O královně motoristického sportu se vždy mluvilo jako o špičkovém prostředí ve všech směrech. Měly by tu být nejlepší piloti, nejlepší týmy a po technické stránce by se mělo jednat o absolutní vrchol. Moniša Kaltenbornová ale podobný názor nesdílí.
Nedá se přehlédnout, že za poslední roky se vydala Formule 1 po technické stránce o hodný kus kupředu. Největší technologické změny se přisuzují oblasti motorů, zvláště pak vystřídání osmiválcových motorů šestiválcovými hybridními agregáty. A to je podle šestačtyřicetileté vedoucí švýcarského týmu Sauber jeden z kamenů úrazu.
"Formule 1 se dostala do stádia, kdy je v určitých oblastech přetechnizovaná. Tak, že i lidé podílející se na jejím běhu některé věci docela nechápou. Opravdu něco takového potřebujeme? Myslím si, že ne. Tohle není technický svět. Dokonalost v této oblasti je součástí F1, ale musí být vyvážena i jinými aspekty," domnívá se Kaltenbornová.
Její slova ale ne tak docela korespondují s tím, co naznačil poslední velký průzkum mezi fanoušky F1. Oproti roku 2015 má stále více fanoušků zdůrazňuje technologický význam Formule 1 - přesně o 19,1 % více. Jako klíčovou vidí technickou dominanci v F1 80 % příznivců.
Kaltenbornová, podobně jako Ross Brawn, zastává ideu, že by se F1 mohla stát "otevřenější" fanouškům po vzoru série NASCAR, kde probíhají technické přejímky před kvalifikací a závodem ve formě on-line reportáže. Kaltenbornová se staví za názor, že odtajnění některých podrobností by rovněž vedlo k větší konkurenceschopnosti.
"Jednalo by se o dobrý tah, protože můžete našemu sportu nahlédnout pod pokličku a stát se jeho součástí. V opačném případě se budete dívat jenom z dálky, buď v televizi, nebo přes plot. A to by se mělo změnit. Existuje příklad jiných sportů, které se po podobném přístupu staly zajímavějšími. I my bychom se měli více otevřít," dodává Kaltenbornová.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.