Německý pilot vítězil ve všech šampionátech, kterých se zúčastnil. Předčil všechny své týmové kolegy.
Svojí až neviditelnou a spolehlivou jízdou získával body ve které jen málokdo věřil. Přesto si vedení týmu McLaren Mercedes vybralo jiného jezdce.
Motto: Rychlá a čistá jízda, na pohled ne agresivní, přesto velice účinná a spolehlivá. Slibná kariéra Nicka Heidfelda však nabrala nečekaný obrat.
Jak jinak, než za volantem motokáry… Nick nezačínal s automobilovými závody jinak, než jeho soupeři. Také on udělal své první motoristické kroky v motokáře. Po 8 letech úspěchů zazářil v německém šampionátu Formule Ford 1600, když vyhrál v sezoně 1994 8 z 9 závodů.
Pozornost Mercedesu… O rok později přestoupil do prestižní třídy německé Formule Ford Zetec a na cestě k titulu posbíral čtyři vítězství. Pro jeho kariéru však mělo větší vliv to, že si Nickova talentu povšiml Norbert Haug, pracující pro Mercedes. S podporou německé automobilky postupoval pak až na samý vrchol.
Ve druhé sezoně v F3 šampionem… Ale postupně. Mercedes dopomohl Nickovi k přednímu týmu německého šampionátu F3, který byl označován za jeden z nejvyrovnanějších a nejkvalitněji obsazovaných. Spolu s týmem BSR a monopostem Dallara Opel skončil celkově v sezoně 1996 třetí a zazářil v náročném závodě v Macau.
Sezona 1997 se Nickovi vydařila. Své mecenáše nezklamal a získal titul v německém šampionátu F3 s pěti vítězstvími a 11 pódiovými umístěními. Především pak triumf v mezinárodním závodě v Monaku přímo před očima šéfů týmů F1 byl využitou příležitostí. Ve věku 20 let se stal testovacím jezdcem stáje McLaren Mercedes a na další rok si zajistil angažmá v týmu, který podporoval McLaren v šampionátu FIA F3000.
Montoya byl nad jeho síly, přesto úspěch… První měření sil s Juanem Pablo Montoyou bylo těžké, Nickovi chyběly zkušenosti a přestože byli s juniorským týmem McLarenu Kolumbijci a stáji Super Nova stále na dohled, chybou v poslední kvalifikaci šampionát ztratil. Přesto to byl vynikající úspěch a skoro nikdo nepochyboval o tom, že šampionem sezony následující bude právě Nick Heidfeld.
Jasné kralování klíčem k F1… Vycházející hvězda německého motorsportu dokázala s podporou automobilky Mercedes - Benz v sezoně 1999, že zájem o jeho osobu je zcela na místě a Nick získal titul rozdílem třídy. Jedinými konkurenty mu byli Uruguayec Gonzalo Rodriguez a britský pilot Jason Watt. První však nešťastně zahynul v závěru sezony při závodě Champ Car a druhý byl pro boj o titul příliš nezkušený.
Prost Peugeot S AP03 nic lepšího dosáhnout nešlo… Nick byl ve formě a logickým krokem mohla být jedině Formule 1. McLaren Mercedes měl však Häkkinena a Coultharda. Nastoupil tedy do týmu trojnásobného šampiona Alaina Prosta. Nadějné předsezonní časy však byly při závodech zklamáním. Navíc měl monopost konstruovaný Alanem Jenkinsem neustálé problémy s elektronikou a díky věčným prostojům nebyl tým schopen odladit podvozek. Přes zkušenost týmového kolegy Jeana Alesiho se tým propadal a Nickovým nejlepším umístěním bylo 8. místo v GP Monaka. Cílem projel pouze v 5 ze 17 závodů. Již závěrem roku bylo jasné, že ve francouzském týmu mladý jezdec končí.
