Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
V sezóně F1 2024 se na pozadí rivality mezi McLarenem a Red Bullem vyostřily spory nejen mezi piloty, ale i mezi týmy.
Zatímco Lando Norris a Max Verstappen se střetli na trati pouze jednou, při závěru Velké ceny Rakouska, skutečný konflikt se odehrál mezi jejich šéfy – Zakem Brownem z McLarenu a Christianem Hornerem z Red Bullu.
Verstappen čelil penalizaci ve Velké ceně Mexika, kde dostal dvě 10sekundové sankce za to, že v jednom kole nebezpečně vytlačil Norrise z trati. Norris ho v rádiu označil za "nebezpečného", což jen přidalo na napětí mezi oběma týmy. V tomto období McLaren udržel vnitřní rivalitu pod kontrolou, i když některé názory naznačovaly, že tým příliš dlouho podporoval rovnováhu mezi Norrisem a Oscarem Piastrim, místo aby upřednostnil Norrisovu snahu porazit Verstappena.
Tyto události se objevují i v nové sérii Drive to Survive, kde Horner v jednom z klíčových momentů zmiňuje, že Verstappen by nikdy neuposlechl týmové příkazy tak, jak to udělal Norris při Velké ceně Maďarska.
Mechanik McLarenu Barry Childs vyjádřil svůj rozčarovaný postoj k seriálu Drive to Survive na svém účtu X. Během letu do Melbourne na Velkou cenu Austrálie se pokusil zhlédnout jednu epizodu tohoto populárního dokumentárního seriálu, který sleduje dění ve Formuli 1. Childs uvedl, že je to poprvé, co se na něj podíval od premiéry první série v roce 2019, a zároveň i naposledy. Seriál označil za „vtip“ a vyjádřil zklamání nad tím, co mu představil.
Childs, který je mechanikem v garáži Oscara Piastriho, je známý svou dlouholetou prací v týmu McLaren. Na konci minulého roku se s týmem radoval z prvního titulového vítězství v Poháru konstruktérů od roku 1998. Jeho kritika Drive to Survive přichází v době, kdy je tento seriál široce diskutován nejen mezi fanoušky, ale i mezi samotnými účastníky závodů.
Není zcela jasné, co konkrétně Childse na nové sérii Drive to Survive tolik zklamalo, ale jeho komentář naznačuje, že pořad podle něj nezachycuje skutečný sportovní zážitek a atmosféru ve Formuli 1. Jeho výrok také poukazuje na rozdíl mezi realitou a zábavně dramatickým ztvárněním závodníků a týmů, které tento seriál často nabízí.
Tento krok následně vyvolal diskuzi mezi fanoušky, kteří mají různorodé názory na způsob, jakým Drive to Survive vykresluje F1. Někteří považují pořad za skvělé promo pro tento sport, jiní mu zase vyčítají zveličování a dramatizaci událostí.
Pokud jde o Childse, jeho zkušenost s Drive to Survive naznačuje, že pro něj a další členy týmu McLaren je realita F1 pravděpodobně daleko od obrazů, které tento seriál maluje.
Dokumentární seriál Drive to Survive se díky obrovskému úspěchu dočkal sedmi sezón a výrazně přispěl k nárůstu popularity Formule 1, což je pro týmy velmi lukrativní. Posádky pořadu byly nedávno přítomny i při testování F1, což naznačuje, že show byla obnovena. I když je pořad populární, názory na něj zůstávají rozdělené. Max Verstappen například bojkotoval seriál kvůli tomu, co považuje za nečestný střih.
V sedmé sérii se objeví moment, kdy Oscar Piastri lituje svého agresivního manévru při Velké ceně Itálie, který umožnil Charlesi Leclercovi získat druhé místo. I když tento moment může fanouškům otevřít oči, otázkou zůstává, nakolik jsou scény v Drive to Survive skutečně autentické.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.