Třetí pokračování příběhu britského závodníka Dicka Seamana.
DICK SEAMAN 3. částŠPATNÝ VÍTĚZDick na konci července 1938 konečně nastoupil do závodu jako regulérní pilot. Jednalo se o Grand Prix Německa, která byla památná nejen jako nástroj propagandy Třetí říše, ale i pro výsledek, jenž byl v očích nacistických vůdců pohromou. Dick zajel v kvalifikaci třetí nejrychlejší čas a do závodu na 22 km dlouhém Nürburgringu odstartoval z první řady po boku Langa a von Brauchitsche. Signální světla špatně fungovala a ze žlutých se vůbec nepřepnula na zelené. I tak byl závod, poněkud zmateně, odstartován. Vedení převzal Lang před Taziem Nuvolarim a Dickem. Brit italskou legendu předjel v prvním kole, s Langovou rychlostí už srovnat krok nedokázal. Ve třetím kole musel Lang do depa s unikajícím olejem. Čelo převzal von Brauchitsch, těsně sledován Dickem a Caracciolou. V 16. kole z celkových 22 nastala nejdramatičtější chvíle celého závodu. Von Brauchitsch přijel do depa, kde mu mechanici měnili pneumatiky a doplňovali palivo. O několik vteřin později za ním u svých mechaniků zastavil Dick. Von Brauchitsch křičel na Neubauera, ať Seamana zkrotí a nedovolí mu zaútočit na první místo. Neubauer přikvapil k Dickovi a požádal ho, aby sledoval von Brauchitsche s odstupem. Dick s upřeným pohledem na předním stojícího von Brauchitsche slíbil poslušnost.Mezitím kolem obou jezdců poskakovali mechanici a vykonávali rutinní práci v depu. Tankující von Brauchitschův mechanik sledoval v malinkém okénku stoupající hladinu paliva v nádrži, ale stačila chvilka nepozornosti, aby včas nezavřel kohoutek, jímž benzín tekl pod tlakem do nádrže, a nastala pohroma. Vodotrysk hořlavé tekutiny dopadl na vůz i von Brauchitsche. Rozžhavené výfuky pak udělaly zbytek a kolem vozu se rozhostil požár. Mechanici poskakovali, von Brauchitsch okamžitě vyskočil z kokpitu. Po dlouhých chvílích byl požár uhašen. Dick zmatek sledoval, přestože byli jeho mechanici hotovi, on stál a nepřítomně pokukoval po ohořelém mercedesu a pobíhajícím Neubauerovi. Když k němu Neubauer přiskočil a zeptal se ho, proč nejede, pochopil, že Dick čeká na jeho svolení. Vždyť mu před pár okamžiky slíbil zůstat za von Brauchitschem. Neubauer okamžitě vyslal Dicka na dráhu. O chvíli později za von Brauchitschem přispěchal Adolf Hühnlein, Korpsführer NSKK (Nacionálně socialistický motoristický sbor), a naléhal na něj, aby usedl zpět za volant a jal se stíhat Seamana. Von Brauchitsch pocházel z vážené německé rodiny, jeho otec byl vojenských důstojníkem, nedávno povýšený samotným Hitlerem, proto bylo von Brauchitschovo vítězství Hühnleinem doslova vyžadováno. Ovšem osud naplánoval jiný scénář – von Brauchitsch po návratu na dráhu havaroval v rychlosti přes 200 km/h. Nehodu ustál bez zranění a do depa přišel po svých s volantem v ruce. Po incidentu v depu jej totiž mechanici špatně připevnili a von Brauchitschovi se během jízdy uvolnil. Neubauer čelil po závodě nebývalé kritice ze strany nacistických funkcionářů, podle kterých vystavil von Brauchitsche s poškozeným mercedesem vysokému riziku. Ve skutečnosti to byl Hühnlein, jenž donutil von Brauchitsche k návratu na dráhu.Dick ve zbývajících kolech držel druhého Langa daleko za sebou. Neubauer mohl v krátké chvíli zasáhnout a nastolit týmovou režii. Ovšem Dick disponoval čtyřminutovým náskokem, který by v případě Langova vítězství znamenal jasnou a nepopulární týmovou režii. A to Neubauer nechtěl dopustit.
