Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
V sezóně F1 2024 se na pozadí rivality mezi McLarenem a Red Bullem vyostřily spory nejen mezi piloty, ale i mezi týmy.
Zatímco Lando Norris a Max Verstappen se střetli na trati pouze jednou, při závěru Velké ceny Rakouska, skutečný konflikt se odehrál mezi jejich šéfy – Zakem Brownem z McLarenu a Christianem Hornerem z Red Bullu.
Verstappen čelil penalizaci ve Velké ceně Mexika, kde dostal dvě 10sekundové sankce za to, že v jednom kole nebezpečně vytlačil Norrise z trati. Norris ho v rádiu označil za "nebezpečného", což jen přidalo na napětí mezi oběma týmy. V tomto období McLaren udržel vnitřní rivalitu pod kontrolou, i když některé názory naznačovaly, že tým příliš dlouho podporoval rovnováhu mezi Norrisem a Oscarem Piastrim, místo aby upřednostnil Norrisovu snahu porazit Verstappena.
Tyto události se objevují i v nové sérii Drive to Survive, kde Horner v jednom z klíčových momentů zmiňuje, že Verstappen by nikdy neuposlechl týmové příkazy tak, jak to udělal Norris při Velké ceně Maďarska.
Mechanik McLarenu Barry Childs vyjádřil svůj rozčarovaný postoj k seriálu Drive to Survive na svém účtu X. Během letu do Melbourne na Velkou cenu Austrálie se pokusil zhlédnout jednu epizodu tohoto populárního dokumentárního seriálu, který sleduje dění ve Formuli 1. Childs uvedl, že je to poprvé, co se na něj podíval od premiéry první série v roce 2019, a zároveň i naposledy. Seriál označil za „vtip“ a vyjádřil zklamání nad tím, co mu představil.
Childs, který je mechanikem v garáži Oscara Piastriho, je známý svou dlouholetou prací v týmu McLaren. Na konci minulého roku se s týmem radoval z prvního titulového vítězství v Poháru konstruktérů od roku 1998. Jeho kritika Drive to Survive přichází v době, kdy je tento seriál široce diskutován nejen mezi fanoušky, ale i mezi samotnými účastníky závodů.
Není zcela jasné, co konkrétně Childse na nové sérii Drive to Survive tolik zklamalo, ale jeho komentář naznačuje, že pořad podle něj nezachycuje skutečný sportovní zážitek a atmosféru ve Formuli 1. Jeho výrok také poukazuje na rozdíl mezi realitou a zábavně dramatickým ztvárněním závodníků a týmů, které tento seriál často nabízí.
Tento krok následně vyvolal diskuzi mezi fanoušky, kteří mají různorodé názory na způsob, jakým Drive to Survive vykresluje F1. Někteří považují pořad za skvělé promo pro tento sport, jiní mu zase vyčítají zveličování a dramatizaci událostí.
Pokud jde o Childse, jeho zkušenost s Drive to Survive naznačuje, že pro něj a další členy týmu McLaren je realita F1 pravděpodobně daleko od obrazů, které tento seriál maluje.
Dokumentární seriál Drive to Survive se díky obrovskému úspěchu dočkal sedmi sezón a výrazně přispěl k nárůstu popularity Formule 1, což je pro týmy velmi lukrativní. Posádky pořadu byly nedávno přítomny i při testování F1, což naznačuje, že show byla obnovena. I když je pořad populární, názory na něj zůstávají rozdělené. Max Verstappen například bojkotoval seriál kvůli tomu, co považuje za nečestný střih.
V sedmé sérii se objeví moment, kdy Oscar Piastri lituje svého agresivního manévru při Velké ceně Itálie, který umožnil Charlesi Leclercovi získat druhé místo. I když tento moment může fanouškům otevřít oči, otázkou zůstává, nakolik jsou scény v Drive to Survive skutečně autentické.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.