Kamuj Kobajaši ve Formuli 1 úspěšně debutoval v roce 2009. Během dvou sezón si vybudoval pověst pilota, kterému při předjíždění nechybí odvaha. V rozhovoru pro server F1.com hovoří o tom, které věci mu ve Formuli 1 scházejí, které okruhy patří k jeho oblíbeným nebo s kterým pilotem by se rád sešel v jednom týmu.
Kdyby sis musel vybrat nový městský okruh pro závod F1 - které město by sis ve světě vybral a proč?Tokio. Prostředí a logistika jsou fantastické, stejně jako silnice. Skutečně, řekl bych, že se jedná o perfektní asfalt pro městský závod. A noční život je úžasný, takže bych řekl, že Formule 1 by Tokio milovalo stejně jako Tokio Formuli 1. Je to však samozřejmě pouze sen.
Pokud by sis mohl vybrat někoho z bývalých mistrů světa za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?Ayrtona Sennu. Ne pouze proto, že si myslím, že bych se od něj mohl učit, ale proto, že je nejpamětihodnějším šampionem Formule 1 vůbec. A bylo by samozřejmě zajímavé pozorovat, jak bych si ve srovnání s ním mohl vést.
V minulosti se v F1 objevilo hodně novinek - přísavný efekt, aktivní zavěšení, přeplňování motorů, šestikolky, atd. Pokud by se mohla zavést jedna z bývalých inovací, kterou by sis vybral a proč?Silný motor. V12 – nebo proč ne V20 (smích)? Motor se silným řevem.
Kterou novinku bys rád viděl v budoucnosti?Podle mě bychom měli naslouchat tomu, co se líbí fanouškům. Jedná se také o jejich sport a myslím si, že změny, které se učinily, aby se usnadnilo předjíždění, fanoušci hodně oceňují, protože závody se staly mnohem zajímavějšími. A samozřejmě musíte zachovat ten zvuk. Dobrý řev se má zhruba poloviční podíl na vzrušení.
Kdybys mohl po zbytek života jezdit pouze na jednom okruhu, který - ať už z minulosti či ze současnosti - by sis vybral?Rozhodně by mě to táhlo do Spa nebo do Suzuky, ale protože je počasí ve Spa dost nepřívětivé, upřednostnil bych Suzuku.
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March - to jsou některé týmy, které opustili F1. Za který bývalý tým bys jezdil nejraději a proč?Brabham. Rád bych viděl Bernieho Ecclestona jakožto šéfa týmu (smích).
Kdybys měl navrhnout nový okruh pro F1 a mohl dát dohromady všechny své oblíbené zatáčky z ostatních světových okruhů - které tři bys do něj chtěl zahrnout nejvíce a proč?Rychlá esíčka ze Suzuky, osmou zatáčku z Istanbulu a Becketts ze Silverstone. Vytvořilo by to vcelku vzrušující trať, kde by nebylo třeba téměř vůbec brzdit.
Kdyby ses mohl vrátit v čase a závodit v F1 v kterékoliv dekádě od 50. do 90. let, kterou by sis vybral a proč?Vybral bych si éru Ayrtona Senny a Alaina Prosta. Myslím, že závodění tehdy bylo nejzajímavější – dva podobně rychlí piloti, kteří spoléhali na zcela odlišné filozofie. A spolehlivost byla tak chabá, že jste často do posledního kola nevěděli, kdo vyhraje (smích)!
Které dva piloty z odlišných období bys viděl nejraději proti sobě závodit?Rád bych viděl Fernanda Alonsa závodit proti Sennovi. Myslím, že by byli také velmi zajímavou dvojicí kolegů.
Kdybys byl šéfem týmu, kterého ze současných pilotů by sis vybral do svého týmu (krom sebe a svého týmového kolegy)?Lewise Hamiltona.
Pouze 19 světových závodních okruhů tvoří letošní kalendář Formule 1. Kdybys mohl jeden přidat, který by to byl a proč?Uvítal bych návrat Magny-Cours. Trať je fantastická, ale žel se nachází uprostřed ničeho.Pokud bys pořádal party a mohl pozvat lidi z motosportu - z minulosti či současnosti - koho bys přizval?Nikoho. Chtěl bych, aby se jednalo o soukromou záležitost – zašel bych na oběd se svou přítelkyní.
Kdybys měl šanci se svézt v kterémkoliv z legendárních vozů F1 z minulosti (krom těch vyrobených vlastním týmem), který by sis vybral?Stará auta mě moc nezajímají. Mám rád auta, která jsem zatím osobně řídil.
Ve většině motorhomů chybí nástřešní bazén, bowlingová dráha či otočný suši bar. Kdybys mohl přidat něco navíc do motorhomu týmu, co by to bylo?Bar s bazénem a diskotéku. Během dne by fungoval bazén a večer by se to změnilo v diskotéku.
Právě jsi vyhrál titul mistra světa - kam bys to zašel oslavit a jaké jídlo by sis vybral?Do Tokia – Roppongi – se všemi svými přáteli a po celý týden bychom si objednávali všechno, co by měli.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.