Mezery v pravidlech se hledají obtížněji, tvrdí Williams

Rob Smedley předpovídá menší manévrovatelnost v rámci nových pravidel
Rob Smedley předpovídá menší manévrovatelnost v rámci nových pravidel, foto: Williams F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 1. února 2017 10:55
Sdílej:

Určitým koloritem bylo vždy tvrzení, že po změně pravidel konstruktéři hledali únikové prostory, jak využít jejich nedostatky. Současná změna předpisů by tak měla být doslova eldorádem, jenže tak snadné už to být nemusí.

Stačí vzpomenout například na rok 2009, kdy týmy Brawn, Williams a Toyota dokázaly využít nedostatečné znění pravidel v oblasti dvojitého difuzoru. Nebo se vraťme ještě dál, do roku 1981, kdy přišel Brabham s aktivním pérováním, které obešlo povinnou světlou výšku monopostu. Tentokrát má být situace jiná, alespoň si to myslí šéf výkonnosti u Williams Rob Smedley. I když má dojít k zásadním změnám aerodynamiky, která v minulosti nabízela prostor pro různé výklady pravidel.

"Pokaždé, když se objevil nový soubor předpisů, alespoň za mého působení v F1, byly prostory pro manévrování pořád menší. Důvodem je skutečnost, že technické změny jsou do značné míry předkládaný zkušenými odborníky v jednotlivých týmech. Právě ti si velice dobře pamatují, jaké jsme hledali cestičky v pravidlech, abychom se dostali před své konkurenty. A protože dochází na proces spolupráce s lidmi, kteří dříve sami měli na svědomí různé úskoky, nyní se podobná možnost stále zmenšuje. Dokazuje to současná sada pravidel, ve které jsme se podobné mezery snažili maximálně eliminovat. Naskýtají se otázky: Existují ještě vůbec nějaké možnosti? Samozřejmě! Našli už ostatní takové řešení? To se teprve uvidí!" vysvětluje situaci Smedley.

Williams před zimní přestávku provedl několik personálních změn. Už jsme informovali o odchodu Pata Symondse, který odešel koncem loňského roku a eventuálním příchodu Paddy Lowea na jeho místo, pokud se vyřeší některé okolnosti s tím spojené. Smedley předpokládá, že tyto změny se v dalším závodním působení Williamsu nijak zásadně neprojeví.

"Vůz, který přivezeme do Austrálie a budeme ho používat v první polovině sezóny, je připraven. Už jsme připravili balíček pro toto období s možností dalšího vývoje. Co musíme zajistit, je technický vývoj týmu na všech úrovních, ať už se jedná o absolventy nebo lidi postupující na nejvyšší úroveň, musíme jim umožnit maximalizovat svůj potenciál a poskytnout jim možnost pracovat co nejlepším způsobem. Jejich práce se musí zúročit v co nejkratší době, aby veškeré změny měly minimální dopad. Obvykle je začnete vnímat po šesti až osmi měsících," dodává Smedley.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.