Formuli 1 zasáhla kometa. Na konci sezony 2006 se o její velikosti a síle vedly úvahy. V úvodu další však pochyboval už jen málo kdo. Z britského mladíka se stal téměř přes noc nejen nejsledovanější sportovec Velké Británie, ale jeho kariéru nyní sleduje doslova celý svět.
„Lewis je kvalitním pilotem, velmi silným, a to už ve svých šestnácti letech. Jestli bude pokračovat jako dosud, jsem si jistý, že bude jezdit ve Formuli 1." Michael Schumacher (2001)
Prarodiče historicky prvního pilota Formule 1 tmavé pleti opustili rodnou Granadu v padesátých letech dvacátého století. Jméno Lewis dostal od rodičů Anthonyho a Carmen po slavném americkém atletovi Carlu Lewisovi, jenž oslnil svět ve sprintu na olympijských hrách. Rodiče se však za dva roky rozvedli a Lewis vyrůstal do deseti let s matkou, následně s otcem.
Přestože britský pilot tvrdí že snil o Formuli 1 od útlého mládí, je nutné dodat, že zprvu usedal do motokár jen pro čirou zábavu. Události však brzy nabraly rychlý spád. Otec ho od začátku plně podporoval a kvůli finančním prostředkům pracoval ve třech zaměstnáních současně. V rodném Stevenage získal Lewis v osmi letech první závodní zkušenosti a následovaly starty v oblastních a národních závodech. Už v deseti letech byl korunován historicky nejmladším britským šampionem třídy Cadet.
Postupem času získával Lewis skalpy svých vrstevníků i starších soupeřů a jeho rychlosti, odvahy, vyrovnanosti a jezdeckého stylu si mezi prvními povšiml i Ron Dennis, šéf renomované stáje Formule 1 McLaren. V roce 1998 mu nabídl pomocnou ruku a místo v juniorském programu týmu. Víra Rona Dennise v Lewisovy schopnosti rostla do té míry, že už ve třináctém roce života měl smlouvu, do které si dal McLaren opci na jeho služby, pokud by vstoupil do světa závodů Grand Prix Formule 1!
Podpora McLarenu přinesla Lewisovi nejen sebevědomí, ale i důležité finanční zázemí a konkurenceschopný materiál. Výsledkem bylo vítězné tažení po evropských motokárových kolbištích. Logickým krokem byl po roční účasti ve světové nejvyšší třídě motokár vstup do světa monopostů a debut připadl na vyrovnaný britský šampionát Formule Renault v roce 2002. Obavy, zda zvládne takový rozdíl koňských sil výkonu bez úhony, se staly brzy lichými. V první sezoně skončil třetí, ale o rok později odešel s titulem, deseti vítězstvími a jedenácti pole position.
Přestup do Formule 3 Euroseries nebyl tak snadný a přímý. Po až pátém místě v první sezoně však spolu se špičkovým týmem ASM naprosto zastínil konkurenci, vyhrál patnáct závodů a titul šampiona 2005. Následoval přestup do předsíně Formule 1, šampionátu GP2. V týmu ART Grand Prix nastoupil na místo uvolněné předchozím šampionem Nico Rosbergem a od prvních testů sezony 2006 bylo jisté, že je potřeba s mladým Britem tmavé pleti počítat. Chyb se nevyvaroval, ale vždy je dokázal napravit. Svého staršího a zkušenějšího týmového kolegu Premata předčil ve všech směrech a rozhodl pro sebe i duel s Nelsonem Piquetem Jr. o celkové vítězství. Vzhledem k tomu, že se závody GP2 jezdí v rámci víkendu Grand Prix F1, neunikly jeho výkony světové pozornosti.
Úspěšná mise Lewise Hamiltona přinesla jednu zásadní a nečekanou změnu i ve Formuli 1. Tradičně konzervativní stáj McLaren začala zvažovat angažmá jezdce bez patřičných zkušeností. Spekulovalo se o tom, že dostane Lewis příležitost nejprve testovat a v polovině sezony by mohl nahradit zkušeného Pedra de la Rosu. McLaren oddaloval oznámení druhého jezdce k dvojnásobnému šampionovi Alonsovi velmi dlouho, mezitím Lewis testoval monopost, učil se technické aspekty a pracoval na fyzické kondici velice intenzivně a tvrdě. Woking následně všechny šokoval, Hamilton byl pro sezonu 2007 potvrzen závodním pilotem.
Sezoně 2007 předcházely tradiční testy, při kterých získával mladý Brit respekt soupeřů a cenné zkušenosti přímo na dráze. Předchozí příprava na špičkovém simulátoru stáje McLaren se ukázala výbornou a po jediné vážnější havárii vstoupil do prvního závodu v Austrálii plně připraven. Ve svých prvních devíti startech vždy skončil na stupních vítězů. Před závěrečnou částí sezony získal tři vítězství v Kanadě, USA i Maďarsku a vedl šampionát jezdců, čímž se nejen zapsal do historie, ale stal se i horkým kandidátem na zisk titulu mistra světa.
Statistické údaje:
Národnost: britská Datum narození: 7. ledna 1985 Místo narození: Stevenage (Velká Británie) Bydliště: Velká Británie Výška: 174 cm Váha: 68 kg Osobní www stránky: www.lewishamilton.com Počet startů: 12 Počet bodů: 84 Počet vítězství: 3 Pole Position: 2 Nejrychlejší kola: 1 Stupně vítězů: 10 Debut v F1: GP Austrálie 2007 První vítězství: GP Kanady 2007 Počet titulů mistra světa: 0
Kariéra chronologicky:
2000 evropská A třída motokár, šampion 2001 světová super A třída motokár, 15. místo celkově 2002 britská Formule Renault – Manor motorsport, 3. místo celkově 2003 britská Formule Renault – Manor motorsport, šampion 2004 evropská Formule 3 – Manor motorsport, 5. místo celkově 2005 evropská Formule 3 – ASM F3, šampion 2006 GP2 – ART Grand Prix, šampion
* Aktualizace 30. srpna 2007
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.