Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Esteban Ocon si po nečekaném konci v Alpine rychle našel nové místo na startovním roštu F1.
Francouz podepsal s týmem Haas dvouletý kontrakt v hodnotě 6,5 milionu liber za sezónu a v roce 2025 vytvoří jezdeckou dvojici s talentovaným nováčkem Oliverem Bearmanem.
Jeho odchod z Alpine ukončil pětileté působení v týmu, kde závodil od roku 2020, kdy stáj ještě nesla jméno Renault. Přestože se mu podařilo získat jedno vítězství a několik pódiových umístění, vedení se rozhodlo vsadit na jinou sestavu.
Haas tak kompletně mění svou jezdeckou dvojici a loučí se s Nicem Hülkenbergem i Kevinem Magnussenem. Tým doufá, že kombinace zkušeného Ocona a mladého Bearmana přinese stabilitu i dlouhodobý růst.
Pro Ocona jde o novou kapitolu kariéry, kde se pokusí nejen udržet v F1, ale také ukázat, že má na víc než jen roli solidního závodníka ve středu pole.
Esteban Ocon zažil turbulentní období v Alpine, které vyvrcholilo jeho odchodem po sezoně 2024. Tým rozhodl o jeho vyhazovu po neúspěšném období, kdy Ocon, společně s Pierre Gaslym, havaroval při Velké ceně Monaka. Následně se objevily spekulace o náhradníkovi, přičemž Flavio Briatore, výkonný poradce Alpine, vyjádřil přání, aby Jack Doohan nahradil Ocona ještě před koncem sezony 2024.
Napětí mezi Oconem a Briatorem se vyostřovalo již dlouho, zejména poté, co Renault vrátil Briatoreho zpět do týmu, 15 let po jeho rezignaci z pozice šéfa Renaultu. Ocon se často stěžoval na nedostatky vozu a tvrdil, že Gasly měl lepší technické zázemí. Briatore ve 7. sezóně "Drive to Survive" otevřeně kritizoval Ocona za to, že neustále nadával na auto, což označil za projev rozmazlenosti.
Briatore na Ocona nenechal nit suchou, když se vyjádřil, že jezdec by neměl být "rozmazlený spratek" a že jeho neustálé stížnosti ohledně vozu nebyly produktivní. Tento konflikt se ukázal být hlavním faktorem, který vedl k Oconovu vyřazení.
Esteban Ocon cítil, že jeho týmový kolega Pierre Gasly měl během sezóny 2024 lepší technické podmínky, což vedlo k napětí mezi nimi. Oconovy stížnosti začaly zesilovat po závodě v USA, když Alpine poskytl Gaslymu významný upgrade, který Ocon původně nedostal. Tento krok vedl k tomu, že Ocon skončil za Gaslym v několika závodech, což vyvolalo frustraci. Napětí mezi oběma jezdci začalo už na začátku sezóny, kdy Ocon nesouhlasil s tím, že Gasly měl lepší podvozek na začátku roku 2024.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.