Když piloti sejdou z pódia, kde je zpovídá osoba mající k motorsportu větší či menší vztah, čeká je oficiální tisková konference. Protože na trati se toho zase tolik nedělo, zaměřili se novináři na situace sice závodní, ale odehrávající se na jiné úrovni.
Flavio Vanetti (Corriere della Sera): Sebastiane, pokud se vrátíme na začátek závodu, můžete potvrdit, že jsem byl povolán do boxů a vy jste preferovat setrvání na trati?
Sebastian Vettel: Jo jo, v podstatě jsem dostal výzvu, abych zajel do boxů. Chtěli jsme reagovat na Daniela, který to udělal. Hodně se s pneumatikami potýkal, samozřejmě jsme ho předjeli a chtěli také do boxů. Ale měl jsem dobrý pocit, odstup byl slušný, tak jsem se rozhodl zůstat na trati. Ptal jsem se týmu, jestli můžu pokračovat, pneumatiky byly v pořádku, chtěl jsem zůstat venku. Udělal jsem to možná proto, že jsem si všiml Danielových potíží s pneumatikami, které mu prvních šest kol nepracovaly uspkojivě. Měl jsem také strach, aby pak druhý stint nebyl příliš dlouhý. Pochopitelně jsem pak ztratil pozici ve prospěch Kimiho díky jeho undercutu, ale zvládli jsme to dobře jako tým. Když jsem vyjel na trať s čerstvějšími pneumatikami, byl jsem dost rychlý, abych si zajistil druhé místo.
Oana Popoiou: Sergio, myslíte, že byla šance vyhrát, kdybyste nedostal onu penalizaci na startovním roštu?
Sergio Pérez: Ne, to si nemyslím. Nemám pocit, že bych byl schopen s Nicem bojovat. Byl velmi silný, jel ve své vlastní lize, ale určitě bych svedl dobrou bitvu se Sebastianem o druhé místo.
Livio Oricchio (GloboEsporte): Sebastiane a Sergio, v Monaku a Kanadě se zdálo, že se některé týmy Mercedesu blíží a tady je Mercedes najednou rychlejší o vteřinu na kolo. Jaká je analýza?
Vettel: No, myslím, že tu měl opravdu velmi dobrý balíček. Jak jsem už uvedl, v pátek se nám vůbec nedařilo, ale povedlo se nám dát se dohromady a odjíždíme odsud s druhým místem. Myslím, že to je optimální, takže můžeme být spokojeni s umístěním, ale rozhodně ne s odstupem. Proč jsou o tolik rychlejší? Myslím, že s ohlednýtím na závod získávali hodně na rovinkách. Myslím, že náš určitý problém byl v nastavení křídel. Další důvod, ztráceli jsme v pomalých zatáčkách. Pravděpodobně něco vymysleli a podařilo se jim získat v takových úsecích něco na rychlosti. Je to o chování pneumatik, ale pokud oni vymysleli něco mazaného, musíme na to přijít taky a ne nadále ztrácet.
Pérez: Myslím, že jsme se na této trati trochu k Mercedesu přiblížili, ale zase ně moc. Každý za nimi ztrácel, oni měli nějaké problémy s výkonem, takže konkrétně pro nás byla trať vhodná. Je zřejmé, že tu dobře fungovala pohonná jednotka a myslím, že jsme dosáhli dobrého nastavení. Lidé se nejspíš snažili trochu víc než jsme mohli my, ale myslím, že to byl důvod, proč jsme povyskočili v pořadí.
Jerome Bourret (L'Equipe): Pánové, po včerejším shlédnutí kvalifikace a závodu GP2 jsme všichni očekávali poměrně bláznivý závod. Ale nestalo se tak, máte pro to nějaké vysvětlení? Byli jste opatrnější, nebo byla trať méně "náročná" než v trénincích a kvalifikaci?
Nico Rosberg: Myslím, že nám trochu pomohly nabyté zkušenosti. Po dvou dnech jsme byli mnohem předvídavější a bylí jsme schopni se vyhnout nehodám, také jsme se hodně poučili z toho, co se odehrálo v GP2. Všichni jsme se na ten závod dívali a byl to chaos. Předpokládám, že jsme si z toho vzali nějaké poučení, ale každopádně byl závod velkým překvapením.
Vettel: No, ano, překvapilo mě to, ale na druhou stranu si myslím, že je to důkaz kvality. Myslím, že se o této trati hodně mluvilo jako o rizikové a nebezpečné. To mi připomíná - před pár měsíci jsem velmi dobře poobědval se sirem Stirlingem Mossem. Můžete argumentovat, že v době, kdy jezdil on, bylo nebezpečné úplně všechno. Řekl mi, že to byl jeden z důvodů, proč vždy znovu usedal do auta, protože to bylo nebezpečné... Jinak by to mohl dělat každý, takže právě onen pocit nebezpečí, to byla ona výzva. Myslím, že tady byly nějaké zatáčky, o kterých je lepší nepřemýšlet, co by se stalo, kdybyste tam udělali chybu, je tam hodně malý prostor pro chybu, ale to vás pak nutí být daleko více ve střehu, jsou tu pak těžší možnosti předjíždět, ale nemyslím, že bychom všechno brali jako slavnou záležitost. Samozřejmě se nechceme chovat jako blázni a riskovat, protože by to mohlo skončit hodně špatně.
Checo, nechyběl vám na trati safety car?
Pérez: Zcela upřímně, byl jsem hodně překvapen, s ohledem na to, jak obtížná tato trať je, ale také to leccos napovídá o kvalitě pilotů, které v F1 máme. Nebylo to vůbec snadné, myslím, že jsme všichni jeli na limitu, cítili každý brzdný bod, kde se mohla udělat nějaká chyba. Neexistuje tu žádný prostor, pokud nějakou uděláte To nejmenší, co vás může postihnout, je ztráta několika vteřin, ale opravdu mě hodně překvapilo, jak dobře jsme se s Baku vypořádali.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.