Sezonou 2006 započal smělý projekt psaný bývalým pilotem Formule 1 Aguri Suzukim. Realizace však odstartovala jako japonský národní sen ještě o něco dříve.
Aguri Suzuki byl prvním japonským pilotem, který vystoupil na stupně vítězů v závodě F1 při domácí Grand Prix Japonska 1990 v době zájmu japonských výrobců motorů o Formuli 1. Skutečného úspěchu však s týmy Zakspeed, Larrousse a Footwork přesto nedosáhl. Po odchodu ze světa Formule 1 závodil ještě se sportovními prototypy a začal připravovat vlastní tým. V roce 1997 založil Autobacs Racing Team Aguri (ARTA), se kterým získal první zkušenosti na pozici šéfa týmu v japonských závodech grand tourismo a F3. Ve spolupráci s Adrianem Fernandezem pak založil v roce 2002 Super Aguri Fernandez Racing závodící v americké Indy Racing League.
Místo propadáku sympatie a obdiv…Při prvním závodě v Bahrajnu 2006 byla ztráta šesti vteřin Sata na pole position proti předpokládaným deseti úspěchem s ohledem na rychlost, s jakou se tým rodil a skutečnost, že v případě SA05 šlo o čtyři roky starý a naprosto zastaralý podvozek. Ide bohužel na svého týmového kolegu zdaleka nestačil. Když ho pak navíc Albers z konkurenčního Midlandu v Imole velmi tvrdě před zatáčkou zavřel a Japonec byl označen za viníka kolize, usoudila FIA, že Ide není dostatečně pro F1 připraven a licenci pro F1 mu sebrala. Japonský sen dostal první ránu, neboť žádný další japonský pilot nechtěl absolvovat profesní sebevraždu a stáj raději najala Francouze Francka Montagnyho, jenž se Satem sice dokázal držet krok, ale nezazářil. Po sedmi závodech byl nahrazen Japoncem Sakonem Yamamotem, jenž sezonu dokončil. Celý tým se postupem času měnil z amatérského seskupení v profesionální součást boxů Formule 1. V průběhu roku dostali jezdci výrazně přepracovaný monopost SA06, jehož základem byl sice stále kokpit Arrows A23, ale aerodynamika a mechanické díly byly upraveny dle posledních poznatků. V kvalifikaci se Sato dostával se svojí ztrátou pod tři vteřiny za vítězem a v závodě dokázal soupeřit s vozy týmů Midland a Toro Roso. Satovo desáté místo v Brazílii bylo největším úspěchem sezony. Mravenčím úsilím a odhodláním si nový tým získal řadu fanoušků, ale už po roce musel vzdát sen o národním týmu, a to pro nedostatek kvalitních japonských jezdců a nedostatek bohatých japonských sponzorů.
Statistické údajeNázev:Super Aguri F1 teamNárodnost:japonskáSídlo:2-22-16-3F Minami-Aoyama, Minato-ku, Tokyo 107-0062, Japanwww stránky:www.saf1.co.jpPočet startů:36Počet bodů:0Počet vítězství:0Počet pole position:0Počet nejrychlejších kol:0Umístění na stupních vítězů:0Debut v F1:GP Bahrajnu 2006První vítězství:-Počet titulů mistra světa:0Počet vítězství v Poháru konstruktérů:0
Kariéra chronologicky2006Formule 1 / 11. místo, 0 bodů
Aktualizace: 26.12.2006
Foto: Super Aguri Formula 1
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.