 
            Posun z juniorských kategorií do té hlavní zvládají piloti různě. O něco obtížnější je pro mladíky situace, když se nabízí srovnání s hvězdou maximální intenzity, byť tato také tápe. Přesně to je případ Stoffela Vandoornea.
Před rokem měl na svém kontě jeden závod a z něj premiérový bod, letos na podobné ohodnocení marně čeká, a to už absolvoval šest Grand Prix. Navíc v úvodních pěti marně zkoušel probojovat se z úvodní části kvalifikace. Belgický pilot si před vstupem do F1 vysloužil ostruhy v sériích Formule 4, Formuli Renault 2.0, několik zkušeností přidal z Formule Renault 3.5 a japonské Super Formule.
Problémem pro pětadvacetiletého rodáka z Coutrai může technické provedení těchto vozů, takže to, co se pro Stoffela v nižších kategoriích stávalo výhodou mu nyní paradoxně může škodit. Podobného názoru je i závodní ředitel McLarenu Eric Boullier.
"Když přijdete do F1 z jiných kategorií, kde jsou stejné vozy pro všechny, provází vás jízdní styl, který jste spojili s takovým monopostem. Formule 1 je jiná - každý víkend provázejí změny přední křídlo, karosérii, šasi, zadní křídlo, takže vyváženost vozu se podstatně mění.
Pokud jste na začátku závodní kariéry pilotovali vůz jedním stylem, ve Formuli 1 musíte být pružnější, adaptabilnější - a to je vlastně jen začátek. Stoffel se učí. Tým nastaví šasi do přirozeného závodního stylu - protože ten má každý pilot - ovšem zároveň se pokouší od něj oprostit, pokouší se o jízdu jiným způsobem," vysvětluje Boullier.
McLaren před Grand Prix Monaka povolal Vandoornea do Wokingu a tam Belgičan absolvoval důkladné pohovory se skupinou inženýrů, aby si ujasnili vzájemné představy. Výsledek byl znát - Stoffel se v Monaku probojoval až do Q3, ovšem další snahu zhatila nehoda v druhé sekci zatáček u bazénu. V závodě to vypadalo na první bod, ovšem nakonec doplatil v Sainte Dévote na agresivní manévr Péreze při restartu závodu po safety caru.
"Během posledních týdnů jsem s týmem tvrdě pracoval na zlepšení vztahů a vytěžil z vozu přesně to, co potřebuji. Udělal jsem krok dobrým směrem. Výsledek z kvalifikace v Monaku byl mimořádně povzbudivý, samozřejmě nikoli ona havárie, ale ve všech částech jsme se pohybovali na pátém až sedmém místě a rozhodně jsme to mohli zopakovat i v Q3.
Je to otázka stálého vývoje. Jsem v F1 pořád nováčkem a stále buduji svůj vztah s inženýry, snažím se pochopit, co musím s vozem udělat, aby byl rychlý. Jsem na dobré cestě," zhodnotil sám sebe Vandoorne.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
 
            George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
 
            Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.