Marius a René, jedenáctiletí školáci, byli trochu nervózní. Jak by ne, vždyť posezení se současným mistrem světa není zrovna obvyklým zážitkem. Stalo se tak v rámci akce Stars & Cars ve stuttgartské Mercedes-Benz Areně.
René si rozhovor pečlivě nacvičoval se čtyřletým bratrem, s matkou zkoušel selfie techniku. Nakonec se oba chlapci dočkali, Lewis je přivítal podáním ruky: "Ahoj, tak jak se dnes máte?" A pak už mohly zaznít nedočkavé otázky.
Marius: Pane Hamiltone, kdy vás poprvé napadlo, že byste mohl být závodníkem?Lewis: To mi bylo asi pět let. Ale první motokáru jsem dostal v osmi.
Marius: A co musím udělat, abych se stal dobrým pilotem F1?Lewis: Musíš tomu dát opravdu všechno a ještě plno dalších věcí. Závodění je řemeslo, musíš na něm tvrdě pracovat a být hodně pilný.
René: Byl jste dobrý ve škole?Lewis: Jsem dyslektik, ale snažil jsem se. Navíc jsem o víkendech závodil, takže jsem v pátek často chyběl, a občas to bylo stejné i v jiných dnech. Škola pro mě moc zábavná nebyla.
René: Které předměty jste měl ještě rád?Lewis: Samozřejmě sportovní! Byl jsem kapitánem našeho basketbalového a fotbalového týmu, také jsem se věnoval ragby a atletickému týmu. Ale měl jsem rád i předměty jako hudba nebo francouzština - i když bych toho dne francouzsky moc neřekl.
Marius: Jakou nejvyšší rychlostí jste jel? Lewis: Myslím, že to bylo 368 km/h na letištní ranveji. To už je docela rychlé, že?
Marius: Ano. Michael Schumacher se stal mistrem světa sedmkrát - chcete ho překonat? Lewis: O tom jsem nepřemýšlel. Vždycky jsem chtěl být mistrem světa třikrát, jako můj idol Ayrton Senna. O to jsem moc stál, teď přesně nevím, co bude dál. Ale samozřejmě chci zůstat šampionem.
Marius: Čím se lišíte od svého týmového kolegy Nico Rosberga?Lewis: To se těžko popisuje... (přemýšlí) Nico má schopnosti si po technické stránce dobře nastavit auto. Má také dobrý cit pro závodní stopu. Já zase mám přednost v brzdění, mohu brzdit velmi pozdě. Každý jsme trochu jiný.
René: Jak slavíte Vánoce?Lewis: Vyrostl jsem v severním Londýně, kde je opravdu moc špatné počasí. Bílé Vánoce jsem viděl vždycky jen v televizi. Jako kluk jsem pořád snil o sněhu a skutečné zimě. Takže to je důvod, proč trávím Vánoce s rodinou na horách, teď v Americe, se spoustou sněhu a velkým vánončím stromkem se spoustou světel.
René: Co budete dělat, až skončíte se závoděním?Lewis: Až se to stane, tak závodní cirkus opustím, to je jisté. Mám rád děti, sám mám hodně bratranců. Proto bych chtěl pro chudé děti postavit školy, kde se budou moci učit a získat dobré vzdělání. Sám jsem zažil, když mi jeden z mých učitelů něco podobného komplikoval, vím, jak to je špatné.
Lewis Hamilton po rozhovoru prohlásil, že to bylo jeho nejlepší interview: "Jinak mluvím většinou se staršími lidmi," žertoval. Akce byla zorganizována pro stuttgartský časopis Stuttgarter Kindernachrichten.
Jde o periodikum s cílovou skupinou od šesti do dvanácti let. Čtyřiadvacetistránkový časopis je vydáván jednou týdně a čtenáři ho dostávají jen na základě předplatného, nelze ho jinak koupit. Redakce jej koncipuje tak, aby byl srozumitelný pro děti daného věku, jsou v něm uvedeny stálé rubriky, vybraná témata z různých oblastí, tipy pro volný čas, rozhovory, doporučené knihy. Nechybí samozřejmě ani soutěže, vtipy a zábava.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.