Formule 1 je přetechnizovaná, obává se Kaltenbornová

Moniša Kaltenbornová by v F1 leccos změnila
Moniša Kaltenbornová by v F1 leccos změnila, foto: Sauber Motorsport AG
Robert RoBertino Pavelka 18. června 2017 16:15
Sdílej:

O královně motoristického sportu se vždy mluvilo jako o špičkovém prostředí ve všech směrech. Měly by tu být nejlepší piloti, nejlepší týmy a po technické stránce by se mělo jednat o absolutní vrchol. Moniša Kaltenbornová ale podobný názor nesdílí.

Nedá se přehlédnout, že za poslední roky se vydala Formule 1 po technické stránce o hodný kus kupředu. Největší technologické změny se přisuzují oblasti motorů, zvláště pak vystřídání osmiválcových motorů šestiválcovými hybridními agregáty. A to je podle šestačtyřicetileté vedoucí švýcarského týmu Sauber jeden z kamenů úrazu.

"Formule 1 se dostala do stádia, kdy je v určitých oblastech přetechnizovaná. Tak, že i lidé podílející se na jejím běhu některé věci docela nechápou. Opravdu něco takového potřebujeme? Myslím si, že ne. Tohle není technický svět. Dokonalost v této oblasti je součástí F1, ale musí být vyvážena i jinými aspekty," domnívá se Kaltenbornová. 

Její slova ale ne tak docela korespondují s tím, co naznačil poslední velký průzkum mezi fanoušky F1. Oproti roku 2015 má stále více fanoušků zdůrazňuje technologický význam Formule 1 - přesně o 19,1 % více. Jako klíčovou vidí technickou dominanci v F1 80 % příznivců. 

Kaltenbornová, podobně jako Ross Brawn, zastává ideu, že by se F1 mohla stát "otevřenější" fanouškům po vzoru série NASCAR, kde probíhají technické přejímky před kvalifikací a závodem ve formě on-line reportáže. Kaltenbornová se staví za názor, že odtajnění některých podrobností by rovněž vedlo k větší konkurenceschopnosti.

"Jednalo by se o dobrý tah, protože můžete našemu sportu nahlédnout pod pokličku a stát se jeho součástí. V opačném případě se budete dívat jenom z dálky, buď v televizi, nebo přes plot. A to by se mělo změnit. Existuje příklad jiných sportů, které se po podobném přístupu staly zajímavějšími. I my bychom se měli více otevřít," dodává Kaltenbornová.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.