Dvakrát blesk na jedno místo neuhodí, ale italská naděje Antonio Giovinazzi dokázal, že ve Formuli 1 podobné pravidlo neplatí. Jeho dva karamboly dělilo necelých 24 hodin a mladík samozřejmě cítil obrovské zklamání a vůči týmu trpěl pocitem viny.
Přitom před dvěma týdny svým debutem naznačil, že by mohl být velkou nadějí pro Itálii, která už nějaký ten pátek na kvalitního pilota v F1 čeká. Náhradník za Pascala Wehrleina, který má stále potíže po svém lednovém karambolu v Race of Champions, sklidil za svůj výkon korunovaný 12. místem slibná hodnocení.
Stačilo však dvakrát najet na zlom před cílovou rovinkou na trati v Šanghaji a dobrý dojem byl ten tam. Nejenže si nepohlídal pro něj kritické místo a notně pocuchal svůj sauber na prakticky identickém místě, ještě navíc si vysloužil nelichotivá slova od svých soupeřů - zejména Grosjean byl v obou případech tím, kdo na Giovinazziho nehodu nějakým způsobem doplatil.
"Nebyl to můj víkend. V kvalifikaci jsem chyboval a v závodě jsem přešel příliš brzy na suché pneumatiky. Když jsem najížděl na cílovou rovinku, chytil jsem na malý okamžik aquaplaning a ihned ztratil vládu nad vozem. Musím se omluvit klukům, kteří po kvalifikační nehodě pracovali celou noc a odvedli úžasnou práci, ještě jednou se chci za svou chybu omluvit. Pro mě nyní bude prioritou zrušit vzpomínky na tento víkend a pokračovat v práci, doufám, že se příště předvedu jako mnohem silnější," sypal si Giovinazzi popel na hlavu.
Naskýtá se otázka, proč Giovinazzi měnil pneumatiky, když podle svého výroku bylo na slicks ještě příliš brzo? Ital přiznává, že navzdory tomuto přesvědčení se rozhodl on sám během režimu virtuálního safety caru v důsledku vyjetí z trati v podání Lance Strolla.
"Původně jsem si myslel, že bychom začali s pneumatikami do sucha, ale nakonec jsem to posoudil jako přílišné riziko, nazuli jsme proto pneu do přechodných podmínek. Když potom nastal režim VSC a trať začala osychat, rozhodl jsem se pro výměnu. Možná to bylo poněkud brzy, ale třeba Sebastian Vettel šel také na slicky," hledá Antonio pro své jednání nějakou obhajobu.
Jako další příčinu svého selhání vidí Giovinazzi malý počet kilometrů, který v čínském závodním víkendu absolvoval kvůli nepřízni počasí. Sám nad sebou neláme hůl; i když ohledně návratu Pascala Wehrleina nadále panují dohady a Ital netuší, zda ještě dostane příležitost v Bahrajnu.
"Chyboval jsem a musím se z toho poučit. Po tom, co se stalo v Číně, by bylo asi lepší ukončit své působení u Sauberu po Melbourne, ale doufám, že dostanu ještě další příležitosti, abych ukázal, že v Albert Parku nešlo jenom o náhodu," dodává pilot juniorky Ferrari.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.