Německý pilot vítězil ve všech šampionátech, kterých se zúčastnil. Předčil všechny své týmové kolegy.
Svojí až neviditelnou a spolehlivou jízdou získával body ve které jen málokdo věřil. Přesto si vedení týmu McLaren Mercedes vybralo jiného jezdce.
Motto: Rychlá a čistá jízda, na pohled ne agresivní, přesto velice účinná a spolehlivá. Slibná kariéra Nicka Heidfelda však nabrala nečekaný obrat.
Jak jinak, než za volantem motokáry… Nick nezačínal s automobilovými závody jinak, než jeho soupeři. Také on udělal své první motoristické kroky v motokáře. Po 8 letech úspěchů zazářil v německém šampionátu Formule Ford 1600, když vyhrál v sezoně 1994 8 z 9 závodů.
Pozornost Mercedesu… O rok později přestoupil do prestižní třídy německé Formule Ford Zetec a na cestě k titulu posbíral čtyři vítězství. Pro jeho kariéru však mělo větší vliv to, že si Nickova talentu povšiml Norbert Haug, pracující pro Mercedes. S podporou německé automobilky postupoval pak až na samý vrchol.
Ve druhé sezoně v F3 šampionem… Ale postupně. Mercedes dopomohl Nickovi k přednímu týmu německého šampionátu F3, který byl označován za jeden z nejvyrovnanějších a nejkvalitněji obsazovaných. Spolu s týmem BSR a monopostem Dallara Opel skončil celkově v sezoně 1996 třetí a zazářil v náročném závodě v Macau.
Sezona 1997 se Nickovi vydařila. Své mecenáše nezklamal a získal titul v německém šampionátu F3 s pěti vítězstvími a 11 pódiovými umístěními. Především pak triumf v mezinárodním závodě v Monaku přímo před očima šéfů týmů F1 byl využitou příležitostí. Ve věku 20 let se stal testovacím jezdcem stáje McLaren Mercedes a na další rok si zajistil angažmá v týmu, který podporoval McLaren v šampionátu FIA F3000.
Montoya byl nad jeho síly, přesto úspěch… První měření sil s Juanem Pablo Montoyou bylo těžké, Nickovi chyběly zkušenosti a přestože byli s juniorským týmem McLarenu Kolumbijci a stáji Super Nova stále na dohled, chybou v poslední kvalifikaci šampionát ztratil. Přesto to byl vynikající úspěch a skoro nikdo nepochyboval o tom, že šampionem sezony následující bude právě Nick Heidfeld.
Jasné kralování klíčem k F1… Vycházející hvězda německého motorsportu dokázala s podporou automobilky Mercedes - Benz v sezoně 1999, že zájem o jeho osobu je zcela na místě a Nick získal titul rozdílem třídy. Jedinými konkurenty mu byli Uruguayec Gonzalo Rodriguez a britský pilot Jason Watt. První však nešťastně zahynul v závěru sezony při závodě Champ Car a druhý byl pro boj o titul příliš nezkušený.
Prost Peugeot S AP03 nic lepšího dosáhnout nešlo… Nick byl ve formě a logickým krokem mohla být jedině Formule 1. McLaren Mercedes měl však Häkkinena a Coultharda. Nastoupil tedy do týmu trojnásobného šampiona Alaina Prosta. Nadějné předsezonní časy však byly při závodech zklamáním. Navíc měl monopost konstruovaný Alanem Jenkinsem neustálé problémy s elektronikou a díky věčným prostojům nebyl tým schopen odladit podvozek. Přes zkušenost týmového kolegy Jeana Alesiho se tým propadal a Nickovým nejlepším umístěním bylo 8. místo v GP Monaka. Cílem projel pouze v 5 ze 17 závodů. Již závěrem roku bylo jasné, že ve francouzském týmu mladý jezdec končí.
