Lewis Hamilton si po tři roky zvykl na skutečnost, že jeho jediným vážným soupeřem v průběžné klasifikaci byl Nico Rosberg. Nyní se prozatím musí učit novou zkušenost, že se dívá s nemalým odstupem na záď Ferrari. V rozhovoru po Grand Prix Ruska ale z této okolnosti nedělá žádné drama.
Lewisi, v Soči jsme měl dobrý start, co se pak stalo v zatáčce 2?Lewis Hamilton: Opravdu jsem velmi, velmi dobře odstartoval. Najel jsem doleva, abych se dostal do závětří dvou vozů vpředu, ale byl tam také Kimi. Pak se ti dva vpředu dostali vedle sebe, takže jsem se zařadil za Valtteriho. Za něj se ale přesunul Sebastian, takže jsem nemohl ani jednoho předjet na brzdy. Musel jsem se spokojit se svou pozicí.
Pro vás to byl asi těžký víkend, můžete vysvětlit, co se stalo?LH: Přesně to nevím, ale provedeme nějaké úkony, abychom to plně pochopili. Mám nějaké nápady, ale je třeba je realizovat, abych věděl, na čem jsem.
Došlo v kvalifikaci k poškození vašeho vozu?LH: Ne, nic takového, o ničem podobném nevím.
V sobotu jste si stěžoval na přetáčivost. Pokračovalo to i v závodě?LH: Auto se v závodě chovalo naprosto stejně. To pátek byl hodně jiný. V sobotu a v neděli to bylo zcela naopak. Obecně mi od soboty chyběla rychlost. Myslím, že jsem od pátého kola měl problémy s vysokou teplotou. Od té doby jsem si vlastně pořád hrál s nastavením.
Můžete objasnit, čeho se ty teploty týkaly?LH: Přehříval se motor. Zatím nevíme proč.
Znamená to, že potíže s pneumatikami vás stály méně času než přehřívající se motor?LH: V sobotu jsem byl pomalý. Jak jsem říkal, domnívám se, že bych byl schopen jet stejné časy jako piloti vpředu. Ale jak dlouho bych vydržel s nastavením, jaké jsem měl, to netuším. Díky problémům s teplotou jsem s jistotou přišel o druhé místo.
Jak hodnotíte svou pozici po čtyřech odjetých závodech?LH: Na to teď vůbec nemyslím. Teď je třeba zjistit, co se stalo tento víkend s naší rychlostí - kde byly problémy s nastavením - a pak se vrátit do dalšího závodu. V šampionátu jsem průběžně druhý. To ještě neznamená konec světa, ale samozřejmě potřebuji mít opět tu rychlost, kterou jsem disponoval dříve.
Máte obavy ohledně spolehlivosti svého vozu?LH: O ruském víkendu nebyla problémem spolehlivost. Byla to čistě rychlost závislá na pneumatikách, teplotách a komfortu ve vozu. Neexistoval žádný důvod, proč bych měl o spolehlivosti pochybovat. Myslím, že tu máme doposud nejlepší.
Byl mezi nastavením vašeho a Valtteriho vozu velký rozdíl?LH: Ne, nebyl. Měli jsme ho téměř shodné. Možná byl malý rozdíl mezi nízkým a středním, kde jsem měl trochu potíže - ale neřeknu vám detaily. Způsob, jakým jel on jsem já nebyl s to zvládnout. A úplně nechápu proč. Našel jízdní styly jsou poměrně podobné, takže si nejsem úplně jistý, co vlastně v mém voze ještě nefungovalo.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.