Dlouholetý prezident Mezinárodní automobilové federace prošel kokpitem závodního vozu a konstrukčními odděleními, aby se nakonec věnoval organizaci motoristického sportu a zajištění jeho budoucnosti.
Max Mosley se narodil roku 1940 v rodině politika Oswalda Mosleyho, jenž vešel do povědomí Britů ve dvacátých a třicátých letech 20. století. Ale jak už to často bývá, mívají synové slavných otců se získaným dědictvím nelehkou budoucnost. Nejinak tomu bylo i v případě Maxe, jehož otec založil v roce 1932 politickou stranu nazvanou Unie britských fašistů.
Přes otcovu pozdější internaci během II. Světové války studoval na Univerzitě v Oxfordu, kde promoval v roce 1961 z fyziky a následně se v Londýně věnoval studiu práva. Obhájcem byl jmenován o tři roky později.
Max Mosley stejně jako jeho četní vrstevníci nezůstal necitlivým k vůni benzínu a v letech 1966 a 1967 závodil na klubové úrovni s vozy Formule 2 za London Racing Team a o rok později se poprvé setkal s Frankem Williamsem, když startoval s jeho týmem F2. Za volantem monopostů poměřil své schopnosti s Jimem Clarkem, Jackie Stewartem a Jochenem Rindtem, ale více mu učarovala technika a organizace týmu, než samotné závody na dráze.
Proto se v roce 1969 spolu s Alanem Reesem, Grahamem Coakerem a Robinem Herdem postavil do čela společnosti produkující závodní vozy. Společnost March (M-Mosley, AR-Alan Rees, C-Coaker a H-Herd) vyprodukovala několik úspěšných zákaznických šasi a angažovala se se svým týmem i ve Formuli 1. A právě projekt F1 měl na starosti Max Mosley. Stáj skončila v Poháru konstruktérů 1970 a 1971 na třetím místě a Ronnie Peterson vybojoval v roce 1971 titul vicemistra světa.
Max Mosley ale nezapře svého otce a jeho geny. Už začátkem 70. let se začal totiž angažovat ve FOCA, asociaci konstruktérů F1, jež byla založena pro ochranu zájmů týmů F1. V roce 1977 definitivně opustil konstrukční oblasti a pustil se do politiky ve FOCA a následně FISA, jednom z výborů Mezinárodní automobilové federace FIA.
V době, kdy se vyhrotily spory mezi FOCA (Bernie Ecclestone) a FISA (Jean Marie Balestre) napomohl Max znesvářené strany diplomaticky usmířit návrhem dohody, jejíž podoba přetrvala až do nového tisíciletí. FOCA se zabývala otázkou reklamy a televizních práv a FISA otázkou pravidel a předpisů.
Přes tento politický úspěch se Max stáhl z Formule 1, aby se ale v roce 1986 objevil v čele Sdružení výrobců pod křídly FISA a zároveň v čele strojírenské skupiny Simtek. O pět let později však prodal své akcie v Simtek a plně se angažoval v politice kolem motoristického sportu.
V roce 1991 se postavil do ringu jako protikandidát Jean Marie Balestreho při předčasných volbách. Svého soka vhodně volenou kampaní porazil a byl jmenován do čela úřadu, aby ale o rok později podal demisi se zdůvodněním, že by raději byl zvolen pro své schopnosti a zkušenosti, než pro chyby bývalého prezidenta. Po dokončení strukturálních změn Mezinárodní automobilová federace FIA zvolila Maxe Mosleyho svým prezidentem na čtyřleté funkční období v roce 1997 a o čtyři roky později znovu.
Formule 1 je ale specifickým sportem a s hromadným příchodem automobilek se znovu vyhrotily spory mezi FIA a týmy F1. Stáje byly nespokojeny s neustálými změnami předpisů, které bývaly přijímány většinou na poslední chvíli a snahou o umělé snížení velkých ročních rozpočtů spolu s dalším vměšováním FIA do běhu sportu. Druhá strana se zase bránila argumenty postavenými na nebezpečných haváriích, stále rostoucími rychlostmi monopostů a poklesem zájmu o F1 ze strany diváků a sponzorů.
Max Mosley se rozhodl opustit post prezidenta FIA v říjnu 2004, protože byl nadmíru nespokojen s věčnou kritikou týmů, které ale nepředložily jediný vlastní návrh řešení. Poté, co ho však grémium FIA požádalo o setrvání v úřadě s veškerou podporou názor změnil a o rok později byl zvolen do úřadu potřetí za sebou.
Pod jeho vedením přistoupila FIA k několika více či méně zdařilým úpravám technických předpisů a pravidel. K nejvýznamnějším patří například zákaz slicků a přechod k profilovaným pneumatikám, zákaz a následné povolení kontroly prokluzu, změna bodovacího systému na osm prvních jezdců v cíli, kvalifikace formou letmých kol a později kvalifikace vyřazovací, rok platný zákaz výměny pneumatik a přechod na jediného monopolního dodavatele gum, redukce výkonu přechodem a osmiválce s objemem maximálně 2400 ccm a celá řada změn týkajících se aerodynamiky monopostů F1.
Max Mosley si spolu s Berniem Ecclestonem dlouhodobě udržují kontrolu nad Formulí 1 a společně se postavili proti snaze výrobců automobilů tuto sérii ekonomicky ovládnout nebo ji zničit konkurenčním šampionátem formulových vozů. V roce 2007 sice vyprší současná dohoda Concorde Agreement, ale dá se předpokládat, že i v dalších letech bude F1 kráčet směrem, který společně určují.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.