Sauber Petronas Nejlepší rok kariéry a ledová sprcha v jeho závěru… Rok 2001 byl pro Nicka nejúspěšnější, ale zároveň i rokem největšího zklamání. Jeho první závod v barvách Sauberu skončil 4. místem a při třetím závodě v Brazílii vystoupil poprvé na stupně vítězů. Dalšími body dopomohl stáji k famóznímu úspěchu, když skončil soukromý tým Petera Saubera v Poháru konstruktérů na 4. místě. Zdatným soupeřem mu byl týmový kolega Kimi Raikkonen, ale Nick byl celkově úspěšnější. Bohužel pro něj si však v Mercedesu mysleli něco jiného a na místo odcházejícího Miky Häkkinena byl koupen do týmu McLaren právě Raikkonen. Rozhodnutí týmu z Wokingu bylo překvapením, čekatelem na závodní monopost byl totiž celou dobu Nick.
Těžký boj proti stájím s tovární podporou… Sauber C21 byl ještě spolehlivější jak jeho předchůdce, ale konkurence byla stále vyrovnanější a jejich vozy stále spolehlivější. Nick přijal výzvu a bojoval, aby dokázal, že McLaren volil špatně. Jeho velmi ceněný, ale nezkušený týmový kolega Felipe Massa byl více mimo trať, takže vývoj vozu ležel na německém jezdci. Tým skončil v Poháru konstruktérů na 5. místě, ale Nick bodoval pouze ve čtyřech Grand Prix. Nejlépe skončil 4. ve Španělsku.
Kariéra nabírá nebezpečně obrácenou tendenci… Ve třetí sezoně u Sauberu pokračovala sestupná tendence. C22 nepotvrdil očekávání a Nick posbíral až do GP USA pouhé dva body. Riskantní strategie a trocha štěstěny přinesla úspěch právě v Indianapolis. Týmový kolega Heinz Harald Frentzen skončil třetí a Nick na místě čtvrtém. Přestože s Nickem byly spojeny nejlepší výsledky Sauberu, překvapivě s ním Peter Sauber smlouvu na konci roku 2003 neprodloužil. Německý jezdec definitivně ztratil podporu Mercedesu a o setrvání v F1 musel těžce bojovat po celou zimu.
Jordan Ford Sestup pokračuje i u Jordanu… Už to vypadalo, že Nick opustí F1 potichu, nepozorovaně a předčasně, podobně jako je jeho jízdní styl. Po sérii jednání a zimních testech však podepsal smlouvu s Eddiem Jordanem. Tým se však potýkal i v roce 2004 s finančními problémy a za celou sezonu získal Nick pouhé 3 body. Spolupráce s týmem ze Silverstone obrat v kariéře nepřinesla, navíc šéf týmu nepovolil Nickovi testovat Williams, kde o něj měli zájem jako o náhradníka za zraněného Ralfa Schumachera. Podle všeho se však zdá, že nakonec ve Williamsu bude přece jen jezdit, ať už jako závodní a nebo testovací pilot.
Statistické údaje: Národnost: německá Datum narození: 10. května 1977 Místo narození: Mönchengladbach (Německo) Bydliště: Monte Carlo (Monako) Výška: 164 cm Váha: 59 kg Osobní www stránky: www.nickheidfeld.de Počet startů: 85 Počet bodů: 28 Počet vítězství: 0 Pole Position: 0 Nejrychlejší kola: 0 Stupně vítězů: 1 Debut v F1: GP Austrálie 2000 První vítězství: - Počet titulů mistra světa: 0 Kariéra chronologicky: 1986-1993 motokáry 1994 německá Formule Ford 1600 / šampion 1995 německá Formule Ford Zetec / šampion 1996 německá F3 / 3. místo celkově 1997 německá F3 / šampion 1998 FIA F3000 / 2. místo celkově 1999 FIA F3000 / šampion 2000 F1 Prost Peugeot / 0 bodů 2001 F1 Sauber Petronas / 12 bodů a 8. místo celkově 2002 F1 Sauber Petronas / 7 bodů a 10. místo celkově 2003 F1 Sauber Petronas / 6 bodů a 14. místo celkově 2004 F1 Jordan Ford / 3 body a 18. místo celkově * Aktualizováno 4. ledna 2005
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.