Kamuj Kobajaši ve Formuli 1 úspěšně debutoval v roce 2009. Během dvou sezón si vybudoval pověst pilota, kterému při předjíždění nechybí odvaha. V rozhovoru pro server F1.com hovoří o tom, které věci mu ve Formuli 1 scházejí, které okruhy patří k jeho oblíbeným nebo s kterým pilotem by se rád sešel v jednom týmu.
Kdyby sis musel vybrat nový městský okruh pro závod F1 - které město by sis ve světě vybral a proč?Tokio. Prostředí a logistika jsou fantastické, stejně jako silnice. Skutečně, řekl bych, že se jedná o perfektní asfalt pro městský závod. A noční život je úžasný, takže bych řekl, že Formule 1 by Tokio milovalo stejně jako Tokio Formuli 1. Je to však samozřejmě pouze sen.
Pokud by sis mohl vybrat někoho z bývalých mistrů světa za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?Ayrtona Sennu. Ne pouze proto, že si myslím, že bych se od něj mohl učit, ale proto, že je nejpamětihodnějším šampionem Formule 1 vůbec. A bylo by samozřejmě zajímavé pozorovat, jak bych si ve srovnání s ním mohl vést.
V minulosti se v F1 objevilo hodně novinek - přísavný efekt, aktivní zavěšení, přeplňování motorů, šestikolky, atd. Pokud by se mohla zavést jedna z bývalých inovací, kterou by sis vybral a proč?Silný motor. V12 – nebo proč ne V20 (smích)? Motor se silným řevem.
Kterou novinku bys rád viděl v budoucnosti?Podle mě bychom měli naslouchat tomu, co se líbí fanouškům. Jedná se také o jejich sport a myslím si, že změny, které se učinily, aby se usnadnilo předjíždění, fanoušci hodně oceňují, protože závody se staly mnohem zajímavějšími. A samozřejmě musíte zachovat ten zvuk. Dobrý řev se má zhruba poloviční podíl na vzrušení.
Kdybys mohl po zbytek života jezdit pouze na jednom okruhu, který - ať už z minulosti či ze současnosti - by sis vybral?Rozhodně by mě to táhlo do Spa nebo do Suzuky, ale protože je počasí ve Spa dost nepřívětivé, upřednostnil bych Suzuku.
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March - to jsou některé týmy, které opustili F1. Za který bývalý tým bys jezdil nejraději a proč?Brabham. Rád bych viděl Bernieho Ecclestona jakožto šéfa týmu (smích).
Kdybys měl navrhnout nový okruh pro F1 a mohl dát dohromady všechny své oblíbené zatáčky z ostatních světových okruhů - které tři bys do něj chtěl zahrnout nejvíce a proč?Rychlá esíčka ze Suzuky, osmou zatáčku z Istanbulu a Becketts ze Silverstone. Vytvořilo by to vcelku vzrušující trať, kde by nebylo třeba téměř vůbec brzdit.
Kdyby ses mohl vrátit v čase a závodit v F1 v kterékoliv dekádě od 50. do 90. let, kterou by sis vybral a proč?Vybral bych si éru Ayrtona Senny a Alaina Prosta. Myslím, že závodění tehdy bylo nejzajímavější – dva podobně rychlí piloti, kteří spoléhali na zcela odlišné filozofie. A spolehlivost byla tak chabá, že jste často do posledního kola nevěděli, kdo vyhraje (smích)!
Které dva piloty z odlišných období bys viděl nejraději proti sobě závodit?Rád bych viděl Fernanda Alonsa závodit proti Sennovi. Myslím, že by byli také velmi zajímavou dvojicí kolegů.
Kdybys byl šéfem týmu, kterého ze současných pilotů by sis vybral do svého týmu (krom sebe a svého týmového kolegy)?Lewise Hamiltona.
Pouze 19 světových závodních okruhů tvoří letošní kalendář Formule 1. Kdybys mohl jeden přidat, který by to byl a proč?Uvítal bych návrat Magny-Cours. Trať je fantastická, ale žel se nachází uprostřed ničeho.Pokud bys pořádal party a mohl pozvat lidi z motosportu - z minulosti či současnosti - koho bys přizval?Nikoho. Chtěl bych, aby se jednalo o soukromou záležitost – zašel bych na oběd se svou přítelkyní.
Kdybys měl šanci se svézt v kterémkoliv z legendárních vozů F1 z minulosti (krom těch vyrobených vlastním týmem), který by sis vybral?Stará auta mě moc nezajímají. Mám rád auta, která jsem zatím osobně řídil.
Ve většině motorhomů chybí nástřešní bazén, bowlingová dráha či otočný suši bar. Kdybys mohl přidat něco navíc do motorhomu týmu, co by to bylo?Bar s bazénem a diskotéku. Během dne by fungoval bazén a večer by se to změnilo v diskotéku.
Právě jsi vyhrál titul mistra světa - kam bys to zašel oslavit a jaké jídlo by sis vybral?Do Tokia – Roppongi – se všemi svými přáteli a po celý týden bychom si objednávali všechno, co by měli.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.