Paměť občas bývá krátká a mnozí už na zástupce venezuelské závodní školy pozapomněli. Někdo si možná tohoto "zlého muže" občas připomene při různých karambolech, protože ty rodák z Maracay měl prostě v malíčku.
Dnes dvaatřicetiletý Pastor Rafael Maldonado Motta, jehož zdobí v F1 i jedno vítězství, spřádá sny o návratu do Formule 1. Mimochodem onen triumf ze Španělska 2012 je zároveň i doposud posledním vítězstvím pro stáj Williams. Maldonado byl vždy spojován se státní společností PDVSA, která jeho závodní aktivity podporovala, jenže když přišly určité potíže, bylo po legraci. Maldonado absolvoval poslední sezónu v roce 2015 ještě v barvách Lotusu, po jeho převzetí Renaultem musel Venezuelan udělat místo Kevinu Magnussenovi.
PDVSA je obří státní olejářskou a plynárenskou společností, Maldonada podporovala po celou dobu jeho kariéry sumou, která dosahovala až 46 milionů dolarů ročně, ovšem na sklonku roku 2015 došlo k prvním potížím při placení, dohoda s Renaultem se neuskutečnila a Maldonado přišel o svůj post v F1. Poté se objevily ještě náznaky možného angažmá u Manoru, ale i to skončilo neúspěchem a Maldonado v roce 2016 chyběl. Neztrácel však optimismus a avizoval svůj návrat v letošním roce. Opět neúspěšně.
"Mám dostatek zkušeností a skutečně se v letošním roce opět naskytla příležitost usednout do závodního kokpitu. Návrat byl opravdu hodně blízko, ale nakonec jsem se rozhodl nabídku odmítnout. Pokud nemám dostatečné záruky, že bych šel dobrou cestou, je lepší zůstat stranou - tak jsem tuto možnost odmítl," poněkud tajemně vysvětlil situaci Maldonado a odmítl uvést bližší informace, o který tým se jednalo.
"Je to hodně složité, ekonomická situace Venezuely se zhoršuje, ale doufejme, že to nebude trvat věčně a naše země se opět postaví na nohy. Návrat není to nejdůležitější, ale pořád je možný, není to jenom věc sponzora. Ve Formuli 1 nejsem, protože v ní nechci být za každou cenu," pokračuje Pastor.
V různých komentářích se však vyskytují názory, že na Maldonadově tvrzení jsou jisté nejasnosti. V lednu sice prohlašoval, že jistá eventualita by byla u Sauberu, ale podle určitých indicií nebyl Maldonado schopen složit dostatečné záruky, Venezuelan pak tvrdil, že Sauber není finančně dost silný, ačkoliv v té době už byl zaštíten společností Longbow Finance. Spíš se tvrdilo, že se někdejší "demolition man" pouze snažil, aby se na něj nezapomnělo. Sám Maldonado avizoval různé aktivity, počínaje WEC, sérií IndyCar či Formulí E. Momentálně ale žádné stálé angažmá nemá.
"Zjistil jsem, že v životě jsou zajímavější věci než Formule 1. Není zkrátka vším, ale přiznávám, že mi chybí, protože jsem se celý život věnoval závodění, začal jsem ve svých šesti letech. Když se dnes probouzím, říkám si »OK, je čas se vrátit!« Něco udělám, jen zatím nevím co," uzavírá Maldonado.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.