Giovinazzi se hluboce kaje, nicméně by rád ještě dostal přiležitost

Antonio Giovinazzi lituje svého selhání v Číně
Antonio Giovinazzi lituje svého selhání v Číně, foto: Sauber Motorsport AG
Robert RoBertino Pavelka 10. dubna 2017 14:30
Sdílej:

Dvakrát blesk na jedno místo neuhodí, ale italská naděje Antonio Giovinazzi dokázal, že ve Formuli 1 podobné pravidlo neplatí. Jeho dva karamboly dělilo necelých 24 hodin a mladík samozřejmě cítil obrovské zklamání a vůči týmu trpěl pocitem viny.

Přitom před dvěma týdny svým debutem naznačil, že by mohl být velkou nadějí pro Itálii, která už nějaký ten pátek na kvalitního pilota v F1 čeká. Náhradník za Pascala Wehrleina, který má stále potíže po svém lednovém karambolu v Race of Champions, sklidil za svůj výkon korunovaný 12. místem slibná hodnocení. 

Stačilo však dvakrát najet na zlom před cílovou rovinkou na trati v Šanghaji a dobrý dojem byl ten tam. Nejenže si nepohlídal pro něj kritické místo a notně pocuchal svůj sauber na prakticky identickém místě, ještě navíc si vysloužil nelichotivá slova od svých soupeřů - zejména Grosjean byl v obou případech tím, kdo na Giovinazziho nehodu nějakým způsobem doplatil.

"Nebyl to můj víkend. V kvalifikaci jsem chyboval a v závodě jsem přešel příliš brzy na suché pneumatiky. Když jsem najížděl na cílovou rovinku, chytil jsem na malý okamžik aquaplaning a ihned ztratil vládu nad vozem. Musím se omluvit klukům, kteří po kvalifikační nehodě pracovali celou noc a odvedli úžasnou práci, ještě jednou se chci za svou chybu omluvit. Pro mě nyní bude prioritou zrušit vzpomínky na tento víkend a pokračovat v práci, doufám, že se příště předvedu jako mnohem silnější," sypal si Giovinazzi popel na hlavu.

Naskýtá se otázka, proč Giovinazzi měnil pneumatiky, když podle svého výroku bylo na slicks ještě příliš brzo? Ital přiznává, že navzdory tomuto přesvědčení se rozhodl on sám během režimu virtuálního safety caru v důsledku vyjetí z trati v podání Lance Strolla.

"Původně jsem si myslel, že bychom začali s pneumatikami do sucha, ale nakonec jsem to posoudil jako přílišné riziko, nazuli jsme proto pneu do přechodných podmínek. Když potom nastal režim VSC a trať začala osychat, rozhodl jsem se pro výměnu. Možná to bylo poněkud brzy, ale třeba Sebastian Vettel šel také na slicky," hledá Antonio pro své jednání nějakou obhajobu.

Jako další příčinu svého selhání vidí Giovinazzi malý počet kilometrů, který v čínském závodním víkendu absolvoval kvůli nepřízni počasí. Sám nad sebou neláme hůl; i když ohledně návratu Pascala Wehrleina nadále panují dohady a Ital netuší, zda ještě dostane příležitost v Bahrajnu.

"Chyboval jsem a musím se z toho poučit. Po tom, co se stalo v Číně, by bylo asi lepší ukončit své působení u Sauberu po Melbourne, ale doufám, že dostanu ještě další příležitosti, abych ukázal, že v Albert Parku nešlo jenom o náhodu," dodává pilot juniorky Ferrari.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.