Když piloti sejdou z pódia, kde je zpovídá osoba mající k motorsportu větší či menší vztah, čeká je oficiální tisková konference. Protože na trati se toho zase tolik nedělo, zaměřili se novináři na situace sice závodní, ale odehrávající se na jiné úrovni.
Flavio Vanetti (Corriere della Sera): Sebastiane, pokud se vrátíme na začátek závodu, můžete potvrdit, že jsem byl povolán do boxů a vy jste preferovat setrvání na trati?
Sebastian Vettel: Jo jo, v podstatě jsem dostal výzvu, abych zajel do boxů. Chtěli jsme reagovat na Daniela, který to udělal. Hodně se s pneumatikami potýkal, samozřejmě jsme ho předjeli a chtěli také do boxů. Ale měl jsem dobrý pocit, odstup byl slušný, tak jsem se rozhodl zůstat na trati. Ptal jsem se týmu, jestli můžu pokračovat, pneumatiky byly v pořádku, chtěl jsem zůstat venku. Udělal jsem to možná proto, že jsem si všiml Danielových potíží s pneumatikami, které mu prvních šest kol nepracovaly uspkojivě. Měl jsem také strach, aby pak druhý stint nebyl příliš dlouhý. Pochopitelně jsem pak ztratil pozici ve prospěch Kimiho díky jeho undercutu, ale zvládli jsme to dobře jako tým. Když jsem vyjel na trať s čerstvějšími pneumatikami, byl jsem dost rychlý, abych si zajistil druhé místo.
Oana Popoiou: Sergio, myslíte, že byla šance vyhrát, kdybyste nedostal onu penalizaci na startovním roštu?
Sergio Pérez: Ne, to si nemyslím. Nemám pocit, že bych byl schopen s Nicem bojovat. Byl velmi silný, jel ve své vlastní lize, ale určitě bych svedl dobrou bitvu se Sebastianem o druhé místo.
Livio Oricchio (GloboEsporte): Sebastiane a Sergio, v Monaku a Kanadě se zdálo, že se některé týmy Mercedesu blíží a tady je Mercedes najednou rychlejší o vteřinu na kolo. Jaká je analýza?
Vettel: No, myslím, že tu měl opravdu velmi dobrý balíček. Jak jsem už uvedl, v pátek se nám vůbec nedařilo, ale povedlo se nám dát se dohromady a odjíždíme odsud s druhým místem. Myslím, že to je optimální, takže můžeme být spokojeni s umístěním, ale rozhodně ne s odstupem. Proč jsou o tolik rychlejší? Myslím, že s ohlednýtím na závod získávali hodně na rovinkách. Myslím, že náš určitý problém byl v nastavení křídel. Další důvod, ztráceli jsme v pomalých zatáčkách. Pravděpodobně něco vymysleli a podařilo se jim získat v takových úsecích něco na rychlosti. Je to o chování pneumatik, ale pokud oni vymysleli něco mazaného, musíme na to přijít taky a ne nadále ztrácet.
Pérez: Myslím, že jsme se na této trati trochu k Mercedesu přiblížili, ale zase ně moc. Každý za nimi ztrácel, oni měli nějaké problémy s výkonem, takže konkrétně pro nás byla trať vhodná. Je zřejmé, že tu dobře fungovala pohonná jednotka a myslím, že jsme dosáhli dobrého nastavení. Lidé se nejspíš snažili trochu víc než jsme mohli my, ale myslím, že to byl důvod, proč jsme povyskočili v pořadí.
Jerome Bourret (L'Equipe): Pánové, po včerejším shlédnutí kvalifikace a závodu GP2 jsme všichni očekávali poměrně bláznivý závod. Ale nestalo se tak, máte pro to nějaké vysvětlení? Byli jste opatrnější, nebo byla trať méně "náročná" než v trénincích a kvalifikaci?
Nico Rosberg: Myslím, že nám trochu pomohly nabyté zkušenosti. Po dvou dnech jsme byli mnohem předvídavější a bylí jsme schopni se vyhnout nehodám, také jsme se hodně poučili z toho, co se odehrálo v GP2. Všichni jsme se na ten závod dívali a byl to chaos. Předpokládám, že jsme si z toho vzali nějaké poučení, ale každopádně byl závod velkým překvapením.
Vettel: No, ano, překvapilo mě to, ale na druhou stranu si myslím, že je to důkaz kvality. Myslím, že se o této trati hodně mluvilo jako o rizikové a nebezpečné. To mi připomíná - před pár měsíci jsem velmi dobře poobědval se sirem Stirlingem Mossem. Můžete argumentovat, že v době, kdy jezdil on, bylo nebezpečné úplně všechno. Řekl mi, že to byl jeden z důvodů, proč vždy znovu usedal do auta, protože to bylo nebezpečné... Jinak by to mohl dělat každý, takže právě onen pocit nebezpečí, to byla ona výzva. Myslím, že tady byly nějaké zatáčky, o kterých je lepší nepřemýšlet, co by se stalo, kdybyste tam udělali chybu, je tam hodně malý prostor pro chybu, ale to vás pak nutí být daleko více ve střehu, jsou tu pak těžší možnosti předjíždět, ale nemyslím, že bychom všechno brali jako slavnou záležitost. Samozřejmě se nechceme chovat jako blázni a riskovat, protože by to mohlo skončit hodně špatně.
Checo, nechyběl vám na trati safety car?
Pérez: Zcela upřímně, byl jsem hodně překvapen, s ohledem na to, jak obtížná tato trať je, ale také to leccos napovídá o kvalitě pilotů, které v F1 máme. Nebylo to vůbec snadné, myslím, že jsme všichni jeli na limitu, cítili každý brzdný bod, kde se mohla udělat nějaká chyba. Neexistuje tu žádný prostor, pokud nějakou uděláte To nejmenší, co vás může postihnout, je ztráta několika vteřin, ale opravdu mě hodně překvapilo, jak dobře jsme se s Baku vypořádali.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.