V době kdy byla Brazílie známa jako rodná země Ayrtona Senny vlétl do Evropy jeho krajan Barrichello a dostal se do povědomí širší veřejnosti úspěchy v evropských seriálech Opel Lotus a Formule 3.
Kariéra nabírala obrátek a mnozí hovořili o Sennově nástupci. Týmový kolega Michael Schumacher sice Rubense nikdy nezničil, ten však pravděpodobně promeškal příležitost na titul šesti roky u Ferrari a zůstane navždy v paměti jako nejsilnější a nejtrpělivější týmový kolega sedminásobného šampiona Schumachera.
Motto: "Každou ze šesti sezon ve Ferrari začínal slibem porážky Michaela Schumachera, ale nikdy ho nedokázal splnit."
FIA F3000 IL Barone RampanteZáklady italštiny se později hodily…V roce 1992 postoupil do prestižní základny Formule 1, šampionátu FIA F3000, kde skončil ve své debutové sezoně především díky smůle a četným technickým problémům vozu týmu IL Barone Rampante až na celkovém třetím místě, získal však uznání mnoha odborníků a první znalosti italštiny.
Další titul vicemistra, ale soukolí Ferrari skřípe...Sezona 2004 přinesla jasnou dominanci italské stáje Ferrari, ale s monopostem F2004 si rozhodně lépe rozuměl Michael Schumacher. Rubens těžil z technického náskoku před konkurencí, ale na přímý boj o vítězství byl krátký. Přesto si vybojoval dvě cenná vítězství v Itálii a Číně. Čtrnáctkrát z osmnácti startů vystoupil na pódium, ale stále více bylo jasné, že bez podpory stáje Schumacherovi titul nikdy nesebere. Přes sliby o podpoře se mu Maranello v tomto směru vyjít vstříc ale nechystalo.
V titul u Ferrari už přestal definitivně věřit…Sezona 2005 dávala od zimních testů tušit, že Ferrari bude prožívat s přepracovaným loňským vozem F2004M krušné začátky. V chladné Austrálii Rubens skončil druhý, ale s horkými asijskými závody se obavy fanoušků Maranella potvrdily. Přes silná slova o nejlepším monopostu Ferrari historie v případě letošního F2005 se úspěch nedostavoval a nepočítáme-li komediální GP USA s jen šesti vozy na startu, přidal Rubens dosud už jen dvě třetí místa v Německu a Kanadě. Po 13 sezonách v F1 a šesti letech u Ferrari nakonec využil nabídky stáje BAR a bez klauzule o pomoci týmovému kolegovi ve smlouvě změnil Maranello za Brackley.
Statistické údaje:
Národnost: brazilskáDatum narození: 23. května 1972Místo narození: Sao Paulo (Brazílie)Bydliště: Monte Carlo (Monako)Výška: 172 cmVáha: 71 kgOsobní www stránky: http://www.barrichello.com.br/Počet startů: 215Počet bodů: 486Počet vítězství: 9Pole Position: 13Nejrychlejší kola: 15Stupně vítězů: 61Debut v F1: GP Jižní Afriky 1993První vítězství: GP Německa 2000Počet titulů mistra světa: 0
Kariéra chronologicky:
1981-1988 motokáry1989 evropská Formule Opel / 4. místo celkově1990 evropská Formule Opel Lotus / šampion1991 britská Formule 3 / šampion1992 FIA F3000 IL Barone Rampante / 3. místo celkově1993 F1 Jordan Hart / 2 body a 17. místo celkově1994 F1 Jordan Hart / 19 bodů a 6. místo celkově1995 F1 Jordan Peugeot / 11 bodů a 11. místo celkově1996 F1 Jordan Peugeot / 14 bodů a 8. místo celkově1997 F1 Stewart Ford / 6 bodů a 13. místo celkově1998 F1 Stewart Ford / 4 body a 12. místo celkově1999 F1 Stewart Ford / 21 bodů a 7. místo celkově2000 F1 Scuderia Ferrari / 62 bodů a 4. místo celkově2001 F1 Scuderia Ferrari / 56 bodů a 3. místo celkově2002 F1 Scuderia Ferrari / 77 bodů a 2. místo celkově2003 F1 Scuderia Ferrari / 65 bodů a 4. místo celkově2004 F1 Scuderia Ferrari / 114 bodů a 2. místo celkově
* Aktualizace 24. září 2005
Foto: Rubens Barrichello, Scuderia Ferrari
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.
George Russell si udržel druhé místo v Bahrajnu, přestože čelil vyšetřování kvůli možnému neoprávněnému použití DRS. Komisaři nakonec neshledali žádné pochybení.
Lewis Hamilton odjížděl z Bahrajnu s pocitem, že začíná chápat, jak nový vůz Ferrari nejlépe funguje. Do Saúdské Arábie tak míří s nadějí, že se mu podaří své poznatky proměnit v lepší výsledek.
Charles Leclerc přirovnal trápení Ferrari při Velké ceně Bahrajnu k "efektu sněhové koule", potíže se podle něj nabalovaly jedna na druhou. Stěžoval si především na nedostatek přilnavosti a přítlaku, což výrazně ovlivnilo výkonnost monopostu.
Oscar Piastri zazářil v Bahrajnu a vítězstvím v dramatickém závodě formule 1 zdramatizoval boj o titul – na týmového kolegu Landa Norrise ztrácí už jen tři body.
Po dominantním závodě v Japonsku prožívá zatím Max Verstappen v Bahrajnu nečekaný zlom – místo suverénního tempa čelil náhlému propadu formy a zcela jiné realitě.
Po zklamání v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, kde Lando Norris skončil až na 6. místě, šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil plnou podporu svému jezdci.
Po vítězství v Bahrajnu přiznal Max Verstappen, že Red Bull momentálně ztrácí na McLaren zhruba půl sekundy na kolo a trápí se s vyvážením i přilnavostí vozu. Přesto zůstává klidný a místo paniky spoléhá na očekávaný balík vylepšení, který dorazí až v Imole.
Na přilbě legendy F1 Sira Jackieho Stewarta přibylo další slavné jméno, mezi podpisy, které ji zdobí, nechybí ani iniciály Michaela Schumachera. Unikátní helma, podepsaná řadou osobností motorsportu, půjde do dražby a výtěžek poputuje na dobročinné účely.