Dlouhodobý vývojový program, termín, který se stává alfou a omegou nejen pro jednotlivé týmy, ale i Formuli 1 jako takovou. Není divu, že i jeden z nejdéle sloužících týmů startovního pole tuto eventualitu bere za svou.
Rob Smedley zodpovídá u Williamsu právě za stránku výkonu - třiačtyřicetiletý Brit, který je v garáži ve všech Grand Prix, po loňském pátém místě týmu připustil, že se musí daleko víc soustředit na postupné plánování, má li opět patřit mezi absolutní špičku.
"Stále se pohybuji mezi konstrukcí a aerodynamikou. Ale nemám na starosti pouze okamžitý dohled - ujistit se, zda vůz využívá maximálně svého potenciálu na jednotlivých tratích a jestli naše činnost odpovídá tomu, co vytváříme u závodního týmu. Začnu se zabývat mnohem více středně a dlouhodobým vývojem. Je důležité, abychom se důkladněji soustředili na tuto oblast, potřebujeme se prosadit do na vyšší úroveň výkonnosti a udržet se tam. To bude moje klíčová role," naznačuje Smedley.
Smedley připouští, že plány zůstávají stejné, ke změnám má dojít především po technické stránce. To by měla být parketa pro novou posilu v osobě Paddyho Lowea, někdejšího technického ředitele Mercedesu. Tento post zastával Pat Symonds, který se jej poměrně nečekaně vzdal těsně před vánoci 2016.
"Přesně rozdělení našich funkcí není definováno. Ne snad proto, že nemáme dobrou organizaci, ale chceme zjistit, jaká by pro nás byla nejlepší struktura a kde nejlépe využít potenciál toho kterého jedince. To se vyjasní ve chvíli, kdy vyjede nové auto, protože pak bude hodně záležet na tom, kde bude kdo nejvíc potřebný.
Jsem oddaný stoupenec týmu, protože u něj jsem vlastně odmalička. Jsem rád, že mohu být nadále jeho součástí a svědkem jeho oživení, zúčastním se toho na kterékoli pozici, kde budu užitečný. Potvrdil jsem, že tu budu dál, chci být u toho. Rok 2016 byl slabší, ale lidé, kteří nemají dost odhodlání a během hubených let odcházejí za lepším, nejsou těmi, kteří by si zasloužili být u Williamsu," dodává Smedley.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.