Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
V sezóně F1 2024 se na pozadí rivality mezi McLarenem a Red Bullem vyostřily spory nejen mezi piloty, ale i mezi týmy.
Zatímco Lando Norris a Max Verstappen se střetli na trati pouze jednou, při závěru Velké ceny Rakouska, skutečný konflikt se odehrál mezi jejich šéfy – Zakem Brownem z McLarenu a Christianem Hornerem z Red Bullu.
Verstappen čelil penalizaci ve Velké ceně Mexika, kde dostal dvě 10sekundové sankce za to, že v jednom kole nebezpečně vytlačil Norrise z trati. Norris ho v rádiu označil za "nebezpečného", což jen přidalo na napětí mezi oběma týmy. V tomto období McLaren udržel vnitřní rivalitu pod kontrolou, i když některé názory naznačovaly, že tým příliš dlouho podporoval rovnováhu mezi Norrisem a Oscarem Piastrim, místo aby upřednostnil Norrisovu snahu porazit Verstappena.
Tyto události se objevují i v nové sérii Drive to Survive, kde Horner v jednom z klíčových momentů zmiňuje, že Verstappen by nikdy neuposlechl týmové příkazy tak, jak to udělal Norris při Velké ceně Maďarska.
Mechanik McLarenu Barry Childs vyjádřil svůj rozčarovaný postoj k seriálu Drive to Survive na svém účtu X. Během letu do Melbourne na Velkou cenu Austrálie se pokusil zhlédnout jednu epizodu tohoto populárního dokumentárního seriálu, který sleduje dění ve Formuli 1. Childs uvedl, že je to poprvé, co se na něj podíval od premiéry první série v roce 2019, a zároveň i naposledy. Seriál označil za „vtip“ a vyjádřil zklamání nad tím, co mu představil.
Childs, který je mechanikem v garáži Oscara Piastriho, je známý svou dlouholetou prací v týmu McLaren. Na konci minulého roku se s týmem radoval z prvního titulového vítězství v Poháru konstruktérů od roku 1998. Jeho kritika Drive to Survive přichází v době, kdy je tento seriál široce diskutován nejen mezi fanoušky, ale i mezi samotnými účastníky závodů.
Není zcela jasné, co konkrétně Childse na nové sérii Drive to Survive tolik zklamalo, ale jeho komentář naznačuje, že pořad podle něj nezachycuje skutečný sportovní zážitek a atmosféru ve Formuli 1. Jeho výrok také poukazuje na rozdíl mezi realitou a zábavně dramatickým ztvárněním závodníků a týmů, které tento seriál často nabízí.
Tento krok následně vyvolal diskuzi mezi fanoušky, kteří mají různorodé názory na způsob, jakým Drive to Survive vykresluje F1. Někteří považují pořad za skvělé promo pro tento sport, jiní mu zase vyčítají zveličování a dramatizaci událostí.
Pokud jde o Childse, jeho zkušenost s Drive to Survive naznačuje, že pro něj a další členy týmu McLaren je realita F1 pravděpodobně daleko od obrazů, které tento seriál maluje.
Dokumentární seriál Drive to Survive se díky obrovskému úspěchu dočkal sedmi sezón a výrazně přispěl k nárůstu popularity Formule 1, což je pro týmy velmi lukrativní. Posádky pořadu byly nedávno přítomny i při testování F1, což naznačuje, že show byla obnovena. I když je pořad populární, názory na něj zůstávají rozdělené. Max Verstappen například bojkotoval seriál kvůli tomu, co považuje za nečestný střih.
V sedmé sérii se objeví moment, kdy Oscar Piastri lituje svého agresivního manévru při Velké ceně Itálie, který umožnil Charlesi Leclercovi získat druhé místo. I když tento moment může fanouškům otevřít oči, otázkou zůstává, nakolik jsou scény v Drive to Survive skutečně autentické.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.