Pierre Gasly, úřadující šampion série GP2, se bude moci od tohoto roku pyšnit jednou skutečností. Bude totiž posledním mistrem šampionátu, který je považován za vstupní bránu do Formule 1. Od letošního roku totiž bude mít mistrovství nové jméno.
Automobilová federace FIA už několik let zkoumala a zvažovala návrat k názvu Formule 2, jednala i s organizátory GP2, ale prakticky žádný výsledek nebyl znát. Až s příchodem koncernu Liberty Media se ledy pohnuly – nový vlastník Formule 1 si vzal za cíl zjednodušit cestu do špičkových sfér motorsportu. I proto došlo ve čtvrtek 9. března k úspěšné dohodě.
„Světová rada motoristického sportu schválila vytvoření šampionátu Formule 2 pro rok 2017. FIA dosáhla dohody s Formula One Group – pokud jde o přechod od série GP2 k šampionátu FIA Formule 2. Nový šampionát bude pořádán ve stejných termínech jako Světový šampionát Formule 1,“ uvádí se v oficiálním prohlášení. Monoposty pro letošní rok budou zachovány v provedení, v jakém byly připravovány pro sérii GP2, změna pravidel je naplánována na příští rok.
„Jsem nesmírně rád, že můžeme potvrdit evoluci GP2, která přechází v mistrovství FIA Formule 2. Juniorské kategorie a zejména nadcházející šampionát F2 jsou pro Formula One Group strategickými aktivitami. Jsme rádi, že prostřednictvím dohody s FIA došlo k jejich posílení,“ vyjádřil své pocity šéf Formula One Group Chase Carey. První závod nové Formule 2 je na programu v Bahrajnu 16. dubna.
Série GP2 vznikla v roce 2005 jako nástupnický projekt F3000. Po dobu její existence v ní uspěli budoucí mistři světa jako Nico Rosberg či Lewis Hamilton. Z dvanácti šampionů od roku 2005 se jich do šampionátu F1 prosadilo plných devět, neuspěli pouze Davide Valsecchi, Fabio Leimer a poslední mistr Pierre Gasly. Formule 2 ale není neznámým pojmem, předchozí nejznámější období zaznamenáváme v letech 1967 až 1984. I tady vítězili budoucí hvězdy F1, namátkou Jacky Ickx, Clay Regazzoni, Ronnie Peterson, Patrick Depailler, ale ani jeden z vítězů v tomto období se nestal mistrem světa.
Naposledy byla F2 krátce obnovena v letech 2009-2012 díky společnosti MotorSport Vision patřící expilotu F1 Jonathanu Palmerovi. Byla ale spíše na okraji zájmu a jedinou pochybnou „popularitu“ jí přinesla smrt Henry Surteese, syna někdejšího mistra světa na dvou a čtyřech kolech Johna Surteese (více zde).
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.