Zleva Manfred von Brauchitsch, Alfred Neubauer, Dick Seaman, Hermann Lang a Rudolf Caracciola
Dick vystoupil na stupně vítězů s vavřínovým věncem a svastikou na krku. Hühnlein ho vítal jako vítěze německé grand prix, ale v jeho očích, i stovky dalších lidí, byl Dick nesprávným vítězem. Hühnlein si neodpustil přizvat na stupně vítězů taktéž von Brauchitsche, jakožto morálního vítěze. Mezi nacistickými pozdravy německých důstojníků byl Dick jako v jámě lvové, s lehce pozdviženou pravicí salutoval přihlížejícím divákům. Prvenství pro něj znamenalo ohromné uspokojení. Jen si povzdechl nad tím, že nezvítězil s britským automobilem. Mimo jiné přivezl Velké Británii poprvé od roku 1923 mezinárodní triumf v závodech grand prix. Smutné je, že málokdo věnoval jeho prvenství pozornost, vždyť závodil za neoblíbené Němce. Navíc se zájem britské veřejnosti upínal spíše na domácí závody, neboť v rámci grand prix neměla, vyjma Dicka, silné zástupce.Dick na vítězství v Německu navázal druhým místem v srpnové Grand Prix Švýcarska. Do závodu dokonce odstartoval z prvního místa. Na suché sobotní trati mu nebyl nikdo soupeřem, ale v neděli se zatáhla obloha a spustil se hustý déšť. V tu chvíli držel všechny trumfy přeborník na mokru Caracciola. Dick pro něj byl lehkou kořistí a s přehledem ho udržel za zády až do cíle. V Itálii se Mercedes nepředstavil v dobrém světle. Auto Union přivezl nový model stříbrného šípů a domácí Tazio Nuvolari ho dovezl do cíle na prvním místě. Druhý dojel Ital Giuseppe Farina na alfě romeo. Třetí pozici sdíleli von Brauchitsch s Caracciolou a přestože druhý jmenovaný získal titul evropského šampióna, slavil tým spíše zasnoubení Dicka a Eriky. Dick pak pomalu balil kufry na domácí závod v Donningtonu. Před domácím publikem si chtěl napravit reputaci po nevydařeném předchozím ročníku. Grand Prix Velké Británie měla být uspořádána prvního října roku 1938. Tři dny předtím se německé týmy nacházely v Anglii, připraveny dominovat závodnímu víkendu. Nicméně celou Evropu zajímalo jediné – Adolf Hitler hrozící válečným konfliktem. Hitler se domáhal české pohraniční území a Británie s Francií požádali československou vládu o odstoupení oblasti Německu. Československá vláda odmítla a 29. září Hitler svolal schůzku představitelů Německa, Velké Británie, Itálie a Francie. Druhého dne připadlo pohraniční Československo Německu. Hrozba války se projevila i v motorsportu. 28. září dostaly německé týmy příkaz k návratu zpět do Německa. Pokud by hrozila konfiskace stříbrných šípů, bylo nařízeno stroje zničit a předejít tím pádu do rukou Britů.
Start Grand Prix Švýcarska 1938
K nejhoršímu scénáři pro Mercedes a Auto Union nedošlo a oba týmy dorazily do Německa v pořádku. Na krátkou dobu bylo dosaženo míru a svět motorsportu mohl pokračovat dál. Grand Prix Británie byla přesunuta na 22. října.
Dick po startu předjel von Brauchitsche a držel třetí místo za vedoucím Nuvolarim a Müllerem. Hladinu vod poklidného závodu pak rozvířila v 26. kole olejová skvrna, kterou po sobě v zatáčce zanechal Hanson na alfě romeo. Nejprve na ni uklouzl von Brauchitsch, který po dvou otočkách pokračoval dál. Jako druhý přijížděl k inkriminovanému místu Hasse. Nepřipraven na náhlou změnu přilnavosti dráhy dostal hodiny a havaroval. Po něm přijížděl Dick. Ačkoliv smykem do ničeho nenarazil, zhasl mu motor a byl nucen vyčkat celé dvě minuty, než mu někdo přispěchal na pomoc. Dick ztratil kolo na vedoucího Nuvolariho, ale v boji pokračoval. Po vypjaté jízdě skončil k radosti místních diváků na třetím místě.Před Grand Prix Velké Británie nastoupil Dick do závodu Tourist Trophy v Doninngtonu. Překvapivě neřídil mercedes, nýbrž vůz Frazer Nash-BMW, který mu poskytl budoucí tchán Franz-Josef Popp. S kolegy na stejném stroji naneštěstí prožíval velké zklamání. Před blížící se grand prix chtěl udělat dojem na diváky, s nespolehlivým vozem však neměl žádnou naději a do cíle dojel až na 21. pozici.DICK SEAMAN 1. část - ZÁVODNÍ SEDAČKA NAMÍSTO KŘESLA DIPLOMATADICK SEAMAN 2. část - VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ NA POST PILOTA MERCEDESUDICK SEAMAN 3. část - ŠPATNÝ VÍTĚZDICK SEAMAN 4. část - PŘÍLIŠ NEBEZPEČNÁ JÍZDA
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.
George Russell si udržel druhé místo v Bahrajnu, přestože čelil vyšetřování kvůli možnému neoprávněnému použití DRS. Komisaři nakonec neshledali žádné pochybení.
Lewis Hamilton odjížděl z Bahrajnu s pocitem, že začíná chápat, jak nový vůz Ferrari nejlépe funguje. Do Saúdské Arábie tak míří s nadějí, že se mu podaří své poznatky proměnit v lepší výsledek.
Charles Leclerc přirovnal trápení Ferrari při Velké ceně Bahrajnu k "efektu sněhové koule", potíže se podle něj nabalovaly jedna na druhou. Stěžoval si především na nedostatek přilnavosti a přítlaku, což výrazně ovlivnilo výkonnost monopostu.
Oscar Piastri zazářil v Bahrajnu a vítězstvím v dramatickém závodě formule 1 zdramatizoval boj o titul – na týmového kolegu Landa Norrise ztrácí už jen tři body.
Po dominantním závodě v Japonsku prožívá zatím Max Verstappen v Bahrajnu nečekaný zlom – místo suverénního tempa čelil náhlému propadu formy a zcela jiné realitě.
Po zklamání v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, kde Lando Norris skončil až na 6. místě, šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil plnou podporu svému jezdci.
Po vítězství v Bahrajnu přiznal Max Verstappen, že Red Bull momentálně ztrácí na McLaren zhruba půl sekundy na kolo a trápí se s vyvážením i přilnavostí vozu. Přesto zůstává klidný a místo paniky spoléhá na očekávaný balík vylepšení, který dorazí až v Imole.
Na přilbě legendy F1 Sira Jackieho Stewarta přibylo další slavné jméno, mezi podpisy, které ji zdobí, nechybí ani iniciály Michaela Schumachera. Unikátní helma, podepsaná řadou osobností motorsportu, půjde do dražby a výtěžek poputuje na dobročinné účely.