O královně motoristického sportu se vždy mluvilo jako o špičkovém prostředí ve všech směrech. Měly by tu být nejlepší piloti, nejlepší týmy a po technické stránce by se mělo jednat o absolutní vrchol. Moniša Kaltenbornová ale podobný názor nesdílí.
Nedá se přehlédnout, že za poslední roky se vydala Formule 1 po technické stránce o hodný kus kupředu. Největší technologické změny se přisuzují oblasti motorů, zvláště pak vystřídání osmiválcových motorů šestiválcovými hybridními agregáty. A to je podle šestačtyřicetileté vedoucí švýcarského týmu Sauber jeden z kamenů úrazu.
"Formule 1 se dostala do stádia, kdy je v určitých oblastech přetechnizovaná. Tak, že i lidé podílející se na jejím běhu některé věci docela nechápou. Opravdu něco takového potřebujeme? Myslím si, že ne. Tohle není technický svět. Dokonalost v této oblasti je součástí F1, ale musí být vyvážena i jinými aspekty," domnívá se Kaltenbornová.
Její slova ale ne tak docela korespondují s tím, co naznačil poslední velký průzkum mezi fanoušky F1. Oproti roku 2015 má stále více fanoušků zdůrazňuje technologický význam Formule 1 - přesně o 19,1 % více. Jako klíčovou vidí technickou dominanci v F1 80 % příznivců.
Kaltenbornová, podobně jako Ross Brawn, zastává ideu, že by se F1 mohla stát "otevřenější" fanouškům po vzoru série NASCAR, kde probíhají technické přejímky před kvalifikací a závodem ve formě on-line reportáže. Kaltenbornová se staví za názor, že odtajnění některých podrobností by rovněž vedlo k větší konkurenceschopnosti.
"Jednalo by se o dobrý tah, protože můžete našemu sportu nahlédnout pod pokličku a stát se jeho součástí. V opačném případě se budete dívat jenom z dálky, buď v televizi, nebo přes plot. A to by se mělo změnit. Existuje příklad jiných sportů, které se po podobném přístupu staly zajímavějšími. I my bychom se měli více otevřít," dodává Kaltenbornová.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.