Zakladatel Hondy Soichiro Honda vložil do vínku japonské společnosti nejen pečlivost, preciznost a odpovědnost, ale také myšlenku, která je dodnes funkční hnací silou.
Historie Hondy je spojena s těmi nejvýznamnějšími závody a šampionáty. Touha po vítězství je výzvou k hledání nových technologií a procesů. Tuto myšlenku začal realizovat Soichiro Honda v polovině 50tých let minulého století, kdy se rozhodl s motocykly nesoucími jeho jméno porazit konkurenci ve slavném závodě Tourist Trophy na ostrově Man. Po úspěšném splnění cíle byl vytyčen další, a tím nebylo nic méně atraktivního, než Formule 1.
Honda F1 poprvé
Od vzájemné integrace k převzetí stáje…Správnost volby se potvrdila o rok později, když dvojice Button / Villeneuve získala 26 bodů a celkové páté místo v Poháru konstruktérů 2003. Honda posílila spolupráci s týmem z Brackley na vývoji převodovky i šasi a její inženýři a technici se stali nedílnou součástí konstrukčního oddělení.V roce 2004 vstoupily v platnost nová pravidla, která přinesla konstruktérům motorů výzvu i starosti. Honda však zvládla omezení jediného motoru na celý závodní víkend dobře a Jenson Button byl velkým překvapením sezony. Tým pod vedením Davida Richardse získal v Poháru konstruktérů s vozem BAR 006 a motorem Honda RA004E titul vicemistra a Button čtyři druhá a šest třetích míst. Ani o rok později se změny předpisů motorům nevyhnuly a agregáty musely vydržet dva kompletní závodní víkendy. Přes předsezonní úsilí však rok 2005 pro Hondu úspěšný nebyl. Prvotní technické problémy, nekonkurenceschopnost monopostu BAR 007 a následná diskvalifikace za porušení technických předpisů vyústily v postupné převzetí všech akcií stáje a vzkříšení koncepce vlastního monopostu Honda od roku 2006.
Japonská společnost Honda je spojena s tituly mistra světa v řadě ročníků Formule 1, dosud však nikdy s vlastním šasi, což je logicky hlavním cílem současného projektu Honda F1…
Foto: BAR Honda
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.