Paměť občas bývá krátká a mnozí už na zástupce venezuelské závodní školy pozapomněli. Někdo si možná tohoto "zlého muže" občas připomene při různých karambolech, protože ty rodák z Maracay měl prostě v malíčku.
Dnes dvaatřicetiletý Pastor Rafael Maldonado Motta, jehož zdobí v F1 i jedno vítězství, spřádá sny o návratu do Formule 1. Mimochodem onen triumf ze Španělska 2012 je zároveň i doposud posledním vítězstvím pro stáj Williams. Maldonado byl vždy spojován se státní společností PDVSA, která jeho závodní aktivity podporovala, jenže když přišly určité potíže, bylo po legraci. Maldonado absolvoval poslední sezónu v roce 2015 ještě v barvách Lotusu, po jeho převzetí Renaultem musel Venezuelan udělat místo Kevinu Magnussenovi.
PDVSA je obří státní olejářskou a plynárenskou společností, Maldonada podporovala po celou dobu jeho kariéry sumou, která dosahovala až 46 milionů dolarů ročně, ovšem na sklonku roku 2015 došlo k prvním potížím při placení, dohoda s Renaultem se neuskutečnila a Maldonado přišel o svůj post v F1. Poté se objevily ještě náznaky možného angažmá u Manoru, ale i to skončilo neúspěchem a Maldonado v roce 2016 chyběl. Neztrácel však optimismus a avizoval svůj návrat v letošním roce. Opět neúspěšně.
"Mám dostatek zkušeností a skutečně se v letošním roce opět naskytla příležitost usednout do závodního kokpitu. Návrat byl opravdu hodně blízko, ale nakonec jsem se rozhodl nabídku odmítnout. Pokud nemám dostatečné záruky, že bych šel dobrou cestou, je lepší zůstat stranou - tak jsem tuto možnost odmítl," poněkud tajemně vysvětlil situaci Maldonado a odmítl uvést bližší informace, o který tým se jednalo.
"Je to hodně složité, ekonomická situace Venezuely se zhoršuje, ale doufejme, že to nebude trvat věčně a naše země se opět postaví na nohy. Návrat není to nejdůležitější, ale pořád je možný, není to jenom věc sponzora. Ve Formuli 1 nejsem, protože v ní nechci být za každou cenu," pokračuje Pastor.
V různých komentářích se však vyskytují názory, že na Maldonadově tvrzení jsou jisté nejasnosti. V lednu sice prohlašoval, že jistá eventualita by byla u Sauberu, ale podle určitých indicií nebyl Maldonado schopen složit dostatečné záruky, Venezuelan pak tvrdil, že Sauber není finančně dost silný, ačkoliv v té době už byl zaštíten společností Longbow Finance. Spíš se tvrdilo, že se někdejší "demolition man" pouze snažil, aby se na něj nezapomnělo. Sám Maldonado avizoval různé aktivity, počínaje WEC, sérií IndyCar či Formulí E. Momentálně ale žádné stálé angažmá nemá.
"Zjistil jsem, že v životě jsou zajímavější věci než Formule 1. Není zkrátka vším, ale přiznávám, že mi chybí, protože jsem se celý život věnoval závodění, začal jsem ve svých šesti letech. Když se dnes probouzím, říkám si »OK, je čas se vrátit!« Něco udělám, jen zatím nevím co," uzavírá Maldonado.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.