Sezonou 2006 započal smělý projekt psaný bývalým pilotem Formule 1 Aguri Suzukim. Realizace však odstartovala jako japonský národní sen ještě o něco dříve.
Aguri Suzuki byl prvním japonským pilotem, který vystoupil na stupně vítězů v závodě F1 při domácí Grand Prix Japonska 1990 v době zájmu japonských výrobců motorů o Formuli 1. Skutečného úspěchu však s týmy Zakspeed, Larrousse a Footwork přesto nedosáhl. Po odchodu ze světa Formule 1 závodil ještě se sportovními prototypy a začal připravovat vlastní tým. V roce 1997 založil Autobacs Racing Team Aguri (ARTA), se kterým získal první zkušenosti na pozici šéfa týmu v japonských závodech grand tourismo a F3. Ve spolupráci s Adrianem Fernandezem pak založil v roce 2002 Super Aguri Fernandez Racing závodící v americké Indy Racing League.
Místo propadáku sympatie a obdiv…Při prvním závodě v Bahrajnu 2006 byla ztráta šesti vteřin Sata na pole position proti předpokládaným deseti úspěchem s ohledem na rychlost, s jakou se tým rodil a skutečnost, že v případě SA05 šlo o čtyři roky starý a naprosto zastaralý podvozek. Ide bohužel na svého týmového kolegu zdaleka nestačil. Když ho pak navíc Albers z konkurenčního Midlandu v Imole velmi tvrdě před zatáčkou zavřel a Japonec byl označen za viníka kolize, usoudila FIA, že Ide není dostatečně pro F1 připraven a licenci pro F1 mu sebrala. Japonský sen dostal první ránu, neboť žádný další japonský pilot nechtěl absolvovat profesní sebevraždu a stáj raději najala Francouze Francka Montagnyho, jenž se Satem sice dokázal držet krok, ale nezazářil. Po sedmi závodech byl nahrazen Japoncem Sakonem Yamamotem, jenž sezonu dokončil. Celý tým se postupem času měnil z amatérského seskupení v profesionální součást boxů Formule 1. V průběhu roku dostali jezdci výrazně přepracovaný monopost SA06, jehož základem byl sice stále kokpit Arrows A23, ale aerodynamika a mechanické díly byly upraveny dle posledních poznatků. V kvalifikaci se Sato dostával se svojí ztrátou pod tři vteřiny za vítězem a v závodě dokázal soupeřit s vozy týmů Midland a Toro Roso. Satovo desáté místo v Brazílii bylo největším úspěchem sezony. Mravenčím úsilím a odhodláním si nový tým získal řadu fanoušků, ale už po roce musel vzdát sen o národním týmu, a to pro nedostatek kvalitních japonských jezdců a nedostatek bohatých japonských sponzorů.
Statistické údajeNázev:Super Aguri F1 teamNárodnost:japonskáSídlo:2-22-16-3F Minami-Aoyama, Minato-ku, Tokyo 107-0062, Japanwww stránky:www.saf1.co.jpPočet startů:36Počet bodů:0Počet vítězství:0Počet pole position:0Počet nejrychlejších kol:0Umístění na stupních vítězů:0Debut v F1:GP Bahrajnu 2006První vítězství:-Počet titulů mistra světa:0Počet vítězství v Poháru konstruktérů:0
Kariéra chronologicky2006Formule 1 / 11. místo, 0 bodů
Aktualizace: 26.12.2006
Foto: Super Aguri Formula 1
Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.