V sérii historických článků, týkajících se na přelomu 70. a 80. let minulého století střetu FOCA a FISA, což mělo pro existenci F1 rozhodující význam, jsme zmínili i zásadní Concordskou dohodu. Její další existence se pomalu dostává na přetřes.
Zmíněná "dohoda o svornosti", jejíž jméno se vykládá různými způsoby (jedním z nich je náměstí Concorde, tedy místo, kde byla podepsána), vyprší v roce 2020. Když Formuli 1 převzala Liberty Media, bylo celkem pochopitelné, že další existence Convention de la Concorde asi nebude na pořadu dne. Chase Carey ostatně už dal najevo, že ony tři roky ještě bude fungovat stará dohoda, ale má zájem ji nahradit systémem méně problematickým.
"Máme »neslavný« dokument Concorde Agreement, který je obnovován každých šest až osm let a definuje finanční vyrovnání s týmy F1. Ten doběhne v roce 2020. Myslím, že by naším cílem mělo být vytvoření dlouhodobějšího partnerství, nikoli časově omezeného, které musíme každých osm let obnovovat," oznámil Carey.
Podle jeho názoru je vždy v závěru každé etapy mnoho problémů, protože různé strany usilují o to, aby právě ony získaly co nejlepší pozici pro sebe, což nevyhnutelně působí určitou nejistotu a ztěžuje jakékoli plánování do budoucna.
"Vytváří to sporné situace. V takovém časovém bodě přicházejí lidé, kteří se dohadují ve stylu »Co z toho můžeme vytěžit?« Byl bych rád, aby po ony tři roky veškerá priorita nebyla zaměřena jen na určité body, ale komplexní společné snažení. Aby všichni zúčastnění byli rádi, že jsou součástí, musíme je k tomu ale dovést," pokračuje Carey.
Nový generální ředitel F1 je nadále přesvědčen, že týmy naplní jeho vizi a budou společně usilovat o kolektivní dobro, zvláště když si uvědomí, že z dané situace budou mít vlastní prospěch, zvláště když se této sportovní oblasti povede úspěšná expanze. Ovšem změnit stávající kulturu F1 rozhodně nebude jednoduché.
"Naše motto je, že pracujeme jako partneři. Na závodní dráze jsme soupeři, ale sdílíme vizi toho, kam náš sport směřuje a chceme z této skutečnosti mít společný profit. Historicky se tento sport jeví tak, že si každý chce vydobýt výhody pro sebe. Rádi bychom šli nikoli cestou, že »jedna a jedna je jedna a půl, nýbrž jedna a jedna jsou tři«. To je náš cíl, změnit kulturu tohoto sportu, využít jeho výjimečné aspekty a posunout ji dál. A mám dobrý pocit, že tato snaha je podporována. Není pochyb, že příprava takových změn s dlouhodobým výhledem bude potřebovat určitý čas, ale myslím, že není třeba ho litovat pro vytvoření dlouhodobějších a zdravějších vztahů, které nám všem prospějí," uzavírá Carey.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.