Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lewis Hamilton si v sobotní kvalifikaci na Velkou cenu Itálie zajistil páté místo, ale kvůli pětimístné penalizaci se zítra na startovní rošt posune až na desátou pozici. Přesto Ferrari rozhodlo, že Hamilton neposkytne kolegovi Charlesi Leclercovi slipstream, který by mu mohl pomoci posunout se na první místo.
Leclerc nakonec skončil čtvrtý a zajistil si tak aspoň místo ve druhé řadě vedle Oscara Piastriho, jenž kvalifikaci dokončil třetí. Místo spolupráce mezi jezdci Ferrari nechalo oba piloty bojovat samostatně, což vyvolalo otázky o strategii týmu.
Na dotaz, zda měl být tah od Hamiltona zvážen, britský jezdec odpověděl jasně: „Měl by? Ne, to není něco, co bych dělal v žádném z mých předchozích týmů. Navíc už mám pětimístnou penalizaci, takže co se týče bodů, potřeboval jsem být co nejvýše,“ informuje Motorsport.com.
Hamilton dostal penalizaci za porušení žlutých vlajek během průzkumného kola před Velkou cenou Nizozemska, takže zítra odstartuje vedle dvakrát mistra světa Fernanda Alonsa. Přesto Brit po náročné sezóně cítí, že jeho výkon se zlepšuje.
„Jsem spokojený s pokrokem během víkendu,“ uvedl Hamilton. „Od minulého závodu jsme pokračovali v dobré práci. Auto se cítilo skvěle v FP1, pak jsme provedli úpravy v FP2 a v kvalifikaci jsme vytěžili maximum.“
Hamilton si uvědomuje, že předjíždění bude náročné. „S penalizací a těsnými časy bude těžké získávat pozice, ale máme dobré maximální rychlosti. Potřebuji dobrý start, silné první kolo a chytrou strategii, pak uvidíme, co se dá vytěžit.“
Tento víkend je pro Hamiltona prvním závodem v barvách Ferrari pod hlavičkou GP Itálie. „Je to neuvěřitelné. Už od úterý, kdy jsem dorazil do továrny a poté do Milána, bylo vidět, kolik lidí fandí. Během víkendu jsou tifosi všude, kam se podíváte. Láska fanoušků k tomuto týmu je něco, co jinde nezažijete.“
V průběžném pořadí šampionátu nyní Hamilton figuruje šestý, s odstupem 42 bodů za vedoucím Leclercem. „Bude to výzva, ale těším se na závod a chci ukázat, že Ferrari je stále konkurenceschopné,“ uzavřel sedminásobný mistr světa.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.