Lewis Hamilton si po tři roky zvykl na skutečnost, že jeho jediným vážným soupeřem v průběžné klasifikaci byl Nico Rosberg. Nyní se prozatím musí učit novou zkušenost, že se dívá s nemalým odstupem na záď Ferrari. V rozhovoru po Grand Prix Ruska ale z této okolnosti nedělá žádné drama.
Lewisi, v Soči jsme měl dobrý start, co se pak stalo v zatáčce 2?Lewis Hamilton: Opravdu jsem velmi, velmi dobře odstartoval. Najel jsem doleva, abych se dostal do závětří dvou vozů vpředu, ale byl tam také Kimi. Pak se ti dva vpředu dostali vedle sebe, takže jsem se zařadil za Valtteriho. Za něj se ale přesunul Sebastian, takže jsem nemohl ani jednoho předjet na brzdy. Musel jsem se spokojit se svou pozicí.
Pro vás to byl asi těžký víkend, můžete vysvětlit, co se stalo?LH: Přesně to nevím, ale provedeme nějaké úkony, abychom to plně pochopili. Mám nějaké nápady, ale je třeba je realizovat, abych věděl, na čem jsem.
Došlo v kvalifikaci k poškození vašeho vozu?LH: Ne, nic takového, o ničem podobném nevím.
V sobotu jste si stěžoval na přetáčivost. Pokračovalo to i v závodě?LH: Auto se v závodě chovalo naprosto stejně. To pátek byl hodně jiný. V sobotu a v neděli to bylo zcela naopak. Obecně mi od soboty chyběla rychlost. Myslím, že jsem od pátého kola měl problémy s vysokou teplotou. Od té doby jsem si vlastně pořád hrál s nastavením.
Můžete objasnit, čeho se ty teploty týkaly?LH: Přehříval se motor. Zatím nevíme proč.
Znamená to, že potíže s pneumatikami vás stály méně času než přehřívající se motor?LH: V sobotu jsem byl pomalý. Jak jsem říkal, domnívám se, že bych byl schopen jet stejné časy jako piloti vpředu. Ale jak dlouho bych vydržel s nastavením, jaké jsem měl, to netuším. Díky problémům s teplotou jsem s jistotou přišel o druhé místo.
Jak hodnotíte svou pozici po čtyřech odjetých závodech?LH: Na to teď vůbec nemyslím. Teď je třeba zjistit, co se stalo tento víkend s naší rychlostí - kde byly problémy s nastavením - a pak se vrátit do dalšího závodu. V šampionátu jsem průběžně druhý. To ještě neznamená konec světa, ale samozřejmě potřebuji mít opět tu rychlost, kterou jsem disponoval dříve.
Máte obavy ohledně spolehlivosti svého vozu?LH: O ruském víkendu nebyla problémem spolehlivost. Byla to čistě rychlost závislá na pneumatikách, teplotách a komfortu ve vozu. Neexistoval žádný důvod, proč bych měl o spolehlivosti pochybovat. Myslím, že tu máme doposud nejlepší.
Byl mezi nastavením vašeho a Valtteriho vozu velký rozdíl?LH: Ne, nebyl. Měli jsme ho téměř shodné. Možná byl malý rozdíl mezi nízkým a středním, kde jsem měl trochu potíže - ale neřeknu vám detaily. Způsob, jakým jel on jsem já nebyl s to zvládnout. A úplně nechápu proč. Našel jízdní styly jsou poměrně podobné, takže si nejsem úplně jistý, co vlastně v mém voze ještě nefungovalo.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.