K týmu Sauber nastoupil do pozice šéfa před měsícem, ale ve své funkci se rozhodně nenudil. Stáj opustila variantu pohonné jednotky Honda a místo toho rozšířila své partnerství s Ferrari. Nový šéf má také v úmyslu změnit nelichotivé postavení v Poháru konstruktérů.
Do Formule 1 se vracíte podruhé. Co bylo po náhlém odchodu od Renaultu tak lákavé, že jste se vrátil?Frédéric Vasseur: Haha, každý zná ten příběh mého odchodu od Renaultu, který se odehrál na konci loňského roku. Nemusím zacházet do detailů. Upřímně, o návrat do F1 jsem zvlášť neusiloval, protože jsem zapojen do mnoha dalších projektů. Pak ale přišly první kontakty se Sauberem, někdy kolem Grand Prix Monaka.
Několikrát jsme se setkali, navštívil jsem továrnu a získal informace o projektu - globálním aspektu projektu. A nepotřeboval jsem příliš času, abych dospěl k rozhodnutí. Ano, tisk to označil za poněkud předčasné, ale ve Formuli 1 se nic dlouho neutají! Projekt Sauberu je dobrý, odpovídá mému přístupu. My - já - víme, kde se momentálně nacházíme a víceméně kde chceme být v budoucnu. Od chvíle spojení se Sauberem bude součástí mého života to dokázat.
Teď, když už jste u Sauberu nějaký čas strávil, jak odlišný je přístup? Sauber je soukromý tým, Renault byl tovární tým...FV: Rozdíl není velký. Situace je vlastně hodně podobná, musíme se zlepšit. Analyzovali jsme naši pozici - provedli jsme analýzu každého oddělení - a první rozhodnutí bylo podržet si partnerství s Ferrari. Tato volba byla pravděpodobně nejdůležitější, protože to bude střednědobé partnerství. Nemůžeme měnit motory pravidelně každý rok. Zůstaneme s Ferrari po určitou dobu - bylo to zásadní rozhodnutí.
Můžete nám sdělit, jaké kroky vás vedly k zrušení plánovaného partnerství s Hondou?FV: Pokud pominu aktuální problémy, které má Honda se spolehlivostí a výkonem, ačkoliv vím, že se jednou vrátí v plné síle, pak byl pro nás největším problémem fakt, že jsme nemohli zajistit zodpovědnost za převodovky. Nemáme prostředky, abychom si ji udělali sami, takže jsme věděli, že se na tom budeme muset s někým dohodnout.
V případě Hondy bychom museli oslovit McLaren, ale vůbec není jisté, že McLaren s Hondou bude pokračovat. Takže bychom se ocitli ve zvláštní situaci: žádali bychom McLaren, aby nám připravil převodovku pro motor Honda, ale oni by už používali jinou pohonnou jednotku. Takový druh scénáře mi přišel nejistý. Proto "přehodnocení" smlouvy s Hondou bylo jedním z největších problémů pro Sauber.
Začaly už práce na modelu pro rok 2018 ještě ve spojení s Hondou, nebo byla včas vytažena zásuvka, takže jste nevložili peníze a úsilí do mrtvého projektu?FV: Návrh vozu vypracoval Sauber ještě předtím, než jsem se rozhodl původní spojení zamítnout, protože byl důvod ke spěchu - abychom peníze neinvestovali na projekt bez budoucnosti. Všechno už bylo v běhu, pak došlo k odstávce továrny, takže jsme se museli okamžitě rozhodnout.
Jaké jsou tři nejdůležitější cíle na seznamu úkolů pro nejbližší budoucnost?FV: Ten nejdůležitější už je splněn: rozhodnutí o pohonné jednotce. Druhým bude nabytí kompletního přehledu o společnosti - abych dobře pochopil, co se děje v jejím nitru. Je třeba trávit čas s pracovníky v továrně a s členy týmu na trati, abych zjistil, co se dá v tom kterém oddělení zlepšit.
O Sauberu lze říci, že má výborné, jedno z nejlepších vybavení. Jaký byl váš první dojem?FV: Je to pravda, jde o jedno z největších vybavení. Je to velmi působivé. Proto se těším, až zcela pochopím, jak ho lze plně využít.
A jak to je s vašimi piloty? Předpokládejme, že je aspoň trochu znáte...FV: Ano, vedl jsem v roce 2015 tým DTM, když Pascal vyhrál tento šampionát, s Marcusem jsem se seznámil během svého působení v GP2 na sklonku roku 2010, takže oba znám.
Kdybychom se vás zeptali na složení jezdecké dvojice pro rok 2018? Jste znám, že máte dobré oko pro výběr talentů...FV: Je ještě příliš brzy, abych teď něco naznačoval. V tuto chvíli se plně soustředíme na společnost, protože víme, že tam musí nastat růst. Takže nad tím trávíme mnohem víc času než co se týká otázky pilotů. Abych se více seznámil s jejich schopnostmi, musím s nimi strávit nějaký čas, než dojde k nějakému rozhodnutí. Ovšem volba pilotů je také bodem pro debatu s Ferrari - je velmi pravděpodobné, že v několika příštích týdnech rozhodne o naší sestavě pro rok 2018.
Už jste se přestěhoval do Švýcarska?FV: Ano.
Sauber je momentálně v Poháru konstruktérů poslední. Jaké jsou vaše naděje, kde skončíte v závěru sezóny?FV: Budu naprosto upřímný, bylo by nesmírně těžké skončil na devátém místě. Tam je momentálně McLaren a ten je dvakrát tak silný než Sauber, pokud jde o pracovní síly - možná ještě o něco víc - proto mají předpoklad rychlejšího vývoje než my. A už jsou i rychlejší než my! Za určitých okolností můžeme získat nějaké body, proto budu na všechny maximálně tlačit, abychom využili každé šance, která se naskytne. Budeme pekelně tvrdí - jako kdybychom bojovali o titul mistra světa.
Takže se spokojíte s desátým místem...FV: Haha, nechci říci, že skončíme desátí, protože to není náš cíl. Ale už se soustředíme na budoucnost: projekt pro rok 2018 je v pokročilém stadiu, to je naše hlavní snaha. Pochopitelně ale nemůžeme letošní ročník zabalit, protože pokud se vzdáte, už se nikdy nezotavíte.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.