V Grand Prix Kanady se Lewis Hamilton vyrovnal Ayrtonu Sennovi co do počtu pole-position, dostal jako zvláštní dar jeho přilbu, kolem které proběhlo několik rozporuplných informací. Proto se celkem logicky dospělo k porovnání obou trojnásobných šampionů.
Lewis Hamilton svým 65. pole-positions splnil poslední položku, ve které byl Ayrton Senna da Silva ještě před ním. V počtu vítězství ho překonal už v Japonsku 2015, nejrychlejší kola v závodě nebyla Brazilcovou silnou stránkou, Brit má navrch i v počtu odjetých závodů a pódiových umístění. Na rozdíl od Senny, jehož životní pouť skončila po tragické Grand Prix San Marina v Imole 1994 může dvaatřicetiletý pilot Mercedesu své statistiky nadále rozšiřovat.
Už ve Vettelově éře se dumalo, jak by se popasoval se Sennou, nakonec se to řešilo i u Michaela Schumachera, který sice proti Brazilcovi bojoval dvě sezóny a pár dalších závodů (přesně od GP Belgie 1991 po nešťastnou Imolu), leč tady odborníci podotýkají, že v letech 1992 a 1993 Schumacher ještě a Senna už neměli špičkovou techniku - tehdy vládl Williams - a po Sennově odchodu k této značce "stihli" de facto jediný závod v Brazílii 1994. V GP Pacificu Senna vypadl hned na startu a San Marino znají všichni víc než dobře.
Jedním z mála těch, kteří s oběma piloty, tedy s Hamiltonem a Sennou mohli spolupracovat, je současný technický ředitel Williamsu, Paddy Lowe. Se Sennou se krátce potkal u McLarenu 1993 a Hamiltona zastihl ve stejném týmu v roce 1997 - jejich spolupráce pak skončila loni Loweovým odchodem ze stuttgartské stáje. Paddy je přesvědčen, že oba piloti se řadí k nejlepším ve F1.
"Oba se řadí k nejužší špičce v historii tohoto sportu. Hamilton je nepochybně tak rychlý jako Senna. Oba jsou schopni zajet mimořádné kolo a myslím, že poslední případ dokázal, že podle odhadů a simulací Mercedesu ten čas nebyl zásluhou auta. Grafy jim říkaly něco jiného, mysleli si, že Ferrari bude lepší a najednou Lewis vyjede na trať a ostatní doslova vymaže. Piloti jako on nejsou něčeho podobného schopni každou sobotu, ale když je potřeba něco výjimečného, zajedou kolo snů a ostatní se jen ptají »k čertu, jak to udělal?« Lewis je jedním z těch, co to dokážou a Ayrton by to určitě zvládl také," hodnotí Paddy Lowe.
Odlišné charakteryCo se týče jízdního stylu a rychlosti se Senna a Hamilton mohou měřit, ale jinak jsou jejich povahy dost rozdílné. Lowe si této oblasti všímá a podotýká, že asi největší odlišnosti bychom našli v samotném přístupu k F1 a sportovním aspektům vůbec.
"Každý je docela jiný. Lewise hodně lidí kritizuje za řadu věcí, ale ve skutečnosti v něm většina vidí opravdového gentlemana a férového závodníka. Tvrdého, ale férového. U Ayrtona máme sklon vidět ho v růžových barvách. Většinou jsem byl v týmu jeho soupeřů, takže mám střízlivý postoj. Působil jsem u Williamsu a naší snahou bylo ho porazit. Nakonec jsme to dokázali v roce 1992, ale zdálo se to téměř nemožné. On byl skutečně nemilosrdný. Měl různé taktiky jak zastrašit soupeře, ale většinou to bylo v rámci pravidel. Mluvil jsem o tom třena s Riccardem Patresem. V tehdejší době se zdaleka tak úzkostlivě netrestalo blokování v kvalifikaci, bylo prostě nutné opatit mu stejnou mincí, aby si to podruhé nedovolil. Ale to byly dávné časy, teď se můžete spolehnout na komisaře, aby váš soupeř dostal za uši! Je to zcela jiné, Ayrton dělal to, co mu prospívalo," dodává Lowe.
V něčem jako StewartO Sennových prohřešcích by se dal sepsat obsáhlý článek, jenže po jeho smrti ve stylu "o mrtvých jen dobře" se na jeho lumpárny ochotně zapomnělo. Ostatně to dokazuje až nekriticky obdivný dokument Senna. Ayrton byl skutečně odhodlaný vyhrát za každou cenu a místy byl jeho projev v kvalifikacích i na trati na samotné hraně, možná i kousek za ní.
Na druhou stranu jeho posedlost závoděním a touha vítězit z něj udělaly doslova závislého člověka. V závodní sezóně žil jenom pro tým a vývoj vozu, obětoval mu veškerý čas a výjimkou byly jen povinné sponzorské akce. I soukromý život šel stranou, až v posledních měsících do jeho soukromí vstoupila Adriane Galisteu, ale i ona byla až na druhém místě za F1.
Hamilton je z jiného těsta a dalo by se říci, že pochopil strategii, jakou kdysi vypracovala pro Jackie Stewarta reklamní agentura McCormack. Jen s tím rozdílem, že občasné Lewisovy eskapády a řádění na sociálních sítích si trojnásobný šampion řídí sám. Má do jisté míry výhodu, že v dobách Stewartových i Sennových podobné možnosti nebyly. Nicméně tento přístup Hamiltonovi do košíku obliby přidává rozdílové body. A s výhledem na jeho další plány se můžeme dočkat, že stanoví takové mety, které budou pro jeho následníky opravdu nedostižné. I když... neříkalo se něco podobného už několikrát v minulosti? Mimo jiné že pět Fangiových titulů není možné vyrovnat?
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.