Kamuj Kobajaši je spokojený s tím, že v Barceloně nové díly na voze Sauber C31 fungovaly dle očekávání. V Monaku by proto chtěl skončit na pódiu.
Kamuji, opět si dokázal pro tým získat deset bodů. Co se ti honí hlavou, když se ohlédneš zpět za závodem?Kamuj Kobajaši: Nejdůležitější pro nás bylo potvrzení toho, že nový aerodynamický balík funguje správně. Určitě je krokem vpřed. Po těžké kvalifikaci kvůli problému s hydraulikou jsem musel startovat z devátého místa. Myslím, že naše závodní výkonnost byla lepší, než se zdá z mého pátého místa.
V provozu se obtížně zvládají pneumatiky. Když se podíváte na Lewise Hamiltona, který byl v kvalifikaci nejrychlejší, můžete vidět, že pro něj nebylo jednoduché si v provozu zlepšovat svou pozici poté, co musel startovat z konce startovního roštu.
Celkově jsem velmi spokojený a hrdý na skvělou práci kluků v továrně, kteří dále vyvíjeli naše auto, a samozřejmě také na trati.
Podával nový aerodynamický balíku Sauberu C31 takové výkony, jaké jste čekali?KK: Ano. Myslím, že jsme se zlepšili v oblastech, ve kterých jsme chtěli. Auto je teď v zatáčkách lépe vyvážené. Co se týče stability, tak bych řekl, že to bylo zhruba stejné, ale u ní vždy hodně záleží na podmínkách na dráze.
Kamuj Kobajaši s vylepšený Sauberem C31 v Barceloně (foto: Sauber Motorsport AG)
Ve Španělsku jsi předvedl dva parádní předjížděcí manévry. Získal jsi znovu důvěru v auto?KK: Myslím, že jo. Určitě jsem v něj měl v Barceloně důvěru při předjíždění. Také po vylepšení cítím, že během závodu dokážeme lépe zacházet s pneumatikami. To bylo předtím tak trochu naší slabinou.
Jaké výkony podle tebe může auto podávat v úzkých ulicích Monaka?KK: To bude zcela jiná výzva než na okruhu Circuit de Catalunya. V Monaku auto poskakuje na nerovnostech, při jízdě na limitu se potýkáte s nedotáčivostí a přetáčivostí trať neodpouští žádné chyby.
Myslím, že naše auto bude v Monaku lepší než loni, protože se zlepšilo v pomalých zatáčkách. V roce 2011 jsme skončili pátí, takže cílem by mělo být letos ještě lepší umístění. V Monaku však i s nejlepším autem hodně záleží na pilotovi, aby z něj dostal poslední desetiny sekundy.
Jaké jsou tvé cíle pro nadcházející závody?KK: V pěti závodech jsme viděli pět různých vítězů. Takže byste mohli říct, že je letos možné téměř všechno. Věřím, že máme dobré auto a slušné šance na dobré výsledky. Ten konečný závisí vždy na mnoha faktorech. Pro úspěch vám však po celý víkend musí vyjít všechny drobné věci. A právě to je mým cílem.
A v sobotu večer na fotbal (foto: Sauber Motorsport AG)
V sobotu navštívíš finále Ligy mistrů mezi Chelsea FC a Bayernem Mnichov. Už jsi někdy byl na fotbalovém stadiónu na tak velký zápas? KK: Ne, nikdy jsem zápas na takové úrovni neviděl. Navštívil jsem jen pár utkání v nižších soutěžích v Itálii. Normálně nejsem moc velkým fanouškem jiných sportů, protože se raději soustředím na vlastní trénink.
Ale nyní jsem se rozhodl, že budu podporovat Chelsea FC a hodně se těším, až je uvidím na stadiónu hrát. Jedná se o profesionální sport na nejvyšší úrovni a vzrušuje mě to, že v sobotu pojedu do Mnichova.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.