Podívat se do portfolia Boba Bella, najdeme velice pozoruhodné výsledky. Stál u devíti vítězných Pohárů konstruktérů a oslavoval deset šampionů. Takovým životopisem se může chlubit jen málokdo.
Bell vystudoval Queens University v Belfastu v oblasti letecké inženýrství s hodnocením Honours, stalo se tak v roce 1979, o tři roky později získal doktorát. V letech 1982-1988 zastával různé pozice u McLarenu, ať šlo o vedoucího aerodynamické sekce, vedoucího výzkumu a vývoje či ředitele projektu Unlimited Land Speed Record. Poté se přesunul k Benettonu, kde strávil dva roky jako hlavní aerodynamik, další tři roky jeho služby využíval tým Jordan.
V roce 2001 se Bob vrátil do Enstone jako zástupce technického ředitele, ale už po dvou letech povýšil a ve funkci technického ředitele zůstal až do roku 2009. Pak následovaly krátké epizody na pozici týmového šéfa a generálního ředitele, poté přešel k týmu Mercedes, kde strávil sezóny 2011-2014.
Co obnáší vaše nová role technického šéfa?Budu dohlížet na fungování obou našich míst ve Viry a Enstone. Primárním záměrem je zajistit konzistentní strategický přístup a optimální využití společných zdrojů, které máme k dispozici. Budu v úzkém kontaktu se šéfem každého oddělení, ať to bude Nick Chester nebo Rémi Taffin. Takže na každém z uvedených míst budu trávit polovinu času, moje činnost bude spočívat v pomoci s nastavením podvozku a vývojem motorů s cílem dosáhnout provázanosti obou pracovišť. Co se týče získaných poznatků, nemusím být s oběma technickými řediteli každodenně v kontaktu, ale vedení žádá strategický přístup k vývoji a zajištění správné úrovně komunikace. Shodli jsme se na tom, jak budeme postupovat a jaké budou naše priority.
Jaké jsou vaše první dojmy poté, co jste se seznámil s týmem?Existuje obrovský potenciál a lze ho využít na obou stranách rovnice. Při charakteristice obou společností začněme v Enstone, což je podnik, který v poslední době přišel o zdroje, ale strukturálně je naprosto v pořádku. Na druhé straně Viry-Châtillon lze označit za finančně zajištěný úsek, odvádějící dobrou práci, nicméně v poslední době se dostal ohledně přechodu na nejnovější pohonné jednotky do obtížné situace, což se v jeho práci nutně odrazilo. Cílem je nasměrovat ve Viry vedení k novým možnostem, které současná F1 nabízí. Zde se klade větší důraz na strukturální oblast, v Enstone je to záležitost zdrojů. Jsou nám známy minulé okolnosti a na nich odpovědně pracujeme.
Jaké jsou vaše cíle?Sloučení dvou operačních míst do jednoho silného subjektu, silnějšího než kdykoli předtím. Pokud se podíváme na historii týmu a současně na vývoj F1 jako takový, v éře osmiválců a desetiválců bylo možné více pracovat na bázi propojení podvozku a motoru ze strany týmu, zatímco nyní budete potřebovat mnohem větší integraci s komplexnějšími motory. Tato integrace se projeví nejen výkonem na trati, nýbrž i podle toho, jak se podaří optimalizovat dostupné zdroje. Nejde o to vyhrát za jakoukoli cenu, nýbrž se naučit vyhrávat kontrolovaným způsobem. Díky našim dvěma základnám můžeme přijmout ekonomické řešení s jistotou, že obdržíme maximum a najdeme provozní efektivitu. Musíme dosáhnout podstatně větší integrity a mnohem menší různorodosti než dříve.
Jak moc vás tento projekt přitahuje?Je nesmírně vzrušující. Vždy jsem měl obrovský respekt k tomu, co výrobci motorů v F1 produkují, je to neuvěřitelně velká výzva pro každého z nich bez ohledu, jak dobrý je jejich finální výrobek ve srovnání s ostatními. Mít možnost ovlivnit podvozek i motorovou jednotku je do jisté míry ctí, ale také náročnou odpovědností, proto se na to všechno skutečně těším. Stejný pocit asi mají všichni ostatní, protože se zapojí do závodů s novým týmem, podpořeným výrobcem, a chtějí být svědky vývoje od samotných počátků až k úspěchům. Je to něco, oč se všichni snaží a jsou na to hrdí. Je to něco jiného než koupit si motor nebo tým, který je v dané době úspěšný: náš úspěch bude výsledkem odpovědné práce každého z nás, takže nás to skutečně obohatí.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.