Marius a René, jedenáctiletí školáci, byli trochu nervózní. Jak by ne, vždyť posezení se současným mistrem světa není zrovna obvyklým zážitkem. Stalo se tak v rámci akce Stars & Cars ve stuttgartské Mercedes-Benz Areně.
René si rozhovor pečlivě nacvičoval se čtyřletým bratrem, s matkou zkoušel selfie techniku. Nakonec se oba chlapci dočkali, Lewis je přivítal podáním ruky: "Ahoj, tak jak se dnes máte?" A pak už mohly zaznít nedočkavé otázky.
Marius: Pane Hamiltone, kdy vás poprvé napadlo, že byste mohl být závodníkem?Lewis: To mi bylo asi pět let. Ale první motokáru jsem dostal v osmi.
Marius: A co musím udělat, abych se stal dobrým pilotem F1?Lewis: Musíš tomu dát opravdu všechno a ještě plno dalších věcí. Závodění je řemeslo, musíš na něm tvrdě pracovat a být hodně pilný.
René: Byl jste dobrý ve škole?Lewis: Jsem dyslektik, ale snažil jsem se. Navíc jsem o víkendech závodil, takže jsem v pátek často chyběl, a občas to bylo stejné i v jiných dnech. Škola pro mě moc zábavná nebyla.
René: Které předměty jste měl ještě rád?Lewis: Samozřejmě sportovní! Byl jsem kapitánem našeho basketbalového a fotbalového týmu, také jsem se věnoval ragby a atletickému týmu. Ale měl jsem rád i předměty jako hudba nebo francouzština - i když bych toho dne francouzsky moc neřekl.
Marius: Jakou nejvyšší rychlostí jste jel? Lewis: Myslím, že to bylo 368 km/h na letištní ranveji. To už je docela rychlé, že?
Marius: Ano. Michael Schumacher se stal mistrem světa sedmkrát - chcete ho překonat? Lewis: O tom jsem nepřemýšlel. Vždycky jsem chtěl být mistrem světa třikrát, jako můj idol Ayrton Senna. O to jsem moc stál, teď přesně nevím, co bude dál. Ale samozřejmě chci zůstat šampionem.
Marius: Čím se lišíte od svého týmového kolegy Nico Rosberga?Lewis: To se těžko popisuje... (přemýšlí) Nico má schopnosti si po technické stránce dobře nastavit auto. Má také dobrý cit pro závodní stopu. Já zase mám přednost v brzdění, mohu brzdit velmi pozdě. Každý jsme trochu jiný.
René: Jak slavíte Vánoce?Lewis: Vyrostl jsem v severním Londýně, kde je opravdu moc špatné počasí. Bílé Vánoce jsem viděl vždycky jen v televizi. Jako kluk jsem pořád snil o sněhu a skutečné zimě. Takže to je důvod, proč trávím Vánoce s rodinou na horách, teď v Americe, se spoustou sněhu a velkým vánončím stromkem se spoustou světel.
René: Co budete dělat, až skončíte se závoděním?Lewis: Až se to stane, tak závodní cirkus opustím, to je jisté. Mám rád děti, sám mám hodně bratranců. Proto bych chtěl pro chudé děti postavit školy, kde se budou moci učit a získat dobré vzdělání. Sám jsem zažil, když mi jeden z mých učitelů něco podobného komplikoval, vím, jak to je špatné.
Lewis Hamilton po rozhovoru prohlásil, že to bylo jeho nejlepší interview: "Jinak mluvím většinou se staršími lidmi," žertoval. Akce byla zorganizována pro stuttgartský časopis Stuttgarter Kindernachrichten.
Jde o periodikum s cílovou skupinou od šesti do dvanácti let. Čtyřiadvacetistránkový časopis je vydáván jednou týdně a čtenáři ho dostávají jen na základě předplatného, nelze ho jinak koupit. Redakce jej koncipuje tak, aby byl srozumitelný pro děti daného věku, jsou v něm uvedeny stálé rubriky, vybraná témata z různých oblastí, tipy pro volný čas, rozhovory, doporučené knihy. Nechybí samozřejmě ani soutěže, vtipy a zábava.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.