Marius a René, jedenáctiletí školáci, byli trochu nervózní. Jak by ne, vždyť posezení se současným mistrem světa není zrovna obvyklým zážitkem. Stalo se tak v rámci akce Stars & Cars ve stuttgartské Mercedes-Benz Areně.
René si rozhovor pečlivě nacvičoval se čtyřletým bratrem, s matkou zkoušel selfie techniku. Nakonec se oba chlapci dočkali, Lewis je přivítal podáním ruky: "Ahoj, tak jak se dnes máte?" A pak už mohly zaznít nedočkavé otázky.
Marius: Pane Hamiltone, kdy vás poprvé napadlo, že byste mohl být závodníkem?Lewis: To mi bylo asi pět let. Ale první motokáru jsem dostal v osmi.
Marius: A co musím udělat, abych se stal dobrým pilotem F1?Lewis: Musíš tomu dát opravdu všechno a ještě plno dalších věcí. Závodění je řemeslo, musíš na něm tvrdě pracovat a být hodně pilný.
René: Byl jste dobrý ve škole?Lewis: Jsem dyslektik, ale snažil jsem se. Navíc jsem o víkendech závodil, takže jsem v pátek často chyběl, a občas to bylo stejné i v jiných dnech. Škola pro mě moc zábavná nebyla.
René: Které předměty jste měl ještě rád?Lewis: Samozřejmě sportovní! Byl jsem kapitánem našeho basketbalového a fotbalového týmu, také jsem se věnoval ragby a atletickému týmu. Ale měl jsem rád i předměty jako hudba nebo francouzština - i když bych toho dne francouzsky moc neřekl.
Marius: Jakou nejvyšší rychlostí jste jel? Lewis: Myslím, že to bylo 368 km/h na letištní ranveji. To už je docela rychlé, že?
Marius: Ano. Michael Schumacher se stal mistrem světa sedmkrát - chcete ho překonat? Lewis: O tom jsem nepřemýšlel. Vždycky jsem chtěl být mistrem světa třikrát, jako můj idol Ayrton Senna. O to jsem moc stál, teď přesně nevím, co bude dál. Ale samozřejmě chci zůstat šampionem.
Marius: Čím se lišíte od svého týmového kolegy Nico Rosberga?Lewis: To se těžko popisuje... (přemýšlí) Nico má schopnosti si po technické stránce dobře nastavit auto. Má také dobrý cit pro závodní stopu. Já zase mám přednost v brzdění, mohu brzdit velmi pozdě. Každý jsme trochu jiný.
René: Jak slavíte Vánoce?Lewis: Vyrostl jsem v severním Londýně, kde je opravdu moc špatné počasí. Bílé Vánoce jsem viděl vždycky jen v televizi. Jako kluk jsem pořád snil o sněhu a skutečné zimě. Takže to je důvod, proč trávím Vánoce s rodinou na horách, teď v Americe, se spoustou sněhu a velkým vánončím stromkem se spoustou světel.
René: Co budete dělat, až skončíte se závoděním?Lewis: Až se to stane, tak závodní cirkus opustím, to je jisté. Mám rád děti, sám mám hodně bratranců. Proto bych chtěl pro chudé děti postavit školy, kde se budou moci učit a získat dobré vzdělání. Sám jsem zažil, když mi jeden z mých učitelů něco podobného komplikoval, vím, jak to je špatné.
Lewis Hamilton po rozhovoru prohlásil, že to bylo jeho nejlepší interview: "Jinak mluvím většinou se staršími lidmi," žertoval. Akce byla zorganizována pro stuttgartský časopis Stuttgarter Kindernachrichten.
Jde o periodikum s cílovou skupinou od šesti do dvanácti let. Čtyřiadvacetistránkový časopis je vydáván jednou týdně a čtenáři ho dostávají jen na základě předplatného, nelze ho jinak koupit. Redakce jej koncipuje tak, aby byl srozumitelný pro děti daného věku, jsou v něm uvedeny stálé rubriky, vybraná témata z různých oblastí, tipy pro volný čas, rozhovory, doporučené knihy. Nechybí samozřejmě ani soutěže, vtipy a zábava.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.