Dlouhodobý vývojový program, termín, který se stává alfou a omegou nejen pro jednotlivé týmy, ale i Formuli 1 jako takovou. Není divu, že i jeden z nejdéle sloužících týmů startovního pole tuto eventualitu bere za svou.
Rob Smedley zodpovídá u Williamsu právě za stránku výkonu - třiačtyřicetiletý Brit, který je v garáži ve všech Grand Prix, po loňském pátém místě týmu připustil, že se musí daleko víc soustředit na postupné plánování, má li opět patřit mezi absolutní špičku.
"Stále se pohybuji mezi konstrukcí a aerodynamikou. Ale nemám na starosti pouze okamžitý dohled - ujistit se, zda vůz využívá maximálně svého potenciálu na jednotlivých tratích a jestli naše činnost odpovídá tomu, co vytváříme u závodního týmu. Začnu se zabývat mnohem více středně a dlouhodobým vývojem. Je důležité, abychom se důkladněji soustředili na tuto oblast, potřebujeme se prosadit do na vyšší úroveň výkonnosti a udržet se tam. To bude moje klíčová role," naznačuje Smedley.
Smedley připouští, že plány zůstávají stejné, ke změnám má dojít především po technické stránce. To by měla být parketa pro novou posilu v osobě Paddyho Lowea, někdejšího technického ředitele Mercedesu. Tento post zastával Pat Symonds, který se jej poměrně nečekaně vzdal těsně před vánoci 2016.
"Přesně rozdělení našich funkcí není definováno. Ne snad proto, že nemáme dobrou organizaci, ale chceme zjistit, jaká by pro nás byla nejlepší struktura a kde nejlépe využít potenciál toho kterého jedince. To se vyjasní ve chvíli, kdy vyjede nové auto, protože pak bude hodně záležet na tom, kde bude kdo nejvíc potřebný.
Jsem oddaný stoupenec týmu, protože u něj jsem vlastně odmalička. Jsem rád, že mohu být nadále jeho součástí a svědkem jeho oživení, zúčastním se toho na kterékoli pozici, kde budu užitečný. Potvrdil jsem, že tu budu dál, chci být u toho. Rok 2016 byl slabší, ale lidé, kteří nemají dost odhodlání a během hubených let odcházejí za lepším, nejsou těmi, kteří by si zasloužili být u Williamsu," dodává Smedley.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.