Podívat se do portfolia Boba Bella, najdeme velice pozoruhodné výsledky. Stál u devíti vítězných Pohárů konstruktérů a oslavoval deset šampionů. Takovým životopisem se může chlubit jen málokdo.
Bell vystudoval Queens University v Belfastu v oblasti letecké inženýrství s hodnocením Honours, stalo se tak v roce 1979, o tři roky později získal doktorát. V letech 1982-1988 zastával různé pozice u McLarenu, ať šlo o vedoucího aerodynamické sekce, vedoucího výzkumu a vývoje či ředitele projektu Unlimited Land Speed Record. Poté se přesunul k Benettonu, kde strávil dva roky jako hlavní aerodynamik, další tři roky jeho služby využíval tým Jordan.
V roce 2001 se Bob vrátil do Enstone jako zástupce technického ředitele, ale už po dvou letech povýšil a ve funkci technického ředitele zůstal až do roku 2009. Pak následovaly krátké epizody na pozici týmového šéfa a generálního ředitele, poté přešel k týmu Mercedes, kde strávil sezóny 2011-2014.
Co obnáší vaše nová role technického šéfa?Budu dohlížet na fungování obou našich míst ve Viry a Enstone. Primárním záměrem je zajistit konzistentní strategický přístup a optimální využití společných zdrojů, které máme k dispozici. Budu v úzkém kontaktu se šéfem každého oddělení, ať to bude Nick Chester nebo Rémi Taffin. Takže na každém z uvedených míst budu trávit polovinu času, moje činnost bude spočívat v pomoci s nastavením podvozku a vývojem motorů s cílem dosáhnout provázanosti obou pracovišť. Co se týče získaných poznatků, nemusím být s oběma technickými řediteli každodenně v kontaktu, ale vedení žádá strategický přístup k vývoji a zajištění správné úrovně komunikace. Shodli jsme se na tom, jak budeme postupovat a jaké budou naše priority.
Jaké jsou vaše první dojmy poté, co jste se seznámil s týmem?Existuje obrovský potenciál a lze ho využít na obou stranách rovnice. Při charakteristice obou společností začněme v Enstone, což je podnik, který v poslední době přišel o zdroje, ale strukturálně je naprosto v pořádku. Na druhé straně Viry-Châtillon lze označit za finančně zajištěný úsek, odvádějící dobrou práci, nicméně v poslední době se dostal ohledně přechodu na nejnovější pohonné jednotky do obtížné situace, což se v jeho práci nutně odrazilo. Cílem je nasměrovat ve Viry vedení k novým možnostem, které současná F1 nabízí. Zde se klade větší důraz na strukturální oblast, v Enstone je to záležitost zdrojů. Jsou nám známy minulé okolnosti a na nich odpovědně pracujeme.
Jaké jsou vaše cíle?Sloučení dvou operačních míst do jednoho silného subjektu, silnějšího než kdykoli předtím. Pokud se podíváme na historii týmu a současně na vývoj F1 jako takový, v éře osmiválců a desetiválců bylo možné více pracovat na bázi propojení podvozku a motoru ze strany týmu, zatímco nyní budete potřebovat mnohem větší integraci s komplexnějšími motory. Tato integrace se projeví nejen výkonem na trati, nýbrž i podle toho, jak se podaří optimalizovat dostupné zdroje. Nejde o to vyhrát za jakoukoli cenu, nýbrž se naučit vyhrávat kontrolovaným způsobem. Díky našim dvěma základnám můžeme přijmout ekonomické řešení s jistotou, že obdržíme maximum a najdeme provozní efektivitu. Musíme dosáhnout podstatně větší integrity a mnohem menší různorodosti než dříve.
Jak moc vás tento projekt přitahuje?Je nesmírně vzrušující. Vždy jsem měl obrovský respekt k tomu, co výrobci motorů v F1 produkují, je to neuvěřitelně velká výzva pro každého z nich bez ohledu, jak dobrý je jejich finální výrobek ve srovnání s ostatními. Mít možnost ovlivnit podvozek i motorovou jednotku je do jisté míry ctí, ale také náročnou odpovědností, proto se na to všechno skutečně těším. Stejný pocit asi mají všichni ostatní, protože se zapojí do závodů s novým týmem, podpořeným výrobcem, a chtějí být svědky vývoje od samotných počátků až k úspěchům. Je to něco, oč se všichni snaží a jsou na to hrdí. Je to něco jiného než koupit si motor nebo tým, který je v dané době úspěšný: náš úspěch bude výsledkem odpovědné práce každého z nás, takže nás to skutečně obohatí.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.