Slýchali jste to určitě v životě mnohokrát - První vyhrání, z kapsy vyhání. Možná tohle rčení není až tak šité na míru pilotům F1, ale dokázali byste bez problémů spočítat, kolik budoucích šampionů v té které sezóně dokázalo začít sezónu vítězstvím?
Je to celkem jednoduché, stačí vyhledat všech 67 šampionátů a zjistit, kdo vyhrál první závod. Ale to by byla pouhá a suchá statistika. Sice by bylo velmi efektní napsat, že z výše zmíněného počtu s prakticky přesně polovina sezónu začala vyhranou Grand Prix a na jejím konci se radovala z koruny automobilového krále. Ale to bychom přišli o zajímavé povídání.
Tak třeba první dvě sezóny si mistr nenechal ujít vítězství v prvním závodě. Ve třetí triumfoval v úvodní Grand Prix Piero Taruffi, ovšem pouze proto, že budoucí šampion do závodu vůbec nezasáhl. Ascari pak vyhrál všechny závody do konce sezóny (pochopitelně vyjma 500 mil INDY) a nikoho nenechal na pochybách, že si titul zaslouží.
V roce 1956 zase došlo k jiné zajímavosti. Tehdy ještě mohli piloti v případě defektu využít výměny vozu s týmovým kolegou. První závod roku tak vyhráli společně Juan Manuel Fangio a Luigi Musso. Takže při svém předposledním titulu si El Maestro mohl započítat jen poloviční úspěch. Jinak ale v první desetiletce byli budoucí mistři velmi efektivní - pouze ve dvou popsaných případech nevyhráli úvodní závod. To v druhých deseti letech existence F1 to bylo přesně naopak: ono první vyhrání vedoucí k titulu si mohli vychutnat pouze Graham Hill (1962), Jim Clark (1965) a Jackie Stewart (1969). A zdálo se, že pro budoucího držitele koruny F1 je stále těžší dokázat hodit hned v první Grand Prix soupeřům důrazně rukavici: v letech 1970-1979 to dokázal jediný Andretti (1978). Například dvojnásobný mistr světa Emerson Fittipaldi ani v jednom případě nezačal mistrovský ročník vítězně, nepovedlo se to ani Niki Laudovi, který má na kontě tituly tři.
V tomto směru se piloti pochlapili mezi lety 1990 - 2009. Během těchto dvaceti sezón se stávalo jen opravdu zřídka, aby se z premiérových vavřínů v sezóně těšil někdo jiný, než pozdější celkový vítěz. Stalo se to vlastně jen čtyřikrát a ve dvou případech pokazil pozdějšímu vládci F1 radost David Coulthard (1997 J. Villeneuvovi a o šest let později M. Schumacherovi). Michael Schumacher je díky svým sedmi titulům vůbec nejlepším mužem v F1, který dokázal začít mistrovskou sezónu vítězstvím, vlastně ona Coulthardova "zlomyslnost" byla jediným případem, kdy se mu to nepovedlo.
Od roku 2010 je situace zatím téměř vyrovnaná - třikrát začal sezónu triumfem pozdější mistr (Vettel 2011, Hamilton 2015 a Rosberg 2016). V neděli tedy nebudeme ještě vědět, jestli vítěz díky předchozím rokům nakročí k titulu, ale s ohledem na vyváženost by se to slušelo, protože těch "kazititulů" je v tomto období víc.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.