Je považován za jednoho z největších talentů vůbec - loni vyhrál šampionát DTM a očekával se jeho vstup do F1. Nyní bude chráněnec Mercedesu hájit barvy týmu z Banbury a jak sám prohlašuje, značka na něj vlastně nevyvíjí ohledně výsledků žádný tlak...
Manoru jste se upsal až v polovině února, takže jste pak zažil pár rušných týdnů. Můžeš nám vysvětlit, jak k té dohodě došlo?Pascal Wehrlein: S Manorem jsme jednali poměrně dlouho, ale definitivní rozhodnutí padlo dost pozdě - pouhého půldruhého týdne před prvním testem.
Napadaly tě úvahy jako: Podaří se to? Co budu tento rok dělat?PW: Pořád jsem byl v kontaktu s Toto Wolffem. Říkal mi: "vypadá to nadějně, ale nic není jistého pořád jsou ve hře i jiní piloti, kteří mají víc peněz." Ale nakonec se Manor rozhodl pro mě. Není to tak, že mě vzali, protože dostali od Mercedesu motory - to jsou dvě zcela různé záležitosti.
Takže za tvým angažmá stál Toto Wolff?PW: Ano, ale nejenom on, byl to celý tým. Ale Toto je samozřejmě šéf...
Postup z DTM přímo do F1 není bezprecedentní, už před lety jsme viděli Paula di Restu při podobném kroku - ale také to není obvyklá záležitosti. Jak bys ten přesun popsal?PW: Zamířit z DTM do F1 opravdu není snadné. Působil jsem v té kategorii tři roky, ale předtím jsem v monopostech něco najezdil, takže zcela bez zkušeností nejsem. Nelze ale pominout, že DTM je cestovní vůz a je to docela jiný příběh.
Takže tyhle dvě kategorie si nejsou ničím podobné?PW: Ne, absolutně ničím.
Zmínil jsi Mercedes a jeho pomoc při tvém vstupu do F1. Byly z jejich strany stanoveny nějaké cíle, kterých máš dosáhnout, nebo jenom chtějí vidět, jak se ti bude dařit?PW: Žádný reálný cíl neexistuje, tedy pokud jde o umístění, ale určitě mají zájem, abych byl dobrý. Pokud tým o pilotovi řekne "jsi docela dobrý, ale ne výborný", pak právě to nechci slyšet. Chci se ukázat.
Takže to vypadá, že je na tebe vyvíjen slušný tlak...PW: Ten je tu pokaždé. Pokud chcete něco dokázat a zapůsobit na lidi, musíte mít nějaké výsledky. Nějaký tlak musí existovat - pokud není, tak se nevybičujete k maximu. Takže to je naprosto v pořádku.
Co by tedy pro tebe znamenalo dobrou sezónu?PW: První a zásadní věcí by měla být naše konkurenceschopnost v Melbourne - abychom nebyli příliš vzadu za ostatními týmy. Loni ztrácel Manor dvě až tři vteřiny na poslední tým před sebou, takže prvotním cílem je dohnat soupeře a bojovat s nimi. Pokud by se nám podařilo vyjet nějaké body, bylo by to skvělé.
Zmínil jsi, že Manor byl v minulém roce hodně vzadu. Jaký máš dojem z testování a můžeme očekávat v roce 2016 nějakou změnu?PW: Snadné to nebude, protože očekávání je opravdu velké. Děláme všechno, abychom dohnali týmy před námi a byli schopni s nimi na trati bojovat.
I když jsi vlastně ještě zelenáč, už jsi seděl ve třech značkách F1. Loni to byl Mercedes a Force India, teď jsi vcelku pochopitelně pilotoval Manor. Jak tyto zkušenosti vnímáš? Pilotoval jsi mistrovský tým, takže musíš mít nějaký názor na rozdíl mezi dobrým a špatným vozem... PW: Zkušenosti mi samozřejmě hodně pomáhají, ale není jich zdaleka tolik, jak si lidé myslí. Je mi jedenadvacet - rok a půl jsem strávil na postu rezervního pilota Mercedesu. Vedle toho jsem ale také závodil v DTM, takže v konečném výsledku jsem v monopostu F1 seděl nějakých pět nebo šest dní. Dalo by se říci, že to bylo v průměru jednou za tři měsíce. Není to moc, ale určitě jsem nějaké zkušenosti získal. Vím, jak se chová Mercedes - nebo aspoň jak se v minulosti choval - a mohu si to převést na Manor a poté říci, co je je třeba změnit, abychom byli dle mého pocitu rychlejší.
Jak je to s tvou fyzickou přípravou na závody F1? Existují snímky z tvého tréninku v Pyrenejích...PW: Ano, během posledního měsíce jsem tam strávil hodně času. Mám tam trenéra a s ním se na sezónu připravuji. Byl jsem tam i týden před prvním testem, pak jsem tam zajel i před druhým, abych byl dobře připraven na Melbourne.
Musel jsi toho hodně změnit ve svém fitness režimu kvůli závodům F1? O kolik je náročnější pilotovat monopost F1 než vůz DTM?PW: Po fyzické stránce to je opravdu jiné. DTM generuje menší přetížení, takže nejsou tolik namáhány krční svaly. Ale v kabině DTM je nějakých padesát až šedesát stupňů Celsia, takže při závodech je to tak trochu sauna. U vozu F1 stačí trochu zvednou hledí přilby a ovane vás čerstvý vzduch. Pro Formuli 1 je třeba mít větší sílu, víc energie.
Při testech jsi najel trojnásobnou vzdálenost průměrné délky závodu. Jak ses poté cítil? PW: Naprosto v pořádku, žádný problém. Je to samozřejmě znát, ale nic mě nebolelo. Klidně bych mohl absolvovat další trojnásobek.
Vyrostl jsi v Německu, na overalu máš vlajku této země, přitom mnoho lidí možná neví, že tvá matka pochází z ostrova Mauricius, takže v sobě máš i trochu krve z této oblasti. Existuje tam zájem o to, co děláš?PW: Ano, zájem je opravdu velký. Jak jste uvedli, jsem Němec, ale nezapomínám, odkud má matka pochází. Sledují tam velice pečlivě mou kariéru a kdykoli tam zavítám, musím poskytoval hodně rozhovorů. Zvláště teď, když jsem pilotem F1. O motorsport mají zájem, ale prakticky nic pro něj nedělají - není tam závodní dráha, jen pár prostor, kde se jezdí motokáry. Takže Formule 1 je pro ně něco hodně zvláštního.
A jak to je v Německu? DTM má hodně vysoký kredit, takže je ve tvé vlasti o tvou kariéru velký zájem?PW: Určitě. Příznivci motorismusu v Německu mě dobře znají už z DTM, protože se tam těší velké oblibě. Teď je zájem o mou osobu mnohem větší než loni.
Do závodu v Melbourne chybí opravdu už jen hodiny. Jak jsi připraven?PW: Stejně, jako jsem byl připraven loni, kdy jsem byl v pohotovosti, kdyby se někomu z pilotů Mercedesu něco stalo. Musel jsem být připraven, takže letos to není jiné - tým je také nachystán. Jen se musíme pořád zlepšovat, najít větší výkon, dozvědět se ještě více o vozu a odvést v Austrálii maximum.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.