V době kdy byla Brazílie známa jako rodná země Ayrtona Senny vlétl do Evropy jeho krajan Barrichello a dostal se do povědomí širší veřejnosti úspěchy v evropských seriálech Opel Lotus a Formule 3.
Kariéra nabírala obrátek a mnozí hovořili o Sennově nástupci. Týmový kolega Michael Schumacher sice Rubense nikdy nezničil, ten však pravděpodobně promeškal příležitost na titul šesti roky u Ferrari a zůstane navždy v paměti jako nejsilnější a nejtrpělivější týmový kolega sedminásobného šampiona Schumachera.
Motto: "Každou ze šesti sezon ve Ferrari začínal slibem porážky Michaela Schumachera, ale nikdy ho nedokázal splnit."
FIA F3000 IL Barone RampanteZáklady italštiny se později hodily…V roce 1992 postoupil do prestižní základny Formule 1, šampionátu FIA F3000, kde skončil ve své debutové sezoně především díky smůle a četným technickým problémům vozu týmu IL Barone Rampante až na celkovém třetím místě, získal však uznání mnoha odborníků a první znalosti italštiny.
Další titul vicemistra, ale soukolí Ferrari skřípe...Sezona 2004 přinesla jasnou dominanci italské stáje Ferrari, ale s monopostem F2004 si rozhodně lépe rozuměl Michael Schumacher. Rubens těžil z technického náskoku před konkurencí, ale na přímý boj o vítězství byl krátký. Přesto si vybojoval dvě cenná vítězství v Itálii a Číně. Čtrnáctkrát z osmnácti startů vystoupil na pódium, ale stále více bylo jasné, že bez podpory stáje Schumacherovi titul nikdy nesebere. Přes sliby o podpoře se mu Maranello v tomto směru vyjít vstříc ale nechystalo.
V titul u Ferrari už přestal definitivně věřit…Sezona 2005 dávala od zimních testů tušit, že Ferrari bude prožívat s přepracovaným loňským vozem F2004M krušné začátky. V chladné Austrálii Rubens skončil druhý, ale s horkými asijskými závody se obavy fanoušků Maranella potvrdily. Přes silná slova o nejlepším monopostu Ferrari historie v případě letošního F2005 se úspěch nedostavoval a nepočítáme-li komediální GP USA s jen šesti vozy na startu, přidal Rubens dosud už jen dvě třetí místa v Německu a Kanadě. Po 13 sezonách v F1 a šesti letech u Ferrari nakonec využil nabídky stáje BAR a bez klauzule o pomoci týmovému kolegovi ve smlouvě změnil Maranello za Brackley.
Statistické údaje:
Národnost: brazilskáDatum narození: 23. května 1972Místo narození: Sao Paulo (Brazílie)Bydliště: Monte Carlo (Monako)Výška: 172 cmVáha: 71 kgOsobní www stránky: http://www.barrichello.com.br/Počet startů: 215Počet bodů: 486Počet vítězství: 9Pole Position: 13Nejrychlejší kola: 15Stupně vítězů: 61Debut v F1: GP Jižní Afriky 1993První vítězství: GP Německa 2000Počet titulů mistra světa: 0
Kariéra chronologicky:
1981-1988 motokáry1989 evropská Formule Opel / 4. místo celkově1990 evropská Formule Opel Lotus / šampion1991 britská Formule 3 / šampion1992 FIA F3000 IL Barone Rampante / 3. místo celkově1993 F1 Jordan Hart / 2 body a 17. místo celkově1994 F1 Jordan Hart / 19 bodů a 6. místo celkově1995 F1 Jordan Peugeot / 11 bodů a 11. místo celkově1996 F1 Jordan Peugeot / 14 bodů a 8. místo celkově1997 F1 Stewart Ford / 6 bodů a 13. místo celkově1998 F1 Stewart Ford / 4 body a 12. místo celkově1999 F1 Stewart Ford / 21 bodů a 7. místo celkově2000 F1 Scuderia Ferrari / 62 bodů a 4. místo celkově2001 F1 Scuderia Ferrari / 56 bodů a 3. místo celkově2002 F1 Scuderia Ferrari / 77 bodů a 2. místo celkově2003 F1 Scuderia Ferrari / 65 bodů a 4. místo celkově2004 F1 Scuderia Ferrari / 114 bodů a 2. místo celkově
* Aktualizace 24. září 2005
Foto: Rubens Barrichello, Scuderia Ferrari
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.