Kamuj Kobajaši je spokojený s tím, že v Barceloně nové díly na voze Sauber C31 fungovaly dle očekávání. V Monaku by proto chtěl skončit na pódiu.
Kamuji, opět si dokázal pro tým získat deset bodů. Co se ti honí hlavou, když se ohlédneš zpět za závodem?Kamuj Kobajaši: Nejdůležitější pro nás bylo potvrzení toho, že nový aerodynamický balík funguje správně. Určitě je krokem vpřed. Po těžké kvalifikaci kvůli problému s hydraulikou jsem musel startovat z devátého místa. Myslím, že naše závodní výkonnost byla lepší, než se zdá z mého pátého místa.
V provozu se obtížně zvládají pneumatiky. Když se podíváte na Lewise Hamiltona, který byl v kvalifikaci nejrychlejší, můžete vidět, že pro něj nebylo jednoduché si v provozu zlepšovat svou pozici poté, co musel startovat z konce startovního roštu.
Celkově jsem velmi spokojený a hrdý na skvělou práci kluků v továrně, kteří dále vyvíjeli naše auto, a samozřejmě také na trati.
Podával nový aerodynamický balíku Sauberu C31 takové výkony, jaké jste čekali?KK: Ano. Myslím, že jsme se zlepšili v oblastech, ve kterých jsme chtěli. Auto je teď v zatáčkách lépe vyvážené. Co se týče stability, tak bych řekl, že to bylo zhruba stejné, ale u ní vždy hodně záleží na podmínkách na dráze.
Kamuj Kobajaši s vylepšený Sauberem C31 v Barceloně (foto: Sauber Motorsport AG)
Ve Španělsku jsi předvedl dva parádní předjížděcí manévry. Získal jsi znovu důvěru v auto?KK: Myslím, že jo. Určitě jsem v něj měl v Barceloně důvěru při předjíždění. Také po vylepšení cítím, že během závodu dokážeme lépe zacházet s pneumatikami. To bylo předtím tak trochu naší slabinou.
Jaké výkony podle tebe může auto podávat v úzkých ulicích Monaka?KK: To bude zcela jiná výzva než na okruhu Circuit de Catalunya. V Monaku auto poskakuje na nerovnostech, při jízdě na limitu se potýkáte s nedotáčivostí a přetáčivostí trať neodpouští žádné chyby.
Myslím, že naše auto bude v Monaku lepší než loni, protože se zlepšilo v pomalých zatáčkách. V roce 2011 jsme skončili pátí, takže cílem by mělo být letos ještě lepší umístění. V Monaku však i s nejlepším autem hodně záleží na pilotovi, aby z něj dostal poslední desetiny sekundy.
Jaké jsou tvé cíle pro nadcházející závody?KK: V pěti závodech jsme viděli pět různých vítězů. Takže byste mohli říct, že je letos možné téměř všechno. Věřím, že máme dobré auto a slušné šance na dobré výsledky. Ten konečný závisí vždy na mnoha faktorech. Pro úspěch vám však po celý víkend musí vyjít všechny drobné věci. A právě to je mým cílem.
A v sobotu večer na fotbal (foto: Sauber Motorsport AG)
V sobotu navštívíš finále Ligy mistrů mezi Chelsea FC a Bayernem Mnichov. Už jsi někdy byl na fotbalovém stadiónu na tak velký zápas? KK: Ne, nikdy jsem zápas na takové úrovni neviděl. Navštívil jsem jen pár utkání v nižších soutěžích v Itálii. Normálně nejsem moc velkým fanouškem jiných sportů, protože se raději soustředím na vlastní trénink.
Ale nyní jsem se rozhodl, že budu podporovat Chelsea FC a hodně se těším, až je uvidím na stadiónu hrát. Jedná se o profesionální sport na nejvyšší úrovni a vzrušuje mě to, že v sobotu pojedu do Mnichova.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.