Situace kolem britského pilota je stále napjatější, jeho výsledky nejsou podle různých zdrojů pro Renault uspokojivé, a i když nejspíš nehrozí bezprostřední nebezpečí, že by musel postoupit místo Robertu Kubicovi, lehkou pozici rozhodně nemá.
Návraty pilotů po hodně vážném zranění nejsou nikdy jednoduchou záležitostí. Ve Formuli 1 převažují spíše ty neúspěšné případy. Jen namátkou můžeme připomenout Stirlinga Mosse, po jehož nehodě v Goodwoodu pro něj prakticky skončila kariéra, do kokpitu usedl jen při zkouškách Didier Pironi, Karl Wendlinger už na svou slibně rozjetou kariéru nenavázal. Takže úspěšný comeback Niki Laudy je vlastně výjimkou. Proto jsou nad Kubicou pořád otazníky, protože test je jedna věc, ostré závody druhá.
Oč více se mluví o Kubicovi, tím více vratká je pozice Jolyona Palmera. Jakoby se proti němu v Baku všechno spiklo a dokonce se objevovaly zprávy, že Renault je s jeho výkony velice nespokojen a může se lehce stát, že Palmer sezónu v žlutočerných barvách vůbec nedokončí. Brit však takovému pesimismu rozhodně nepropadá, ačkoliv v Ázerbajdžánu se proti němu všechno spiklo. Havaroval v prvním tréninku, tím pádem nemohl nastoupit do druhého, v posledním mu vyteklo palivo a monopost se vzňal, takže ani neabsolvoval kvalifikaci. V závodě vydržel pouhých sedm kol.
"Když jsem pod takovým tlakem, tak to není dobrý začátek sezóny. Absence v tréninku, neúčast v kvalifikaci a pár kol v závodě, s tím nemohu nic dělat. Už to snad nemůže být horší. Během závodního víkendu jsem absolvoval pouhých 30 kol, což je asi vůbec nejméně, kolik jsem kdy odjel. V pátek jsem se ve voze cítil dobře, všechno se zdálo být v pořádku. Dokonce i v závodě to zezačátku vypadalo slibně, předjel jsem Wehrleina a dotáhl se na skupinku před sebou. Ale pak začaly narůstat problémy a musel jsem zastavit. I když jsem si sám držel palce, abych závod dokončil, zjevně to nebylo možné. Po pátečních pocitech to byla opravdu škoda, protože pokud bych odkroužil 51 kol bez potíží a nehody, pravděpodobně bych skončil na bodech," hodnotí ještě jednou Jolyon své problémy v Baku.
Renault samozřejmě nebyl sám, kdo zůstal v ázerbajdžánské metropoli na štítě. Renault byl ale nakonec jediným týmem, který v Baku neměl v cíli ani jedno auto. Palmer to vidí jako důsledek úsilí týmu o zlepšení výkonu a snahy se posunout startovním polem o něco výše.
"Všichni v F1 se snaží o vyladění výkonu, zvláště v oblasti motoru, kde dobře víme o určitém deficitu. Myslím, že se na to dost tlačí, abychom to zvládli. Ale nakonec ten víkend nebyl úplně ztracený. Max Verstappen měl také problémy, nevím, co přesně postihlo Daniila Kvjata - musíme se snažit ten deficit srovnat. A je třeba hledat pozitiva. Neměl jsem tak špatný start, polepšil jsem si o pár míst. Deset kol bylo přiměřeně pozitivních, ale celkem jich bylo jen třicet, takže to není nic moc. Už jsem to letos několikrát řekl, ale opravdu doufám, že Baku tu smolnou sérii ukončí a v Rakousku uděláme pár bodů. Tam znám trať trochu lépe, bude víc vyhovovat našemu vozu. Vidím to jako nový začátek, takže od čtvrtka očekávám pozitivní atmosféru," přeje si Palmer.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.