Sauber Petronas Nejlepší rok kariéry a ledová sprcha v jeho závěru… Rok 2001 byl pro Nicka nejúspěšnější, ale zároveň i rokem největšího zklamání. Jeho první závod v barvách Sauberu skončil 4. místem a při třetím závodě v Brazílii vystoupil poprvé na stupně vítězů. Dalšími body dopomohl stáji k famóznímu úspěchu, když skončil soukromý tým Petera Saubera v Poháru konstruktérů na 4. místě. Zdatným soupeřem mu byl týmový kolega Kimi Raikkonen, ale Nick byl celkově úspěšnější. Bohužel pro něj si však v Mercedesu mysleli něco jiného a na místo odcházejícího Miky Häkkinena byl koupen do týmu McLaren právě Raikkonen. Rozhodnutí týmu z Wokingu bylo překvapením, čekatelem na závodní monopost byl totiž celou dobu Nick.
Těžký boj proti stájím s tovární podporou… Sauber C21 byl ještě spolehlivější jak jeho předchůdce, ale konkurence byla stále vyrovnanější a jejich vozy stále spolehlivější. Nick přijal výzvu a bojoval, aby dokázal, že McLaren volil špatně. Jeho velmi ceněný, ale nezkušený týmový kolega Felipe Massa byl více mimo trať, takže vývoj vozu ležel na německém jezdci. Tým skončil v Poháru konstruktérů na 5. místě, ale Nick bodoval pouze ve čtyřech Grand Prix. Nejlépe skončil 4. ve Španělsku.
Kariéra nabírá nebezpečně obrácenou tendenci… Ve třetí sezoně u Sauberu pokračovala sestupná tendence. C22 nepotvrdil očekávání a Nick posbíral až do GP USA pouhé dva body. Riskantní strategie a trocha štěstěny přinesla úspěch právě v Indianapolis. Týmový kolega Heinz Harald Frentzen skončil třetí a Nick na místě čtvrtém. Přestože s Nickem byly spojeny nejlepší výsledky Sauberu, překvapivě s ním Peter Sauber smlouvu na konci roku 2003 neprodloužil. Německý jezdec definitivně ztratil podporu Mercedesu a o setrvání v F1 musel těžce bojovat po celou zimu.
Jordan Ford Sestup pokračuje i u Jordanu… Už to vypadalo, že Nick opustí F1 potichu, nepozorovaně a předčasně, podobně jako je jeho jízdní styl. Po sérii jednání a zimních testech však podepsal smlouvu s Eddiem Jordanem. Tým se však potýkal i v roce 2004 s finančními problémy a za celou sezonu získal Nick pouhé 3 body. Spolupráce s týmem ze Silverstone obrat v kariéře nepřinesla, navíc šéf týmu nepovolil Nickovi testovat Williams, kde o něj měli zájem jako o náhradníka za zraněného Ralfa Schumachera. Podle všeho se však zdá, že nakonec ve Williamsu bude přece jen jezdit, ať už jako závodní a nebo testovací pilot.
Statistické údaje: Národnost: německá Datum narození: 10. května 1977 Místo narození: Mönchengladbach (Německo) Bydliště: Monte Carlo (Monako) Výška: 164 cm Váha: 59 kg Osobní www stránky: www.nickheidfeld.de Počet startů: 85 Počet bodů: 28 Počet vítězství: 0 Pole Position: 0 Nejrychlejší kola: 0 Stupně vítězů: 1 Debut v F1: GP Austrálie 2000 První vítězství: - Počet titulů mistra světa: 0 Kariéra chronologicky: 1986-1993 motokáry 1994 německá Formule Ford 1600 / šampion 1995 německá Formule Ford Zetec / šampion 1996 německá F3 / 3. místo celkově 1997 německá F3 / šampion 1998 FIA F3000 / 2. místo celkově 1999 FIA F3000 / šampion 2000 F1 Prost Peugeot / 0 bodů 2001 F1 Sauber Petronas / 12 bodů a 8. místo celkově 2002 F1 Sauber Petronas / 7 bodů a 10. místo celkově 2003 F1 Sauber Petronas / 6 bodů a 14. místo celkově 2004 F1 Jordan Ford / 3 body a 18. místo celkově * Aktualizováno 4. ledna 2005
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.