Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Esteban Ocon si po nečekaném konci v Alpine rychle našel nové místo na startovním roštu F1.
Francouz podepsal s týmem Haas dvouletý kontrakt v hodnotě 6,5 milionu liber za sezónu a v roce 2025 vytvoří jezdeckou dvojici s talentovaným nováčkem Oliverem Bearmanem.
Jeho odchod z Alpine ukončil pětileté působení v týmu, kde závodil od roku 2020, kdy stáj ještě nesla jméno Renault. Přestože se mu podařilo získat jedno vítězství a několik pódiových umístění, vedení se rozhodlo vsadit na jinou sestavu.
Haas tak kompletně mění svou jezdeckou dvojici a loučí se s Nicem Hülkenbergem i Kevinem Magnussenem. Tým doufá, že kombinace zkušeného Ocona a mladého Bearmana přinese stabilitu i dlouhodobý růst.
Pro Ocona jde o novou kapitolu kariéry, kde se pokusí nejen udržet v F1, ale také ukázat, že má na víc než jen roli solidního závodníka ve středu pole.
Esteban Ocon zažil turbulentní období v Alpine, které vyvrcholilo jeho odchodem po sezoně 2024. Tým rozhodl o jeho vyhazovu po neúspěšném období, kdy Ocon, společně s Pierre Gaslym, havaroval při Velké ceně Monaka. Následně se objevily spekulace o náhradníkovi, přičemž Flavio Briatore, výkonný poradce Alpine, vyjádřil přání, aby Jack Doohan nahradil Ocona ještě před koncem sezony 2024.
Napětí mezi Oconem a Briatorem se vyostřovalo již dlouho, zejména poté, co Renault vrátil Briatoreho zpět do týmu, 15 let po jeho rezignaci z pozice šéfa Renaultu. Ocon se často stěžoval na nedostatky vozu a tvrdil, že Gasly měl lepší technické zázemí. Briatore ve 7. sezóně "Drive to Survive" otevřeně kritizoval Ocona za to, že neustále nadával na auto, což označil za projev rozmazlenosti.
Briatore na Ocona nenechal nit suchou, když se vyjádřil, že jezdec by neměl být "rozmazlený spratek" a že jeho neustálé stížnosti ohledně vozu nebyly produktivní. Tento konflikt se ukázal být hlavním faktorem, který vedl k Oconovu vyřazení.
Esteban Ocon cítil, že jeho týmový kolega Pierre Gasly měl během sezóny 2024 lepší technické podmínky, což vedlo k napětí mezi nimi. Oconovy stížnosti začaly zesilovat po závodě v USA, když Alpine poskytl Gaslymu významný upgrade, který Ocon původně nedostal. Tento krok vedl k tomu, že Ocon skončil za Gaslym v několika závodech, což vyvolalo frustraci. Napětí mezi oběma jezdci začalo už na začátku sezóny, kdy Ocon nesouhlasil s tím, že Gasly měl lepší podvozek na začátku roku 2024.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.