Situace kolem britského pilota je stále napjatější, jeho výsledky nejsou podle různých zdrojů pro Renault uspokojivé, a i když nejspíš nehrozí bezprostřední nebezpečí, že by musel postoupit místo Robertu Kubicovi, lehkou pozici rozhodně nemá.
Návraty pilotů po hodně vážném zranění nejsou nikdy jednoduchou záležitostí. Ve Formuli 1 převažují spíše ty neúspěšné případy. Jen namátkou můžeme připomenout Stirlinga Mosse, po jehož nehodě v Goodwoodu pro něj prakticky skončila kariéra, do kokpitu usedl jen při zkouškách Didier Pironi, Karl Wendlinger už na svou slibně rozjetou kariéru nenavázal. Takže úspěšný comeback Niki Laudy je vlastně výjimkou. Proto jsou nad Kubicou pořád otazníky, protože test je jedna věc, ostré závody druhá.
Oč více se mluví o Kubicovi, tím více vratká je pozice Jolyona Palmera. Jakoby se proti němu v Baku všechno spiklo a dokonce se objevovaly zprávy, že Renault je s jeho výkony velice nespokojen a může se lehce stát, že Palmer sezónu v žlutočerných barvách vůbec nedokončí. Brit však takovému pesimismu rozhodně nepropadá, ačkoliv v Ázerbajdžánu se proti němu všechno spiklo. Havaroval v prvním tréninku, tím pádem nemohl nastoupit do druhého, v posledním mu vyteklo palivo a monopost se vzňal, takže ani neabsolvoval kvalifikaci. V závodě vydržel pouhých sedm kol.
"Když jsem pod takovým tlakem, tak to není dobrý začátek sezóny. Absence v tréninku, neúčast v kvalifikaci a pár kol v závodě, s tím nemohu nic dělat. Už to snad nemůže být horší. Během závodního víkendu jsem absolvoval pouhých 30 kol, což je asi vůbec nejméně, kolik jsem kdy odjel. V pátek jsem se ve voze cítil dobře, všechno se zdálo být v pořádku. Dokonce i v závodě to zezačátku vypadalo slibně, předjel jsem Wehrleina a dotáhl se na skupinku před sebou. Ale pak začaly narůstat problémy a musel jsem zastavit. I když jsem si sám držel palce, abych závod dokončil, zjevně to nebylo možné. Po pátečních pocitech to byla opravdu škoda, protože pokud bych odkroužil 51 kol bez potíží a nehody, pravděpodobně bych skončil na bodech," hodnotí ještě jednou Jolyon své problémy v Baku.
Renault samozřejmě nebyl sám, kdo zůstal v ázerbajdžánské metropoli na štítě. Renault byl ale nakonec jediným týmem, který v Baku neměl v cíli ani jedno auto. Palmer to vidí jako důsledek úsilí týmu o zlepšení výkonu a snahy se posunout startovním polem o něco výše.
"Všichni v F1 se snaží o vyladění výkonu, zvláště v oblasti motoru, kde dobře víme o určitém deficitu. Myslím, že se na to dost tlačí, abychom to zvládli. Ale nakonec ten víkend nebyl úplně ztracený. Max Verstappen měl také problémy, nevím, co přesně postihlo Daniila Kvjata - musíme se snažit ten deficit srovnat. A je třeba hledat pozitiva. Neměl jsem tak špatný start, polepšil jsem si o pár míst. Deset kol bylo přiměřeně pozitivních, ale celkem jich bylo jen třicet, takže to není nic moc. Už jsem to letos několikrát řekl, ale opravdu doufám, že Baku tu smolnou sérii ukončí a v Rakousku uděláme pár bodů. Tam znám trať trochu lépe, bude víc vyhovovat našemu vozu. Vidím to jako nový začátek, takže od čtvrtka očekávám pozitivní atmosféru," přeje si Palmer.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.
Lewis Hamilton se letos sžívá s novým prostředím ve Ferrari po dvanácti letech u Mercedesu. Už teď ale vzhlíží k roku 2026 s jasným požadavkem.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.