Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lewis Hamilton si v sobotní kvalifikaci na Velkou cenu Itálie zajistil páté místo, ale kvůli pětimístné penalizaci se zítra na startovní rošt posune až na desátou pozici. Přesto Ferrari rozhodlo, že Hamilton neposkytne kolegovi Charlesi Leclercovi slipstream, který by mu mohl pomoci posunout se na první místo.
Leclerc nakonec skončil čtvrtý a zajistil si tak aspoň místo ve druhé řadě vedle Oscara Piastriho, jenž kvalifikaci dokončil třetí. Místo spolupráce mezi jezdci Ferrari nechalo oba piloty bojovat samostatně, což vyvolalo otázky o strategii týmu.
Na dotaz, zda měl být tah od Hamiltona zvážen, britský jezdec odpověděl jasně: „Měl by? Ne, to není něco, co bych dělal v žádném z mých předchozích týmů. Navíc už mám pětimístnou penalizaci, takže co se týče bodů, potřeboval jsem být co nejvýše,“ informuje Motorsport.com.
Hamilton dostal penalizaci za porušení žlutých vlajek během průzkumného kola před Velkou cenou Nizozemska, takže zítra odstartuje vedle dvakrát mistra světa Fernanda Alonsa. Přesto Brit po náročné sezóně cítí, že jeho výkon se zlepšuje.
„Jsem spokojený s pokrokem během víkendu,“ uvedl Hamilton. „Od minulého závodu jsme pokračovali v dobré práci. Auto se cítilo skvěle v FP1, pak jsme provedli úpravy v FP2 a v kvalifikaci jsme vytěžili maximum.“
Hamilton si uvědomuje, že předjíždění bude náročné. „S penalizací a těsnými časy bude těžké získávat pozice, ale máme dobré maximální rychlosti. Potřebuji dobrý start, silné první kolo a chytrou strategii, pak uvidíme, co se dá vytěžit.“
Tento víkend je pro Hamiltona prvním závodem v barvách Ferrari pod hlavičkou GP Itálie. „Je to neuvěřitelné. Už od úterý, kdy jsem dorazil do továrny a poté do Milána, bylo vidět, kolik lidí fandí. Během víkendu jsou tifosi všude, kam se podíváte. Láska fanoušků k tomuto týmu je něco, co jinde nezažijete.“
V průběžném pořadí šampionátu nyní Hamilton figuruje šestý, s odstupem 42 bodů za vedoucím Leclercem. „Bude to výzva, ale těším se na závod a chci ukázat, že Ferrari je stále konkurenceschopné,“ uzavřel sedminásobný mistr světa.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.