Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Lando Norris po kvalifikaci přiznal, že předjetí Maxe Verstappena bude v nedělním závodě Velké ceny Itálie velkou výzvou. Britský jezdec McLarenu odstartuje z první řady vedle čtyřnásobného mistra světa, přičemž na pole position ztratil jen necelých osm setin sekundy. „Bude to velká výzva, ale uvidíme,“ uvedl Norris a upozornil, že Red Bull má velmi silné závodní tempo.
McLaren letos předvádí skvělou formu, s vítězstvím v dvanácti z patnácti Grand Prix, přesto Lando Norris nepovažuje Verstappenovu rychlost za překvapení. „Ne, ne, ne. Max je tento víkend rychlejší, a s ním to nikdy není překvapení,“ řekl Norris. „Pro mě to byla dost rozkolísaná část kvalifikace, nahoru-dolů, udělal jsem pár chyb, ale poslední kolo se mi podařilo dát dohromady a byl jsem s tím spokojený. Druhé místo mě opravdu těší.“
Britský jezdec dodal, že své hodnocení výsledku vždy odvíjí od toho, jak sám závodil. „Cítím, že jsem dnes neodvedl nejlepší práci, ale skončit druhý, to mě opravdu potěšilo. Takže pojďme vidět dobré i špatné věci. P2 není špatná pozice pro start.“
Norris zároveň vyjádřil ambice být v závodě vpředu. „Chci být před všemi, to zahrnuje i mé soupeře o šampionát a Oscara. Je to dobrá pozice pro zítřek a těším se na závod.“
Brit také uznal, že nedělní závody jsou pro McLaren tradičně silnou stránkou. „Naše síla bývá obvykle v závodech, ale předjet Maxe, to bude těžký úkol. Jejich tempo je velmi silné a pokud se podíváte na konce stintů, jezdí stejná kola jako my.“
Norris varoval, že zázraky nelze očekávat. „Nečekám žádné magické věci, a za námi jsou také Ferrari. Určitě se budeme chtít dostat vpřed co nejrychleji.“
Na Monze je podle něj důležitá trpělivost a strategie. „Je to dlouhý závod, může se stát hodně věcí a uvidíme, co dokážeme.“
Celkově se Norris připravuje na napínavou bitvu. „Bude to těžké, ale já se na závod těším a udělám maximum, abych byl vpředu. Monza je vždy speciální a chci ukázat, že McLaren je stále silný konkurent.“
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.