Že dostane pilot nějaký ten "flastr" v podobě několikavteřinové penalizace není až takové překvapení. Ale vyfasovat hned dvě po sobě, to se zase tak často nevidí. Tato nemilá skutečnost postihla v Grand Prix Číny Nico Hülkenberga.
Pilot Renaultu byl poprvé potrestán za předjetí Romaina Grosjeana v režimu virtuálního safety caru, v tomto případě to byla pětivteřinová penalizace. Uplynulo jen pár minut a komisaři mu vystavili druhou pokutu - tentokrát ve výši 10 vteřin - za předjetí Marcuse Ericssona v době, kdy už byl na trati skutečný safety car.
"Obě rozhodnutí byla doslova centimetrová. Grosjeana si dobře pamatuji, abych byl upřímný, dělo se kolem dost věcí. Ericssona jsem objížděl velkým obloukem, byl jsem v pohybu, projížděl zatáčkou 2, kde máte volant natočený na doraz. Proto jsem hned neviděl zprávu na displeji volantu. Když jsem si jí všiml, už bylo po všem. Kontaktoval jsem tým a řekl: »Hoši, je tu určitý problém, ale myslím si, že to bylo těsné, ale bude to v pořádku.« Tak to proběhlo," líčil v dějišti Grand Prix Bahrajnu své potíže Hülkenberg.
Německý pilot pak pokračoval na 12. pozici, na níž také se ztrátou jednoho kola skončil. Podle jeho názoru by bylo smysluplnější, kdyby se musel vrátit zpět na svou pozici, než aby dostal časovou penalizaci.
"Bylo by to určitě lepší, ale na druhou stranu je pro Charlie Whitinga asi hodně těžké sledovat každý vůz, protože jich na trati bojovalo dvacet. Možná by se dalo se s ním spojit a zeptat se »Mám přepustit svou pozici?« Ale odehrálo se to všechno příliš rychle. Nebýt trestu, mohl by pro nás závod dopadnout trochu jinak, ale na body bychom nejspíš nedosáhli," přemítá Nico.
"V prvním kole to vypadalo všechno skvěle, na jeho konci jsme udělali odvážné rozhodnutí a zamířili do boxů. Bylo to správné řešení, trať už byla téměř všude suchá, pouze s výjimkou hlavní rovinky. Bohužel z toho nic nebylo, protože jakmile jsem vyjel z boxů, vyjel na trať safety car a zabil všechny naděje, než se vůbec mohly rozvinout. I takové je někdy závodění a koneckonců celý život. Je to smůla. Teď to nevypadá dobře, ale kdyby safety car nevyjel, mohl jsem se propracovat až na třetí místo a odtud by se závod vyvíjel docela jinak," spekuluje Hülkenberg.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.