Podívat se do portfolia Boba Bella, najdeme velice pozoruhodné výsledky. Stál u devíti vítězných Pohárů konstruktérů a oslavoval deset šampionů. Takovým životopisem se může chlubit jen málokdo.
Bell vystudoval Queens University v Belfastu v oblasti letecké inženýrství s hodnocením Honours, stalo se tak v roce 1979, o tři roky později získal doktorát. V letech 1982-1988 zastával různé pozice u McLarenu, ať šlo o vedoucího aerodynamické sekce, vedoucího výzkumu a vývoje či ředitele projektu Unlimited Land Speed Record. Poté se přesunul k Benettonu, kde strávil dva roky jako hlavní aerodynamik, další tři roky jeho služby využíval tým Jordan.
V roce 2001 se Bob vrátil do Enstone jako zástupce technického ředitele, ale už po dvou letech povýšil a ve funkci technického ředitele zůstal až do roku 2009. Pak následovaly krátké epizody na pozici týmového šéfa a generálního ředitele, poté přešel k týmu Mercedes, kde strávil sezóny 2011-2014.
Co obnáší vaše nová role technického šéfa?Budu dohlížet na fungování obou našich míst ve Viry a Enstone. Primárním záměrem je zajistit konzistentní strategický přístup a optimální využití společných zdrojů, které máme k dispozici. Budu v úzkém kontaktu se šéfem každého oddělení, ať to bude Nick Chester nebo Rémi Taffin. Takže na každém z uvedených míst budu trávit polovinu času, moje činnost bude spočívat v pomoci s nastavením podvozku a vývojem motorů s cílem dosáhnout provázanosti obou pracovišť. Co se týče získaných poznatků, nemusím být s oběma technickými řediteli každodenně v kontaktu, ale vedení žádá strategický přístup k vývoji a zajištění správné úrovně komunikace. Shodli jsme se na tom, jak budeme postupovat a jaké budou naše priority.
Jaké jsou vaše první dojmy poté, co jste se seznámil s týmem?Existuje obrovský potenciál a lze ho využít na obou stranách rovnice. Při charakteristice obou společností začněme v Enstone, což je podnik, který v poslední době přišel o zdroje, ale strukturálně je naprosto v pořádku. Na druhé straně Viry-Châtillon lze označit za finančně zajištěný úsek, odvádějící dobrou práci, nicméně v poslední době se dostal ohledně přechodu na nejnovější pohonné jednotky do obtížné situace, což se v jeho práci nutně odrazilo. Cílem je nasměrovat ve Viry vedení k novým možnostem, které současná F1 nabízí. Zde se klade větší důraz na strukturální oblast, v Enstone je to záležitost zdrojů. Jsou nám známy minulé okolnosti a na nich odpovědně pracujeme.
Jaké jsou vaše cíle?Sloučení dvou operačních míst do jednoho silného subjektu, silnějšího než kdykoli předtím. Pokud se podíváme na historii týmu a současně na vývoj F1 jako takový, v éře osmiválců a desetiválců bylo možné více pracovat na bázi propojení podvozku a motoru ze strany týmu, zatímco nyní budete potřebovat mnohem větší integraci s komplexnějšími motory. Tato integrace se projeví nejen výkonem na trati, nýbrž i podle toho, jak se podaří optimalizovat dostupné zdroje. Nejde o to vyhrát za jakoukoli cenu, nýbrž se naučit vyhrávat kontrolovaným způsobem. Díky našim dvěma základnám můžeme přijmout ekonomické řešení s jistotou, že obdržíme maximum a najdeme provozní efektivitu. Musíme dosáhnout podstatně větší integrity a mnohem menší různorodosti než dříve.
Jak moc vás tento projekt přitahuje?Je nesmírně vzrušující. Vždy jsem měl obrovský respekt k tomu, co výrobci motorů v F1 produkují, je to neuvěřitelně velká výzva pro každého z nich bez ohledu, jak dobrý je jejich finální výrobek ve srovnání s ostatními. Mít možnost ovlivnit podvozek i motorovou jednotku je do jisté míry ctí, ale také náročnou odpovědností, proto se na to všechno skutečně těším. Stejný pocit asi mají všichni ostatní, protože se zapojí do závodů s novým týmem, podpořeným výrobcem, a chtějí být svědky vývoje od samotných počátků až k úspěchům. Je to něco, oč se všichni snaží a jsou na to hrdí. Je to něco jiného než koupit si motor nebo tým, který je v dané době úspěšný: náš úspěch bude výsledkem odpovědné práce každého z nás, takže nás to skutečně obohatí.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.