Dlouhodobý vývojový program, termín, který se stává alfou a omegou nejen pro jednotlivé týmy, ale i Formuli 1 jako takovou. Není divu, že i jeden z nejdéle sloužících týmů startovního pole tuto eventualitu bere za svou.
Rob Smedley zodpovídá u Williamsu právě za stránku výkonu - třiačtyřicetiletý Brit, který je v garáži ve všech Grand Prix, po loňském pátém místě týmu připustil, že se musí daleko víc soustředit na postupné plánování, má li opět patřit mezi absolutní špičku.
"Stále se pohybuji mezi konstrukcí a aerodynamikou. Ale nemám na starosti pouze okamžitý dohled - ujistit se, zda vůz využívá maximálně svého potenciálu na jednotlivých tratích a jestli naše činnost odpovídá tomu, co vytváříme u závodního týmu. Začnu se zabývat mnohem více středně a dlouhodobým vývojem. Je důležité, abychom se důkladněji soustředili na tuto oblast, potřebujeme se prosadit do na vyšší úroveň výkonnosti a udržet se tam. To bude moje klíčová role," naznačuje Smedley.
Smedley připouští, že plány zůstávají stejné, ke změnám má dojít především po technické stránce. To by měla být parketa pro novou posilu v osobě Paddyho Lowea, někdejšího technického ředitele Mercedesu. Tento post zastával Pat Symonds, který se jej poměrně nečekaně vzdal těsně před vánoci 2016.
"Přesně rozdělení našich funkcí není definováno. Ne snad proto, že nemáme dobrou organizaci, ale chceme zjistit, jaká by pro nás byla nejlepší struktura a kde nejlépe využít potenciál toho kterého jedince. To se vyjasní ve chvíli, kdy vyjede nové auto, protože pak bude hodně záležet na tom, kde bude kdo nejvíc potřebný.
Jsem oddaný stoupenec týmu, protože u něj jsem vlastně odmalička. Jsem rád, že mohu být nadále jeho součástí a svědkem jeho oživení, zúčastním se toho na kterékoli pozici, kde budu užitečný. Potvrdil jsem, že tu budu dál, chci být u toho. Rok 2016 byl slabší, ale lidé, kteří nemají dost odhodlání a během hubených let odcházejí za lepším, nejsou těmi, kteří by si zasloužili být u Williamsu," dodává Smedley.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.