Situace kolem britského pilota je stále napjatější, jeho výsledky nejsou podle různých zdrojů pro Renault uspokojivé, a i když nejspíš nehrozí bezprostřední nebezpečí, že by musel postoupit místo Robertu Kubicovi, lehkou pozici rozhodně nemá.
Návraty pilotů po hodně vážném zranění nejsou nikdy jednoduchou záležitostí. Ve Formuli 1 převažují spíše ty neúspěšné případy. Jen namátkou můžeme připomenout Stirlinga Mosse, po jehož nehodě v Goodwoodu pro něj prakticky skončila kariéra, do kokpitu usedl jen při zkouškách Didier Pironi, Karl Wendlinger už na svou slibně rozjetou kariéru nenavázal. Takže úspěšný comeback Niki Laudy je vlastně výjimkou. Proto jsou nad Kubicou pořád otazníky, protože test je jedna věc, ostré závody druhá.
Oč více se mluví o Kubicovi, tím více vratká je pozice Jolyona Palmera. Jakoby se proti němu v Baku všechno spiklo a dokonce se objevovaly zprávy, že Renault je s jeho výkony velice nespokojen a může se lehce stát, že Palmer sezónu v žlutočerných barvách vůbec nedokončí. Brit však takovému pesimismu rozhodně nepropadá, ačkoliv v Ázerbajdžánu se proti němu všechno spiklo. Havaroval v prvním tréninku, tím pádem nemohl nastoupit do druhého, v posledním mu vyteklo palivo a monopost se vzňal, takže ani neabsolvoval kvalifikaci. V závodě vydržel pouhých sedm kol.
"Když jsem pod takovým tlakem, tak to není dobrý začátek sezóny. Absence v tréninku, neúčast v kvalifikaci a pár kol v závodě, s tím nemohu nic dělat. Už to snad nemůže být horší. Během závodního víkendu jsem absolvoval pouhých 30 kol, což je asi vůbec nejméně, kolik jsem kdy odjel. V pátek jsem se ve voze cítil dobře, všechno se zdálo být v pořádku. Dokonce i v závodě to zezačátku vypadalo slibně, předjel jsem Wehrleina a dotáhl se na skupinku před sebou. Ale pak začaly narůstat problémy a musel jsem zastavit. I když jsem si sám držel palce, abych závod dokončil, zjevně to nebylo možné. Po pátečních pocitech to byla opravdu škoda, protože pokud bych odkroužil 51 kol bez potíží a nehody, pravděpodobně bych skončil na bodech," hodnotí ještě jednou Jolyon své problémy v Baku.
Renault samozřejmě nebyl sám, kdo zůstal v ázerbajdžánské metropoli na štítě. Renault byl ale nakonec jediným týmem, který v Baku neměl v cíli ani jedno auto. Palmer to vidí jako důsledek úsilí týmu o zlepšení výkonu a snahy se posunout startovním polem o něco výše.
"Všichni v F1 se snaží o vyladění výkonu, zvláště v oblasti motoru, kde dobře víme o určitém deficitu. Myslím, že se na to dost tlačí, abychom to zvládli. Ale nakonec ten víkend nebyl úplně ztracený. Max Verstappen měl také problémy, nevím, co přesně postihlo Daniila Kvjata - musíme se snažit ten deficit srovnat. A je třeba hledat pozitiva. Neměl jsem tak špatný start, polepšil jsem si o pár míst. Deset kol bylo přiměřeně pozitivních, ale celkem jich bylo jen třicet, takže to není nic moc. Už jsem to letos několikrát řekl, ale opravdu doufám, že Baku tu smolnou sérii ukončí a v Rakousku uděláme pár bodů. Tam znám trať trochu lépe, bude víc vyhovovat našemu vozu. Vidím to jako nový začátek, takže od čtvrtka očekávám pozitivní atmosféru," přeje si Palmer.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.