Že dostane pilot nějaký ten "flastr" v podobě několikavteřinové penalizace není až takové překvapení. Ale vyfasovat hned dvě po sobě, to se zase tak často nevidí. Tato nemilá skutečnost postihla v Grand Prix Číny Nico Hülkenberga.
Pilot Renaultu byl poprvé potrestán za předjetí Romaina Grosjeana v režimu virtuálního safety caru, v tomto případě to byla pětivteřinová penalizace. Uplynulo jen pár minut a komisaři mu vystavili druhou pokutu - tentokrát ve výši 10 vteřin - za předjetí Marcuse Ericssona v době, kdy už byl na trati skutečný safety car.
"Obě rozhodnutí byla doslova centimetrová. Grosjeana si dobře pamatuji, abych byl upřímný, dělo se kolem dost věcí. Ericssona jsem objížděl velkým obloukem, byl jsem v pohybu, projížděl zatáčkou 2, kde máte volant natočený na doraz. Proto jsem hned neviděl zprávu na displeji volantu. Když jsem si jí všiml, už bylo po všem. Kontaktoval jsem tým a řekl: »Hoši, je tu určitý problém, ale myslím si, že to bylo těsné, ale bude to v pořádku.« Tak to proběhlo," líčil v dějišti Grand Prix Bahrajnu své potíže Hülkenberg.
Německý pilot pak pokračoval na 12. pozici, na níž také se ztrátou jednoho kola skončil. Podle jeho názoru by bylo smysluplnější, kdyby se musel vrátit zpět na svou pozici, než aby dostal časovou penalizaci.
"Bylo by to určitě lepší, ale na druhou stranu je pro Charlie Whitinga asi hodně těžké sledovat každý vůz, protože jich na trati bojovalo dvacet. Možná by se dalo se s ním spojit a zeptat se »Mám přepustit svou pozici?« Ale odehrálo se to všechno příliš rychle. Nebýt trestu, mohl by pro nás závod dopadnout trochu jinak, ale na body bychom nejspíš nedosáhli," přemítá Nico.
"V prvním kole to vypadalo všechno skvěle, na jeho konci jsme udělali odvážné rozhodnutí a zamířili do boxů. Bylo to správné řešení, trať už byla téměř všude suchá, pouze s výjimkou hlavní rovinky. Bohužel z toho nic nebylo, protože jakmile jsem vyjel z boxů, vyjel na trať safety car a zabil všechny naděje, než se vůbec mohly rozvinout. I takové je někdy závodění a koneckonců celý život. Je to smůla. Teď to nevypadá dobře, ale kdyby safety car nevyjel, mohl jsem se propracovat až na třetí místo a odtud by se závod vyvíjel docela jinak," spekuluje Hülkenberg.
V minulé sezóně se opět dostalo do módy téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.