Že dostane pilot nějaký ten "flastr" v podobě několikavteřinové penalizace není až takové překvapení. Ale vyfasovat hned dvě po sobě, to se zase tak často nevidí. Tato nemilá skutečnost postihla v Grand Prix Číny Nico Hülkenberga.
Pilot Renaultu byl poprvé potrestán za předjetí Romaina Grosjeana v režimu virtuálního safety caru, v tomto případě to byla pětivteřinová penalizace. Uplynulo jen pár minut a komisaři mu vystavili druhou pokutu - tentokrát ve výši 10 vteřin - za předjetí Marcuse Ericssona v době, kdy už byl na trati skutečný safety car.
"Obě rozhodnutí byla doslova centimetrová. Grosjeana si dobře pamatuji, abych byl upřímný, dělo se kolem dost věcí. Ericssona jsem objížděl velkým obloukem, byl jsem v pohybu, projížděl zatáčkou 2, kde máte volant natočený na doraz. Proto jsem hned neviděl zprávu na displeji volantu. Když jsem si jí všiml, už bylo po všem. Kontaktoval jsem tým a řekl: »Hoši, je tu určitý problém, ale myslím si, že to bylo těsné, ale bude to v pořádku.« Tak to proběhlo," líčil v dějišti Grand Prix Bahrajnu své potíže Hülkenberg.
Německý pilot pak pokračoval na 12. pozici, na níž také se ztrátou jednoho kola skončil. Podle jeho názoru by bylo smysluplnější, kdyby se musel vrátit zpět na svou pozici, než aby dostal časovou penalizaci.
"Bylo by to určitě lepší, ale na druhou stranu je pro Charlie Whitinga asi hodně těžké sledovat každý vůz, protože jich na trati bojovalo dvacet. Možná by se dalo se s ním spojit a zeptat se »Mám přepustit svou pozici?« Ale odehrálo se to všechno příliš rychle. Nebýt trestu, mohl by pro nás závod dopadnout trochu jinak, ale na body bychom nejspíš nedosáhli," přemítá Nico.
"V prvním kole to vypadalo všechno skvěle, na jeho konci jsme udělali odvážné rozhodnutí a zamířili do boxů. Bylo to správné řešení, trať už byla téměř všude suchá, pouze s výjimkou hlavní rovinky. Bohužel z toho nic nebylo, protože jakmile jsem vyjel z boxů, vyjel na trať safety car a zabil všechny naděje, než se vůbec mohly rozvinout. I takové je někdy závodění a koneckonců celý život. Je to smůla. Teď to nevypadá dobře, ale kdyby safety car nevyjel, mohl jsem se propracovat až na třetí místo a odtud by se závod vyvíjel docela jinak," spekuluje Hülkenberg.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.