Švédsko dlouho čekalo na svého zástupce v F1. "Žlutomodří" nyní mohou spoléhat na Marcuse Ericssona, jenž letos zahájí už čtvrtou sezónu v F1. Jak hodnotí události nedávno minulé a co říká na Wehrleinův příchod?
Marcus Ericsson vstoupil do F1 v týmu Caterham a ryzí outsider nemohl plně prokázat jeho kvality. Rok 2015 u Sauberu byl nadějným posunem vpřed, ale uplynulá sezóna znamenala pro Švéda obrovské zklamání. Nyní je však situace značně odlišná - švýcarský tým má za zády silného vlastníka Longbow Finance, což mu dává zcela nové šance pro letošní rok. Navíc po dvou letech bude mít po boku nového kolegu - i tuto skutečnost bere šestadvacetiletý Marcus jako příznivý fakt.
Sauber potvrdil, že Pascal Wehrlein bude váš týmový kolega pro rok 2017. Co vás napadlo jako první?
Marcus Ericsson: Myslím, že to je pro Sauber i pro mě osobně skvělá zpráva. Pascal je velmi rychlý a má skvělý závodní životopis. Jsem přesvědčen, že společně můžeme posunout tým výrazně dopředu, takže se na sezónu opravdu těším.
Co o svém novém týmovém kolegovi víte a jaké je vaše očekávání? Jako ho hodnotíte? Porážet ho musí být váš cíl...
ME: Zcela upřímně, hodnotím ho hodně vysoko. Vyhrál šampionát DTM a byl po dlouhou dobu součástí programu Mercedes, což znamená, že mu dost věří. Pochopitelně je mým cílem ho porazit - jak jinak - a myslím, že s ním to bude tuhý boj. Ale to je přesně to, co potřebuji, abych ze sebe vydal to nejlepší.
Vaše pozice v týmu byla potvrzena už dlouho, takže jste prožil klidnou zimu. Cítíte s méně šťastnými piloty, kteří tráví zimní přestávku v nejistotě, zda budou v F1 jezdit?
ME: Ano, cítím s nimi. Ale to je součástí tohoto sportu. V F1 skutečně není dost míst pro piloty, stačí se podívat, kolik dobrých pilotů se pohybuje mimo ni a pro něž je F1 největším snem. Ale k mé situaci, věřte mi, že to znamená velké uvolnění, když máte jistotu - a nekoušete si nervozitou nehty celou zimu (usmívá se).
Sauber v polovině minulé sezóny převzal nový majitel. Co všechno se v týmu změnilo? U jiných týmů jsme se přesvědčili, že ne vše se může přes noc změnit.
ME: Rozhodně to nějakou dobu potrvá, ale pokud se podíváte na druhou polovinu sezóny 2016, tak jste si museli určitého pokroku všimnout. Naším cílem samozřejmě je, abychom tímto způsobem pokračovali v roce 2017. V posledních měsících se k týmu připojilo několik velice dobrých lidí, to je také rozdílový okamžik. Celkově to vypadá, že jsme zvolili správnou cestu. A se dvěma mladými, po úspěchu prahnoucími piloty můžeme prožít dobrý rok.
Sezóna 2016 byla pro Sauber hodně těžká. Co vám dává jistotu, že letošní ročník bude lepší?
ME: Hlavní rozdíl vidím především ve finanční stabilitě. A jak už jsem řekl, v poslední době se k týmu připojilo několik výborných osobností, takže i v tom bude rozdíl. Navíc cítíme něco jako nový začátek a to všechny motivuje. Místo toho, abychom bojovali o přežití, se teď můžeme stoprocentně soustředit na náš výkon a zlepšení. A v tom je opravdu značná odlišnost.
Tým zaznamenal v druhé polovině roku 2016 výsledkové zlepšení, ale značná regulace pravidel před letošní sezónou bude tak trochu sázkou do loterie. Myslíte si, že v takovém případě lze dosáhnout rostoucího trendu?
ME: Jak říkáte, velké změny v předpisech znamenají, že vlastně všichni vstoupí do nové sezóny od nuly. To by pro nás mohlo být dobré. A výsledky z druhé poloviny roku nám jistou šanci dávají, je to pro nás šance.
Loni jste prohlásil, že jste si uvědomil "půvab volných tréninků". Co přesně jste tím myslel? Zvolíte letos jiný přístup?
ME: Tak, správně. Když jsem v F1 začal, snažil jsem se jet všechno naplno, každý trénink, každé vyjetí na trať. A pak jsem byl zklamaný a přemotivovaný. Teď přistupuji k volnému tréninku jako přípravu ke stoprocentnímu výkonu v Q3, maximálně se soustředím na nastavení vozu, řízení a seznámení s tratí. Pak mohu všechny tyto informace využít k perfektní jízdě v Q3. V tom u sebe vidím opravdu hodně velký rozdíl. Vidíte, nikdy není na nic pozdě!
Doposud jste se ve startovním poli pohyboval spíše na zadních pozicích. Bude v tomto směru rok 2017 jiný?
ME: Je to můj cíl, pochopitelně. Mám pocit, že jsem v posledních sezónách prošel jako pilot určitým vývojem, ale neměl jsem k dispozici vůz, ve kterém bych to mohl plně prokázat. Takže opravdu doufám, že se můžeme posunout do středu startovního pole a pravidelně bojovat o body.
Do prvního testu chybí ještě šest týdnů. Jak je budete trávit? Všichni mluví o vysoké úrovni přípravy, aby byli schopni se vypořádat s novými, na fyzičku náročnějšími vozy...
ME: Leden a únor trávím s důrazem na tvrdý trénink, navštěvuji také tým, abych se na sezónu náležitě připravil. V tuto chvíli jsem v Los Angeles se svým osobním trenérem na jakémsi soustředění. Jsme tu zhruba dva týdny. Piloti letos budou muset být obzvláště silní - a já chci mít jistotu, že jsem silnější a lepší než kdykoli předtím!
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.