Roky 2014 a 2015 byly v podání pohonných jednotek Renault jaksi vyprahlé. Nedostávalo se výkonu a ani spolehlivost nebyla předností šestiválcových hybridních agregátů. Proto byli u francouzské značky překvapeni, jak se situace v loňském roce změnila.
Šéf vývoje motorů Rémi Taffin to potvrzuje. Do jisté míry jde o následky několika událostí, především většího toku investic, solidním startem do sezóny a využití aktualizací v jejím průběhu. Ačkoliv vlastní tým po převzetí Lotusu měl díky pozdnímu termínu transakce určité potíže, zástavu zdvihl Red Bull a výsledkem bylo druhé místo za bezkonkurenčním Mercedesem. Například italská Monza, proslulá vysokými rychlostmi, byla pro posouzení výkonu Renaultu dobrým barometrem, kde byly vozy s francouzskými motory velice silné jak v kvalifikaci, tak v závodě i v oblasti maximální rychlosti.
"Svým způsobem jsme překvapeni, že došlo k takovým změnám, ale s ohledem na vyvíjející se situaci by to zase tak velké překvapení být nemělo. Opravdu se nám náš produkt podařilo zlepšit, je spolehlivější, můžeme ho dál rozvíjet a dostat z něj maximum," komentuje Taffin situaci pro server Autosport.
Právě spolehlivost byla v uplynulé sezóně základním kamenem úspěchu Renaultu. Například Daniel Ricciardo nezaznamenal během sezóny ani jedno odstoupení, Verstappen odpadl jen v jednom případě (GP USA). Tato skutečnost hodně posílila osazenstvo továrny ve Viry-Châtillon.
"Rostoucí spolehlivost umožnila zaměstnancům pracovat s »otevřenou myslí«, být kreativnější a postupovat kupředu. Už se nemuseli s obavou ptát, co bude zítra, mohli myslet víc dopředu. Jde o to si vypracovat v zimě plán a pak podle něj postupovat a vydolovat takový výkon, jakého jste schopni. Proto jsme s uplynulým rokem spokojeni. I když vím, že je před námi ještě plno práci, v současnosti už máme silnou základní linii," pokračuje Taffin.
Šéf vývoje motortů zdůrazňuje přístup svých podřízených a kladně hodnotí skutečnost, že loňské výsledky přispěly v hojné míře k návratu důvěry do řad zaměstnanců ve Viry-Châtillon.
"Nikdy jsme nepřestali táhnout za jeden provaz, ale nyní mohu konstatovat, že se vrátila důvěra. Když si řeknete »Postaráme se o větší výkon« a povede se vám skutečně tento záměr přenést na trať, pak je vaše práce úspěšně naplněna. A zmizí všechny otazníky typu »budeme schopni toho dosáhnout«? Taková záležitost dokáže povzbudit a je to přesně ten druh pobídky, která nás nutí pokračovat v další práci a zisku co největšího výkonu," dodává Taffin.
Srovnání údajů z GP Itálie v posledních dvou sezónách:
KVALIFIKACE - Pole-position:2015: Hamilton - Renault +2,221 vteřiny (Sainz jr.)2016: Hamilton - TAG Heuer +1,254 vteřiny (Ricciardo)
ZÁVOD:2015: 8. místo - Ricciardo, ztráta 1 kolo na vítěze2016: 5. místo - Ricciardo, ztráta +45,295 vteřiny na vítěze
MAXIMÁLNÍ RYCHLOST:Kvalifikace 2015: 340,9 km/h (Kvjat -13,4 km/h)Kvalifikace 2016: 352,2 km/h (Magnussen -5,4 km/h)
Závod 2015: 347,9 km/h (Verstappen -10,4 km/h)Závod 2016: 356,4 km/h (Ricciardo -2,6 km/h)
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.