Roky 2014 a 2015 byly v podání pohonných jednotek Renault jaksi vyprahlé. Nedostávalo se výkonu a ani spolehlivost nebyla předností šestiválcových hybridních agregátů. Proto byli u francouzské značky překvapeni, jak se situace v loňském roce změnila.
Šéf vývoje motorů Rémi Taffin to potvrzuje. Do jisté míry jde o následky několika událostí, především většího toku investic, solidním startem do sezóny a využití aktualizací v jejím průběhu. Ačkoliv vlastní tým po převzetí Lotusu měl díky pozdnímu termínu transakce určité potíže, zástavu zdvihl Red Bull a výsledkem bylo druhé místo za bezkonkurenčním Mercedesem. Například italská Monza, proslulá vysokými rychlostmi, byla pro posouzení výkonu Renaultu dobrým barometrem, kde byly vozy s francouzskými motory velice silné jak v kvalifikaci, tak v závodě i v oblasti maximální rychlosti.
"Svým způsobem jsme překvapeni, že došlo k takovým změnám, ale s ohledem na vyvíjející se situaci by to zase tak velké překvapení být nemělo. Opravdu se nám náš produkt podařilo zlepšit, je spolehlivější, můžeme ho dál rozvíjet a dostat z něj maximum," komentuje Taffin situaci pro server Autosport.
Právě spolehlivost byla v uplynulé sezóně základním kamenem úspěchu Renaultu. Například Daniel Ricciardo nezaznamenal během sezóny ani jedno odstoupení, Verstappen odpadl jen v jednom případě (GP USA). Tato skutečnost hodně posílila osazenstvo továrny ve Viry-Châtillon.
"Rostoucí spolehlivost umožnila zaměstnancům pracovat s »otevřenou myslí«, být kreativnější a postupovat kupředu. Už se nemuseli s obavou ptát, co bude zítra, mohli myslet víc dopředu. Jde o to si vypracovat v zimě plán a pak podle něj postupovat a vydolovat takový výkon, jakého jste schopni. Proto jsme s uplynulým rokem spokojeni. I když vím, že je před námi ještě plno práci, v současnosti už máme silnou základní linii," pokračuje Taffin.
Šéf vývoje motortů zdůrazňuje přístup svých podřízených a kladně hodnotí skutečnost, že loňské výsledky přispěly v hojné míře k návratu důvěry do řad zaměstnanců ve Viry-Châtillon.
"Nikdy jsme nepřestali táhnout za jeden provaz, ale nyní mohu konstatovat, že se vrátila důvěra. Když si řeknete »Postaráme se o větší výkon« a povede se vám skutečně tento záměr přenést na trať, pak je vaše práce úspěšně naplněna. A zmizí všechny otazníky typu »budeme schopni toho dosáhnout«? Taková záležitost dokáže povzbudit a je to přesně ten druh pobídky, která nás nutí pokračovat v další práci a zisku co největšího výkonu," dodává Taffin.
Srovnání údajů z GP Itálie v posledních dvou sezónách:
KVALIFIKACE - Pole-position:2015: Hamilton - Renault +2,221 vteřiny (Sainz jr.)2016: Hamilton - TAG Heuer +1,254 vteřiny (Ricciardo)
ZÁVOD:2015: 8. místo - Ricciardo, ztráta 1 kolo na vítěze2016: 5. místo - Ricciardo, ztráta +45,295 vteřiny na vítěze
MAXIMÁLNÍ RYCHLOST:Kvalifikace 2015: 340,9 km/h (Kvjat -13,4 km/h)Kvalifikace 2016: 352,2 km/h (Magnussen -5,4 km/h)
Závod 2015: 347,9 km/h (Verstappen -10,4 km/h)Závod 2016: 356,4 km/h (Ricciardo -2,6 km/h)
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.