí soupeři udělali v témže okamžiku větší krok. To všechno se sešlo nějak dohromady.
Složitý návrat s vysvětlenímBelgický víkend pro mě nebyl jednoduchý. Vracel jsem se na závodní dráhu po absenci v Maďarsku, kde jsem trpěl problémy se závratěmi, navíc mi start nevyšel zcela podle představ. Ve spěchu, abych získal opět dobrý pocit v autě, jsem udělal v prvním kole chybu a narazil do bariéry. To jsme rozhodně nechtěli, protože oprava auta znamenala hodně práce a současně mi to znemožnilo dokončit běžný denní program.
Hodně lidí svedlo mylně moji chybu na důsledek zdravotních potíží přetrvávajících z Maďarska. Byl to absolutní nesmysl a dost mě to rozčílilo. Všechny, kteří se mě ptali, jsem ujistil, že jde o dvě naprosto rozdílné věci, že to jednoduše byla moje chyba.
Když jsem se vrátil na trať v sobotu, všechny jsem uklidnil a prokázal, že jsem připraven odvést co nejlepší práci. Že je všechno v naprostém pořádku jsem předvedl v neděli, kdy jsem vynaložil veškeré úsilí, zvláště když uvážíme mou výchozí pozici a výkon vozu.
Žlutá vlajkaZe Spa-Francorchamps odjíždím se čtyřmi body, ale pořád s trochou hořkosti za trest, který jsem dostal kvůli ignorování žluté vlajky. Když mi tým oznámil "jedna žlutá vlajka, vůz zastavil mimo trať", zpozorněl jsem s tím, že to nebude nijak nebezpečná situace. Pak jsem ale zjistil, že jde o dvojitou žlutou, a když se to stalo, věci se začaly odvíjet odlišně. Projel jsem sektor o čtyři desetiny pomaleji než mé nejrychlejší kolo, takže kdyby tam byla opravdu jednoduchá žlutá, bylo by mé chování správné. Ale pro dvojitou žlutou jsem jel příliš rychle.
Byl jsem povolán ke stewardům a ačkoliv si poslechli radiokomunikaci mezi mnou a týmem, potrestali mě ztrátou pěti míst na startu a pokutou tří bodů do mé závodní licence. Podle mého názoru šlo o přehnaný trest, protože to nebyla moje chyba; v minulosti byly uděleny mnohem mírnější tresty za podstatně nebezpečnější situace.
Ohledně bezpečnosti ve Formuli 1 jsem byl vždy velmi opatrný a myslím, že jsem jeden z pilotů, kteří mají ve své licenci asi nejméně bodů. Ale v této situaci jsem nemohl udělat nic, abych přesvědčil ty, co mě potrestali, o mých dobrých úmyslech.
Red Bull Racing oznámil změnu ve své sestavě pro nadcházející Velkou cenu Japonska, což vyvolalo jedno z nejkontroverznějších rozhodnutí v jezdecké historii.
Liam Lawson přiznal, že návrat k Racing Bulls místo postupu do hlavního týmu Red Bullu je těžký moment. Navzdory zklamání však dává najevo, že se nevzdává. Novozélandský talent se nyní musí znovu prosadit ve svém bývalém týmu.
Po Velké ceně Číny se Liam Lawson vyjádřil k situaci, v níž se ocitl, jako muž, který si byl vědom, že jeho příležitost byla ztracena dříve, než vůbec měla šanci začít.
Valtteri Bottas opět usedl do kokpitu formule 1, když se zúčastnil testování s týmem McLaren. Po přestávce se tak vrátil do kokpitu F1, což by mohlo naznačovat možný návrat k závodní kariéře.
Po dvou závodech v roce 2025, včetně jednoho sprintu, už Williams vyrovnal svůj bodový zisk za celý loňský rok. I přesto, že tým dosáhl pozitivních výsledků, šéf James Vowles zůstává opatrný a varuje před přehnaným optimismem.
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.