Sebevědomý Australan mířil mezi úplnou elitu Formule 1 tvrdou prací a nikdy o sobě nepochyboval. Debutoval s nejpomalejším monopostem a hned bodoval.
Minardi Cosworth Start ve Formuli 1 nemohl dopadnout lépe… Mark Webber je v novodobé historii F1 jediným jezdcem, který měl to štěstí, že debutoval před domácími fanoušky. A že to byl úvod jak se patří. S podceňovaným Minardi PS02 dokázal při GP Austrálie 2002 malý zázrak. V průběhu závodu sice odstoupila celá řada favoritů, ale Mark dokázal bravurně odrazit několikeré útoky zkušeného Sala s výkonnější Toyotou a v dramatickém podniku získal dva mistrovské body za páté místo. Oslavy byly divoké a Australan je i s odstupem času považuje za nejsilnější zážitek v jeho kariéře. Obdivuhodný výkon přidal ještě v Monaku, ale bodů se již tým do konce roku nedočkal. Proti kolegovi Alexi Yoongovi však hrál Mark zcela jinou partii.
Jaguar Cosworth Sebevědomí a rychlost, hlavní poznávací znaky… Úspěšná první sezona upoutala pozornost šéfů továrního týmu Ford, především trojnásobného šampiona Nikiho Laudy. Mark nastoupil do sezony 2003 v zelené kombinéze stáje Jaguar a od počátku spolupráce se netajil se svými vysokými cíly. Start z první řady do GP Brazílie a několik dalších pozoruhodných výsledků dalo vedení Jaguaru za pravdu s jejich volbou a brzy po úvodu sezony podepisoval Mark prodloužení kontraktu. Jeho týmový kolega Antonio Pizzonia se vedle něj neprosadil a v týmu byl ve druhé polovině sezony nahrazen Justinem Wilsonem, jemuž se však vedle rychlého Australana nedařilo o mnoho lépe. Webber ukořistil 17 z 18 bodů stáje, což hovořilo za vše.
Za nepříliš vydařenou sezonou přestup do Williamsu… Rok 2004 se u Jaguaru zahajoval se střídmými odhady a nepříliš vysokými prostředky. Sice se hovořilo o přejmenování stáje na Ford a obrovské finanční injekci do továrního projektu, ale opak byl pravdou a v závěru sezony přišlo oznámení o prodeji do rukou zakladatele Red Bull, jednoho ze sponzorů. Mark přesto odváděl kvalitní výkony, jež mu vynesly vysoké akcie na jezdeckém trhu a následně i dlouho předem avizovaný kontrakt s předním továrním týmem BMW Williams. Proti 17 bodům z roku 2003 bylo 7 mistrovských bodů výrazně méně, ale výsledky odrážely situaci stáje a konkurenceschopnost Jaguaru R5. Ke dvěma 8. a jednomu 7. místu přidal ještě 6. místo v GP Německa. Rozhodující ale bylo, jakým způsobem se vypořádal se svým týmovým kolegou. Rakušan Klien následoval své předchůdce vedle Marka Webbera a ani on si uznání odborníků nezajistil.
Statistické údaje: Národnost: australská Datum narození: 27. srpna 1976 Místo narození: Austrálie (Queanbeyam) Bydliště: Velká Británie (Buckinhamshire) Výška: 184 cm Váha: 74 kg Osobní www stránky: www.markwebber.com Počet startů: 50 Počet bodů: 26 Počet vítězství: 0 Pole Position: 0 Nejrychlejší kola: 0 Stupně vítězů: 0 Debut v F1: GP Austrálie 2002 První vítězství: - Počet titulů mistra světa: 0 Kariéra chronologicky: 1991-1993 motokáry 1994 australská Formule Ford 1995 australská Formule Ford / 4. místo celkově 1996 britská Formule Ford 1997 britská Formule 3 / 4. místo celkově 1998 FIA GT 1999 FIA GT / 2. místo celkově 2000 FIA F3000 / 3. místo celkově 2001 FIA F3000 / 7. místo celkově 2002 F1 Minardi Asiatech / 2 body a 15. místo celkově 2003 F1 Jaguar Racing / 17 bodů a 10. místo celkově 2004 F1 Jaguar Racing / 7 bodů a 13. místo celkově * Aktualizace 26. února 2005
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.
George Russell si udržel druhé místo v Bahrajnu, přestože čelil vyšetřování kvůli možnému neoprávněnému použití DRS. Komisaři nakonec neshledali žádné pochybení.
Lewis Hamilton odjížděl z Bahrajnu s pocitem, že začíná chápat, jak nový vůz Ferrari nejlépe funguje. Do Saúdské Arábie tak míří s nadějí, že se mu podaří své poznatky proměnit v lepší výsledek.
Charles Leclerc přirovnal trápení Ferrari při Velké ceně Bahrajnu k "efektu sněhové koule", potíže se podle něj nabalovaly jedna na druhou. Stěžoval si především na nedostatek přilnavosti a přítlaku, což výrazně ovlivnilo výkonnost monopostu.
Oscar Piastri zazářil v Bahrajnu a vítězstvím v dramatickém závodě formule 1 zdramatizoval boj o titul – na týmového kolegu Landa Norrise ztrácí už jen tři body.
Po dominantním závodě v Japonsku prožívá zatím Max Verstappen v Bahrajnu nečekaný zlom – místo suverénního tempa čelil náhlému propadu formy a zcela jiné realitě.
Po zklamání v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, kde Lando Norris skončil až na 6. místě, šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil plnou podporu svému jezdci.
Po vítězství v Bahrajnu přiznal Max Verstappen, že Red Bull momentálně ztrácí na McLaren zhruba půl sekundy na kolo a trápí se s vyvážením i přilnavostí vozu. Přesto zůstává klidný a místo paniky spoléhá na očekávaný balík vylepšení, který dorazí až v Imole.
Na přilbě legendy F1 Sira Jackieho Stewarta přibylo další slavné jméno, mezi podpisy, které ji zdobí, nechybí ani iniciály Michaela Schumachera. Unikátní helma, podepsaná řadou osobností motorsportu, půjde do dražby a výtěžek poputuje na dobročinné účely.