Když piloti sejdou z pódia, kde je zpovídá osoba mající k motorsportu větší či menší vztah, čeká je oficiální tisková konference. Protože na trati se toho zase tolik nedělo, zaměřili se novináři na situace sice závodní, ale odehrávající se na jiné úrovni.
Flavio Vanetti (Corriere della Sera): Sebastiane, pokud se vrátíme na začátek závodu, můžete potvrdit, že jsem byl povolán do boxů a vy jste preferovat setrvání na trati?
Sebastian Vettel: Jo jo, v podstatě jsem dostal výzvu, abych zajel do boxů. Chtěli jsme reagovat na Daniela, který to udělal. Hodně se s pneumatikami potýkal, samozřejmě jsme ho předjeli a chtěli také do boxů. Ale měl jsem dobrý pocit, odstup byl slušný, tak jsem se rozhodl zůstat na trati. Ptal jsem se týmu, jestli můžu pokračovat, pneumatiky byly v pořádku, chtěl jsem zůstat venku. Udělal jsem to možná proto, že jsem si všiml Danielových potíží s pneumatikami, které mu prvních šest kol nepracovaly uspkojivě. Měl jsem také strach, aby pak druhý stint nebyl příliš dlouhý. Pochopitelně jsem pak ztratil pozici ve prospěch Kimiho díky jeho undercutu, ale zvládli jsme to dobře jako tým. Když jsem vyjel na trať s čerstvějšími pneumatikami, byl jsem dost rychlý, abych si zajistil druhé místo.
Oana Popoiou: Sergio, myslíte, že byla šance vyhrát, kdybyste nedostal onu penalizaci na startovním roštu?
Sergio Pérez: Ne, to si nemyslím. Nemám pocit, že bych byl schopen s Nicem bojovat. Byl velmi silný, jel ve své vlastní lize, ale určitě bych svedl dobrou bitvu se Sebastianem o druhé místo.
Livio Oricchio (GloboEsporte): Sebastiane a Sergio, v Monaku a Kanadě se zdálo, že se některé týmy Mercedesu blíží a tady je Mercedes najednou rychlejší o vteřinu na kolo. Jaká je analýza?
Vettel: No, myslím, že tu měl opravdu velmi dobrý balíček. Jak jsem už uvedl, v pátek se nám vůbec nedařilo, ale povedlo se nám dát se dohromady a odjíždíme odsud s druhým místem. Myslím, že to je optimální, takže můžeme být spokojeni s umístěním, ale rozhodně ne s odstupem. Proč jsou o tolik rychlejší? Myslím, že s ohlednýtím na závod získávali hodně na rovinkách. Myslím, že náš určitý problém byl v nastavení křídel. Další důvod, ztráceli jsme v pomalých zatáčkách. Pravděpodobně něco vymysleli a podařilo se jim získat v takových úsecích něco na rychlosti. Je to o chování pneumatik, ale pokud oni vymysleli něco mazaného, musíme na to přijít taky a ne nadále ztrácet.
Pérez: Myslím, že jsme se na této trati trochu k Mercedesu přiblížili, ale zase ně moc. Každý za nimi ztrácel, oni měli nějaké problémy s výkonem, takže konkrétně pro nás byla trať vhodná. Je zřejmé, že tu dobře fungovala pohonná jednotka a myslím, že jsme dosáhli dobrého nastavení. Lidé se nejspíš snažili trochu víc než jsme mohli my, ale myslím, že to byl důvod, proč jsme povyskočili v pořadí.
Jerome Bourret (L'Equipe): Pánové, po včerejším shlédnutí kvalifikace a závodu GP2 jsme všichni očekávali poměrně bláznivý závod. Ale nestalo se tak, máte pro to nějaké vysvětlení? Byli jste opatrnější, nebo byla trať méně "náročná" než v trénincích a kvalifikaci?
Nico Rosberg: Myslím, že nám trochu pomohly nabyté zkušenosti. Po dvou dnech jsme byli mnohem předvídavější a bylí jsme schopni se vyhnout nehodám, také jsme se hodně poučili z toho, co se odehrálo v GP2. Všichni jsme se na ten závod dívali a byl to chaos. Předpokládám, že jsme si z toho vzali nějaké poučení, ale každopádně byl závod velkým překvapením.
Vettel: No, ano, překvapilo mě to, ale na druhou stranu si myslím, že je to důkaz kvality. Myslím, že se o této trati hodně mluvilo jako o rizikové a nebezpečné. To mi připomíná - před pár měsíci jsem velmi dobře poobědval se sirem Stirlingem Mossem. Můžete argumentovat, že v době, kdy jezdil on, bylo nebezpečné úplně všechno. Řekl mi, že to byl jeden z důvodů, proč vždy znovu usedal do auta, protože to bylo nebezpečné... Jinak by to mohl dělat každý, takže právě onen pocit nebezpečí, to byla ona výzva. Myslím, že tady byly nějaké zatáčky, o kterých je lepší nepřemýšlet, co by se stalo, kdybyste tam udělali chybu, je tam hodně malý prostor pro chybu, ale to vás pak nutí být daleko více ve střehu, jsou tu pak těžší možnosti předjíždět, ale nemyslím, že bychom všechno brali jako slavnou záležitost. Samozřejmě se nechceme chovat jako blázni a riskovat, protože by to mohlo skončit hodně špatně.
Checo, nechyběl vám na trati safety car?
Pérez: Zcela upřímně, byl jsem hodně překvapen, s ohledem na to, jak obtížná tato trať je, ale také to leccos napovídá o kvalitě pilotů, které v F1 máme. Nebylo to vůbec snadné, myslím, že jsme všichni jeli na limitu, cítili každý brzdný bod, kde se mohla udělat nějaká chyba. Neexistuje tu žádný prostor, pokud nějakou uděláte To nejmenší, co vás může postihnout, je ztráta několika vteřin, ale opravdu mě hodně překvapilo, jak dobře jsme se s Baku vypořádali.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.