Posun z juniorských kategorií do té hlavní zvládají piloti různě. O něco obtížnější je pro mladíky situace, když se nabízí srovnání s hvězdou maximální intenzity, byť tato také tápe. Přesně to je případ Stoffela Vandoornea.
Před rokem měl na svém kontě jeden závod a z něj premiérový bod, letos na podobné ohodnocení marně čeká, a to už absolvoval šest Grand Prix. Navíc v úvodních pěti marně zkoušel probojovat se z úvodní části kvalifikace. Belgický pilot si před vstupem do F1 vysloužil ostruhy v sériích Formule 4, Formuli Renault 2.0, několik zkušeností přidal z Formule Renault 3.5 a japonské Super Formule.
Problémem pro pětadvacetiletého rodáka z Coutrai může technické provedení těchto vozů, takže to, co se pro Stoffela v nižších kategoriích stávalo výhodou mu nyní paradoxně může škodit. Podobného názoru je i závodní ředitel McLarenu Eric Boullier.
"Když přijdete do F1 z jiných kategorií, kde jsou stejné vozy pro všechny, provází vás jízdní styl, který jste spojili s takovým monopostem. Formule 1 je jiná - každý víkend provázejí změny přední křídlo, karosérii, šasi, zadní křídlo, takže vyváženost vozu se podstatně mění.
Pokud jste na začátku závodní kariéry pilotovali vůz jedním stylem, ve Formuli 1 musíte být pružnější, adaptabilnější - a to je vlastně jen začátek. Stoffel se učí. Tým nastaví šasi do přirozeného závodního stylu - protože ten má každý pilot - ovšem zároveň se pokouší od něj oprostit, pokouší se o jízdu jiným způsobem," vysvětluje Boullier.
McLaren před Grand Prix Monaka povolal Vandoornea do Wokingu a tam Belgičan absolvoval důkladné pohovory se skupinou inženýrů, aby si ujasnili vzájemné představy. Výsledek byl znát - Stoffel se v Monaku probojoval až do Q3, ovšem další snahu zhatila nehoda v druhé sekci zatáček u bazénu. V závodě to vypadalo na první bod, ovšem nakonec doplatil v Sainte Dévote na agresivní manévr Péreze při restartu závodu po safety caru.
"Během posledních týdnů jsem s týmem tvrdě pracoval na zlepšení vztahů a vytěžil z vozu přesně to, co potřebuji. Udělal jsem krok dobrým směrem. Výsledek z kvalifikace v Monaku byl mimořádně povzbudivý, samozřejmě nikoli ona havárie, ale ve všech částech jsme se pohybovali na pátém až sedmém místě a rozhodně jsme to mohli zopakovat i v Q3.
Je to otázka stálého vývoje. Jsem v F1 pořád nováčkem a stále buduji svůj vztah s inženýry, snažím se pochopit, co musím s vozem udělat, aby byl rychlý. Jsem na dobré cestě," zhodnotil sám sebe Vandoorne.
V minulé sezóně se opět dostalo do módy téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.